اخبار مسکن

اخبار مسکن در ماه‌های اخیر حول محور افزایش قیمت‌های ناگهانی، کاهش تقاضا و رکود بازار مسکن می‌چرخد. از عوامل افزایش رکود مسکن در سال جاری افزایش قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید و تقاضا و عدم همخوانی نرخ تسهیلات بانکی با نرخ رشد قیمت مسکن را می‌توان بیان نمود.

طبق اظهارات نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک از سال ۹۲ تا سال ۹۶ رکود نسبی بر بازار مسکن حاکم بود ولی در سال جاری به دلایل فوق این رکود عمیق‌تر شد. طبق آمار و اخبار مسکن منتشر شده در سال جاری در تیرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد، مرداد ماه ۳۶ درصد، شهریور ماه ۴۵ درصد، مهرماه ۵۴ درصد، آبان ماه ۵۸ درصد و آذر ماه ۶۲ درصد تعداد معاملات مسکن با کاهش روبرو بوده است.

آمار فوق نشان از رکود تورمی عمیق در بازار مسکن بوده و همزمان شاهد رشد قسمت مسکن نیز هستیم. آخرین اخبار مسکن حاکی از ادامه روند افزایش قیمت مسکن با شیب کندتر و رکود بیشتر در بازار مسکن است. چنانچه می‌خواهید از آخرین اخبار مسکن و آمارهای موجود در بازار مسکن آگاه شوید می‌توانید با مراجعه به وبلاگ ملکانا از آخرین اخبار بازار مسکن بطور آنلاین و لحظه ای استفاده نمائید.

آخرین اخبار از وضعیت بازار مسکن 1

اخبار مسکن: عوامل رکود بازار مسکن

طبق آخرین اخبار مسکن، عوامل رکود بازار مسکن ناشی از نبود توازن در عرضه و تقاضا، کاهش ساخت و ساز مسکن، کاهش تقاضا و قدرت خرید متقاضیان، عدم هماهنگی میان تسهیلات بانکی و قیمت مسکن بوده و جزء عوامل تشدید کننده رکود در بازار مسکن معرفی می‌شوند.

همچنین رشد شدید قیمت ارز موجب تاثیر بر قیمت مسکن و روند صعودی قیمت مسکن گردید. بطوریکه حتی در تابستان جاری نرخ اجاره توسط موجران طبق نرخ ارز تعیین می‌گردید که توسط نهادهای نظارتی کنترل گردید.

طبق آخرین اخبار مسکن متوسط افزایش قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد ۹۲ درصدی داشته و موجب افزایش فاصله میان قدرت خرید متقاضیان واقعی و قیمت مسکن گردید. به عنوان مثال یک واحد مسکونی با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به یکباره با افزایش قیمت به مبلغ یک میلیارد تومان رسید و این موجب عدم توانایی خرید افرادی که با کمک تسهیلات بانکی اقدام به خرید می‌نمایند گردید.

با توجه به افزایش رکود در بازار مسکن افزایش قیمت ناچیزی تا پایان سال جاری شاهد بوده و رکود تورمی ادامه خواهد یافت. شما می‌توانید انواع آمار و اخبار مسکن را از طریق وب سایت و وبلاگ ملکانا بررسی و مطالعه نمائید.

آخرین اخبار مسکن در سال ۹۸

در خصوص آخرین اخبار مسکن در سال ۹۸ طبق اظهارات نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش بینی می شود که در نیمه اول سال آینده افزایش قیمت مسکن نداشته باشیم. با توجه به عدم کشش بازار مسکن احتمال افزایش دوباره مسکن در سال آینده ناچیز بوده و رکود در بخش مسکن را شاهد خواهیم بود. در ۲ ماه پایانی سال جاری در صورت تداوم روند ثبات در بازار ارز شاهد کاهش قیمت در واحدهای بزرگ متراژ بوده ولی در واحدهای کوچک متراژ تغییر چندانی رخ نمی‌دهد.

پیش‌بینی روند افزایش یا کاهش قیمت مسکن به عوامل متعدد زیادی بستگی دارد ولی مرور اخبار مسکن در سال‌های گذشته حاکی از این است که هر موقع بازار مسکن با افزایش قیمت‌های ناگهانی و شدید مواجه گردیده است بعد از آن طی دوره‌های حدودا ۱۰ ساله شاهد ثبات نسبی در بخش مسکن بوده‌ایم از اینرو کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال آینده به تدریج شاهد ثبات نسبی در بخش مسکن خواهیم بود. جهت اطلاع از آخرین اخبار مسکن و آمار و اطلاعات مختلف در حوزه املاک به وب سایت ملکانا مراجعه نمائید.

آخرین اخبار از وضعیت بازار مسکن 2

پیگیری اخبار مسکن از ملکانا

جهت پیگیری اخبار مسکن از ملکانا می‌توانید با مراجعه به وب سایت و وبلاگ ملکانا در جریان آخرین اطلاعات و اخبار بازار مسکن قرار گیرید. همچنین کارشناسان ملکی مجرب ملکانا در کلیه ساعات آماده پاسخگویی به شما در زمینه مشاوره املاک، مشاوره خرید و فروش و عقد قرارداد هستند.

دفتر مشاور املاک ملکانا به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز تخصصی املاک در ایران و ارائه دهنده انواع خدمات ملکی و حقوقی به مشتریان معرفی می‌شود. ملکانا به عنوان یک شرکت دانش بنیان و مرجع رسمی و معتبر در آخرین اخبار مسکن راهنمای شما در حوزه املاک و مستغلات است.

ملکانا به بهره‌گیری از کارشناسان مجرب ملکی، بروزرسانی آخرین اخبار بازار مسکن و دارنده کامل‌ترین بایگانی فایل‌های خرید و فروش املاک در تهران و سایر شهرهای ایران به شما قدرت پیش‌بینی می‌دهد.

با مطالعه اخبار مسکن و گزارش‌های تحلیلی بازار مسکن می توانید به درستی در خصوص خرید و فروش املاک تصمیم‌گیری نمائید. از طرفی استفاده از امکانات سایت ملکانا برای عموم رایگان بوده و همواره امکان آگاهی از آخرین اخبار و آمار بخش مسکن و املاک را خواهید داشت.