وکیل ملک

وکیل ملک فردی است که علاوه بر آگاهی نسبت به مسائل حقوقی دارای آشنایی کامل با امور ملکی بوده و توانایی مشاوره و راهنمایی افراد را داشته باشد. مشورت با وکیل ملک مجرب و توانمند از جمله مواردی است که به کلیه مشتریان هم در مواقع بروز مشکل و هم قبل از انجام معامله پیشنهاد می‌گردد.

مشورت با وکیل ملکی توانا موجب تضمین قرارداد شده و ضامن اجرای صحیح آن است. از آنجائیکه املاک جزو کالاهای سرمایه‌ای و گران قیمت بشمار می‌روند لذا معاملات املاک دارای اهمیت زیادی بوده و کوچک‌ترین سهل انگاری در تنظیم قرارداد و حین خرید و فروش املاک می‌تواند خسارات زیادی را در پی داشته باشد.

با توجه به موارد فوق مشورت با وکیل ملکی سودمند بوده و به عنوان عامل پیشگیرانه معرفی می‌شود. انواع خدمات حقوقی و دعاوی ملکی توسط وکیل ملک قابل ارائه بوده همچنین خدمات مشاوره ملکی از جمله دیگر موارد قابل ارائه توسط وکیل ملکی محسوب می‌شود. با توجه به توضیحات فوق به تشریح انواع دعاوی ملکی قابل طرح توسط وکیل ملک می‌پردازیم.

مشاوره و انواع دعاوی ملکی با وکیل ملک مجرب 1

انواع دعاوی ملکی و وکیل ملک

در مبحث انواع دعاوی ملکی و وکیل ملک ابتدا به معرفی انواع دعاوی ملکی پرداخته سپس با بیان توضیحاتی در مورد هر نوع از آن‌ها مطلب را ادامه می‌دهیم.

بطور کلی دعاوی ملکی به دو نوع حقوقی و کیفری تقسیم‌بندی می‌شوند. البته در تقسیم‌بندی دعاوی ملکی دعاوی ثبتی نیز وجود داشته که جزو دعاوی حقوقی بشمار می‌روند.

دعاوی حقوقی ملکی که توسط وکیل ملک قابل پیگیری و اقامه دعوی است مشمول موارد زیادی می‌گردد. در این نوع دعاوی ملکی قوانین و مقررات پیش‌بینی شده وجود داشته و دادگاه با توجه به قوانین موجود نسبت به تصمیم‌گیری و صدور رای اقدام می‌نماید.

دعاوی کیفری ملکی که توسط وکیل ملک قابل پیگیری و اقامه دعوی است شامل مواردی است که افراد به قصد سودجویی و کلاه‌برداری اقدام به ارتکاب جرم در زمینه املاک می‌نمایند. در اینگونه موارد مباحثی مانند عدم آشنایی با قوانین، سهل‌انگاری و کم‌توجهی مطرح نبوده و افراد با آگاهی نسبت به ارتکاب عمل خلاف قانون می‌نمایند.

دعاوی ثبتی ملکی که جزء دعاوی حقوقی ملکی بشمار می‌رود به پرونده‌های موجود در زمینه ثبت املاک و اسناد گفته می‌شود. مطلب را با تشریح دعاوی ملکی قابل اقامه دعوی توسط وکیل ملک ادامه می‌دهیم.

طرح دعاوی ملکی حقوقی توسط وکیل ملک

طرح دعاوی ملکی حقوقی توسط وکیل ملک شامل طیف گسترده‌ای از موارد می‌گردد. از جمله موارد دعاوی حقوقی ملکی می‌توان الزام به فک رهن، الزام به تنظیم سند، الزام به صورت مجلس تفکیکی، الزام به دریافت پایان کار، ابطال و فسخ قرارداد، درخواست دریافت اجرت‌المثل، موارد مربوط به اماکن تجاری و تخلیه، مطالبه سرقفلی و سایر موارد حقوقی دیگر اشاره نمود. در تمام موارد فوق وکیل ملک توانایی اقامه و طرح دعوی جهت احقاق حقوق موکل خود از طریق قوانین و مقررات موجود را دارد.

انواع دعاوی ثبتی ملکی که امکان اقامه و طرح دعوی توسط وکیل ملک را دارد شامل پیگیری ابطال سند رسمی، ابطال سند مالکیت، ابطال اجرائیات، اجرای ثبت و سایر موارد ملکی در زمینه ثبت اسناد و املاک می باشد. دعاوی ثبتی ملکی معمولا بخشی از دعاوی ملکی حقوقی بشمار می‌روند.

مشاوره و انواع دعاوی ملکی با وکیل ملک مجرب 2

طرح دعاوی ملکی کیفری توسط وکیل ملک

طرح دعاوی ملکی کیفری توسط وکیل ملک قابل اجرا و پیگیری است. بطورکلی هرگونه جرایم و اعمال خلاف در امور املاک مربوط به دعاوی ملکی می‌گردد. در اینگونه دعاوی فرد یا افراد مجرم به قصد کلاه‌برداری اقدام به ارتکاب جرم می‌نمایند.

مواردی مانند جعل اسناد ملکی، کلاه‌برداری در حوزه خرید و فروش املاک و مستغلات مانند فروش یک ملک به چندین نفر، خیانت در امانت در حوزه ملکی، فروش غیر قانونی اموال یک شخص به اشخاص دیگر، انتقال منافع ملک غیر به خود و یا افراد دیگر، ارتکاب جرم در معاملات دولتی و خرید و فروش‌ها، استفاده از سند جعلی در معاملات املاک، تغییر کاربری املاک بدون مجوز و فروش آن به کاربری متفاوت به اشخاص دیگر جهت سوء استفاده و بسیاری موارد دیگر که شامل ارتکاب جرم گردد، در این رده دعاوی ملکی قرار می گیرد. پس از طرح دعاوی ملکی کیفری توسط وکیل ملک مراجع ذیصلاح با توجه به وضعیت وقوع هر جرم نسبت به صدور رای اقدام می‌نمایند.

نکته پایانی در بحث دعاوی ملکی و طرح آن توسط وکیل ملک مجرب و با تجربه این است که تمام موارد فوق توسط وکلای مجرب ملکانا قابل پیگیری و اجراست. از اینرو چنانچه در امور معاملات ملکی خود دچار مشکل گردیده و یا نیاز به مشورت با یک وکیل ملک مجرب دارید می‌توانید طی تماس با ملکانا و یا مراجعه به وب سایت ملکانا اقدام به دریافت خدمات مورد نیاز خود نمائید. تیم وکلای ملکانا به تسلط بر امور حقوقی و ملکی بهترین مشاور و راهنمای شما خواهند بود.