افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن در سال جاری و رشد ناگهانی قیمت‌ها موجب کاهش تعداد معاملات املاک و رکود در بخش مسکن شده است. طبق آمار رسمی متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۲ درصد افزایش قیمت داشته که حاکی از کاهش شدید تقاضا و توان خرید متقاضیان واقعی بخش مسکن است.

بیشترین درصد افزایش قیمت مسکن مربوط به منطقه یک تهران با ۱۰۵ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به منطقه ۱۸ با ۷۵ درصد افزایش قیمت می‌شود. طبق آمار فوق متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹۵٫۵ میلیون ریال رسیده است. موج افزایش قیمت‌ها از شهر تهران با سایر شهرهای بزرگ مانند مشهد، اصفهان و شیراز نیز سرایت کرده و در این شهرها شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌ایم.

بطورکلی افزایش قیمت مسکن از شهر تهران شروع شده و به فاصله یک الی دو فصل به سایر شهرها نیز تسری می‌یابد. در نتیجه تا پایان سال جاری شاهد افزایش قیمت‌ها در سایر شهرهای دیگر با شیب کمتر خواهیم بود. چنانچه تمایل به اطلاع از آخرین وضعیت بازار مسکن و انواع آمار و اطلاعات در مورد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران و سایر شهرها دارید می‌توانید آن را از وبلاگ ملکانا پیگیری نمائید. حال به توصیف دلایل افزایش قیمت‌ها در مسکن می‌پردازیم.

افزایش قیمت مسکن در سال 98 1

دلایل افزایش قیمت مسکن

دلایل افزایش قیمت مسکن طبق نظر کارشناسان به عوامل متعددی بستگی دارد. عدم ثبات در بازار ارز و افزایش ناگهانی نرخ ارز یکی از دلایل عمده محسوب می‌شود. با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، افراد تمایل به سرمایه‌گذاری در کالاهای سرمایه‌ای مانند املاک داشته و جریان نقدینگی به بخش مسکن هدایت شد.

افزایش تقاضای غیر واقعی مربوط به سرمایه‌گذاران موجب افزایش نامتعارف مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان واقعی گردید. از دیگر عوامل جنبی افزایش قیمت مسکن می‌توان به کاهش ساخت و ساز و افزایش قیمت مصالح اشاره نمود.

با توجه به افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن و عدم همخوانی میزان تسهیلات وام مسکن اعطایی به متقاضیان واقعی خرید مسکن این امر موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان و تعداد معاملات املاک در ماه‌های اخیر شده است. وجود رکود تورمی در بخش مسکن به عنوان یکی از شلخص‌های مهم اقتصاد کلان کشور موجب تاثیر منفی بر سایر بخش‌های اقتصاد و در نتیجه رونق اقتصادی گردیده که نیازمند توجه و حمایت دولت جهت برون رفت از این وضعیت می‌باشد.

با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن معمولا از شهر تهران شروع و سپس به سایر شهرهای دیگر منتقل می شود به بررسی افزاش قیمت مسکن در شهر تهران می‌پردازیم.

افزایش قیمت مسکن در تهران

افزایش قیمت مسکن در تهران در سال جاری با شیب تندی انجام پذیرفته است. طبق آمارهای موجود متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۲ درصدی داشته است. همزمان افزایش متوسط قیمت مسکن شاهد کاهش تعداد معاملات املاک در ماه‌های اخیر بوده که حاکی از کاهش تقاضای بازار است. معمولا بررسی بازار مسکن در سال‌های اخیر نشان از این دارد که همواره پس از یک دوره افزایش قیمت مسکن شاهد ثبات قیمتی نسبی در بازار در دوره‌های حدودا ده ساله خواهیم بود لذا برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پس از افزایش قیمت مسکن در سال جاری شاهد ثبات نسبی در سال آینده بوده و بعد از آن به تدریج متقاضیان خود را با وضعیت بازار هماهنگ می‌نمایند. آخرین اخبار در مورد افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران را از وبلاگ ملکانا پیگیری نمائید.      

افزایش قیمت مسکن در سال 98 3

   

اخبار افزایش قیمت مسکن در ملکانا

جهت اطلاع از آخرین اخبار افزایش قیمت مسکن در ملکانا می‌توانید به وب سایت ملکانا به عنوان مرکز تخصصی املاک و مستغلات و کاملترین و بزرگترین مجموعه مشاور املاک در تهران و ایران مراجعه نمائید.

در سایت ملکانا انواع خدمات امور ملکی از جمله خرید و فروش، رهن و اجاره واحدهای مسکونی، اداری و تجاری امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید درخواست کارشناسی ملک و یا ثبت مشخصات ملک خود جهت فروش و اجاره را درخواست نمائید. برخورداری از کارشناسان مجرب ملکی و تیم وکلای حقوقی کاردان و با تجربه و بهره گیری از کامل‌ترین بایگانی املاک و مستغلات در تهران و سایر شهرهای ایران مجموعه کاملی از خدمات ملکی توسط ملکانا را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد.

در وبلاگ ملکانا انواع اخبار حوزه مسکن، آمار و ارقام افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران و ایران و قیمت روز مسکن را می‌توانید پیگیری نمائید. از طرف دیگر شما به عنوان خریدار و یا مستاجر با تعدد انتخاب انواع املاک و واحدهای مسکونی با شرایط مختلف و در متراژهای گوناگون مواجه هستید. لذا امکان انتخاب بهترین گزینه بر اساس وضعیت خود را خواهید داشت. اخبار بازار مسکن و افزایش قیمت مسکن در وبلاگ ملکانا بطور مرتب بروزرسانی گردیده و شما را در جریان آخرین اخبار مربوطه قرار می‌دهد.