بررسی ها نشان می دهد در ۱۶ امین روز از دی ماه سال جاری، واحدی با ۱۵۵ متر مساحت در محله یافت آباد تهران ۳۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده و واحدی در لویزان که ۱۲ سال از ساختش گذشته و ۱۳۰ متر مساحت دارد با قیمت ۸۳۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

در محله دانشکده افسری از منطقه ۱۱ تهران، قیمت فروش اعلام شده برای واحدی ۱۴ ساله با ۱۴۴ متر مساحت ۸۰۰ میلیون تومان بوده که پرداخت ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع را گریزناپذیر می سازد.

قیمت فروش واحدی ۵۰ متری و ۱۲ ساله واقع در ابوذر منطقه ۱۵ تهران، ۲۴۰ میلیون تومان عنوان شده این درحالی است که واحدی ۸۳ متری و ۲۴ ساله در محله آلستوم از منطقه ۲ تهران ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده و برای فروش  ۹۸ متر مربع از واحدی ۱۰ ساله در ساعی منطقه ۶ تهران قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

بررسی ارقام ارائه شده نشان می دهد برای خرید ۸۳ متر واحد مسکونی با عمر ۱۳ ساله نیاز است ۴۰۰ میلیون تومان پول کنار گذاشته شود که با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم خرید هر متر مربع از این واحد مسکونی که در منطقه ۱۱ محله اسکندی قرار گرفته به ازای پرداخت ۴ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان امکان پذیر خواهد بود.

واحدی ۴ ساله و ۴۶ متری واقع در خاک سفید را با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان می توان خریداری نمود چرا که قیمت هر متر مربع از این واحد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گزارش شده است. در منطقه ۷ ارامنه جنوبی، واحد ۱۱۰ متری که تنها یکسال از ساختش گذشته است را ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده اند و خریدار بایستی برای خرید هر متر مربع مبلغی به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان کنار بگذارد. در یافت آباد تهران بر واحدی ۱۵۵ متری با ۳۵ سال عمر بنا، ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گذاشته اند که قیمت پرداخت به ازای هر متر مربع از این واحد، ۱ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان برآورد می شود. در فاطمی خریدار می تواند واحدی ۲۰ ساله با ۸۹ متر مساحت را خریداری و تهیه نماید مشروط بر این که ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هزینه کنار بگذارد. در محدوده دانشگاه تهران نیز بر واحدی ۷۶ متری که عمر بنای آن ۷ سال گزارش شده ۸۸۵ میلیون تومان قیمت گذاشته اند یعنی متری ۱۱ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان.

قیمت اعلام شده برای واحدی در تهرانپارس با ۵۰ متر مساحت به ازای هر متر مربع ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان بوده است بنابراین خرید این واحد ۵۰ متری و ۶ ساله با ۳۰۰ میلیون تومان هزینه همراه خواهد بود.

  • منبع خبر : افکار نیوز