بار دیگر واحد های مسکونی ارزان قیمت نگاه ها را به خود معطوف ساختند و در صدر جدول های معاملاتی تهران جا خوش کردند.

گزارشات منتشر شده در خصوص وضعیت بازار مسکن در آذر ماه در تهران حاکی از آن است که بیشترین خرید و فروش های صورت گرفته درخصوص واحد هایی با قیمت ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بوده است، به طوری که سهم این واحد ها از کل واحد های خرید و فروش شده در آخرین ماه از پاییز امسال در تهران ۱۷ درصد برآورد شده است.

مشاهده آمار ها نشان می دهد سهم واحد هایی با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۶٫۶ درصد بوده به این معنا که استقبال خریداران از این واحد ها نیز به مراتب زیاد بوده است. مرتبه سوم اختصاص داده شده به واحد هایی با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان تا ۶۰۰ میلیون تومان و این واحد ها در آذر ماه سال جاری در گروه پرفروش ترین واحد های تهران جای داشته اند.

بنابراین بر اساس آمار ها بیش از ۴۷ درصد واحد های خرید و فروش شده در آذر ماه سال جاری در تهران قیمتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان داشته اند. تحلیل قیمت ها نشان می دهد واحد هایی که قیمت هر متر مربع از آن ها ۵ تا ۶ میلیون تومان ارزش گذاری شده است بیشترین سهم را در معاملات آذرماه امسال از آن خود نموده اند، به طوری که سهم آن ها در حجم معاملات مسکن ۱۰ درصد اعلام شده است. میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در آذر ماه در تهران  میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را هم پشت سر گذاشت. بر اساس آمار های گزارش شده بالغ بر ۵۷ درصد واحد های معامله شده قیمتی کمتر از میانگین مسکن در تهران داشته اند.

متقاضیان به دنبال واحد های ارزان قیمت تهران

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز