حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، در خصوص رشد وام مسکن مهر این طور گفت: این طرح (افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر)، در وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است و تنها مشروط به برخی از پروژه های خاص مسکن مهر می باشد.

ایشان جزئیات این طرح را واضح تر و شفاف تر ارائه نمودند و این طور گفتند: واحد های مسکونی مهر با متراژ های بالا که آماده سازی آن ها هزینه بر است و با هزینه های زیادی همراه می گردد، شامل این طرح می گردند و می توانند از افزایش میزان وام مسکن مهر متمتع شوند. هر چند جمع بندی های نهایی در این خصوص انجام نشده است.

طاهرخانی در ادامه صحبت هایش وضعیت تعاونی های مسکن مهر را نیز روایت نمود و این طور گفت: این وزارت تعاون است که به عنوان مرجع نظارت شناخته می شود و کنترل و مدیریت تعاونی های مسکن مهر را بر عهده دارد. وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه دخالتی ندارد و این امر تماما تحت کنترل وزرات تعاون می باشد.

مدیرعامل شرکت شهر های جدید با اشاره به این که وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی اختصاص زمین به تعاونی های مسکن مهر می باشد اظهار داشت: دیگر فعالیت ها همچون عقد قرارداد با پیمانکاران و فعالیت هایی مانند گردآوری اعضا را تنها تعاونی ها انجام می دهند و عملی می سازند.

ایشان صحبت هایشان را این طور ادامه دادند: اگر یک تعاونی مسکن مهر فعال بوده و به صورت فعالانه به ایفای نقش بپردازد، وزارت راه و شهرسازی می توانند در حوزه هایی چون تأمین زیرساخت ها و همچنین محوطه سازی، اقدامات لازم را به عمل آورد و فعالیت های درخور را انجام دهد.

وی از تعدادی تعاونی های متخلف مسکن مهر سخن به میان آورد و اذعان نمود: تنها شماری از تعاونی های فعال در گلبهار و پرند با مشکل مواجه گشتند که وزارت راه و شهرسازی تلاشش را برای رفع این مشکلات به عمل آورد و در حال بررسی و پیگیری این مشکلات می باشد.

ایشان در خصوص رشد قیمت های این واحد های مسکونی نیز صحبت هایی ارائه نمودند و افزودند: این واحد ها هیچ رشد قیمتی را تجربه نخواهند کرد و با افزایش قیمت ها همراه نخواهند بود.

وی از بودجه شرکت عمران شهر های جدید هم سخن به میان آورد و اظهار داشت: در ردیف بودجه های مربوط به آماده سازی، احداث زیرساخت ها و طرح های مسکن مهر، بودجه مربوط به واحد های مسکونی مهر نیز جای می گیرد که مقدار اعتباری که در سال گذشته به این امر اختصاص داده شد معادل ۱ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است. این درحالی است که این رقم در سال جاری به ۴۵۰ میلیارد تومان تغییر پیدا کرده است ضمن این که از محل اعتبارات عمومی، کمک های دیگری هم برای واحد های مسکونی مهر اختصاص داده خواهد شد.

  • منبع خبر : شهرخبر