حبیب الله آسوده به عنوان مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، از اقدامات کمیته امداد جهت تأمین مسکن برای مددجویان سخن گفت و اظهار داشت: در بازه ای ۹ ماهه، ۱۷۰۰ مسکن روستایی و شهری در اختیار مددجویان قرار داده شده هرچند تعدادی از آن ها کماکان در مرحله ساخت قرار دارند و به بهره برداری نرسیده اند.

وی ضمن حضور در همایش تجلیل از خیرین رابطین شبکه های نیکوکاری محله در کاشمر، با اشاره به این که کمیته امداد تلاش های زیادی را در راستای خانه دار کردن مددجویان انجام داده است اذعان نمود: در بازه ای ۹ ماهه حدود ۱۷۰۰ مسکن شهری و روستایی برای مددجویان ساخته شده که تعدادی از آن ها کماکان مراحل ساختشان به پایان نرسیده است و به متقاضیان واگذار نشده اند. این مقام مسئول ادامه داد: امید است این رقم به ۲ هزار واحد برسد و افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه از دام های تولیدی صحبت کرد و اظهار داشت: مجریان طرح های اشتغال کمیته در روستا ها، به پرورش ۱۵ درصد دام های تولیدی پرداخته اند که اقدامی ارزشمند در راستای افزایش میزان گوشت و محصولات دامی در کشور به شمار می رود.

ایشان از همکاری کمیته امداد، سپاه و آستان قدس رضوی در دو سال گذشته سخن به میان آوردند و تصریح کردند: این همکاری های همه جانبه در اشتغال زایی نقش پررنگی داشته است ضمن این که ماحصل مشارکت های انجام شده، توفیق زیارت بارگاه مقدس رضوی برای ۳۰۰ هزار زائر بوده که در تمام مدت اقامت خود توانستند از غذای متبرک بهره مند گردند.

آسوده در ادامه صحبت هایش این طور گفت: مهم ترین وظیفه ای که همه افراد در نظام های اسلامی بایستی خود را بدان گره زده و در راستای تحققش گام بردارند، کمک به مستضعفان و نیازمندان است. وی افزود: نام مراکز نیکوکاری در خراسان رضوی تغییر کرده و جای خود را به مرکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمندسازی بخشیده است تا تولید و تلاش برای رونق اقتصادی در مرکز توجه قرار بگیرد و همه در این مسیر همگام و همقدم شوند.

ایشان با اشاره به این که در این مراکز، خدمت و کمک رسانی به افراد و محرومان مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت: این امر با حفظ کرامت افراد صورت می پذیرد و این کمیته امداد است که فعالیت ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و عملکرد ها و اقدامات را مورد نظارت و پایش قرار می دهد.

وی در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: معیشت مردم همان چیزی است که امروز توسط دشمن نشانه گرفته شده است اما این خیرین و نیکوکاران هستند که با حضور مؤثر و به موقع خود، از نیازمندان حمایت می کنند و اجازه نمی دهند تنها بمانند. وی افزود: به عقیده ما بهترین راه کمک و یاری، توانمند سازی افراد است.

  • منبع خبر : برنا نیوز