حمید بنایی به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس، ضمن اشاره به این که متقاضیان واحد های مسکونی مهر کماکان با مشکلاتی گریبان گیر هستند و نمی توان ادعا کرد مشکلات پروژه مسکن مهر حل شده اند اظهار داشت: یکی از این شهر ها گناباد است که همچنان واحد برخی از متقاضیان با مشکلات حقوقی گره خورده و زمینه مشکلات عدید را ایجاد نموده است. وی ادامه داد: به رغم این که چنین مشکلاتی وجود دارند و حاکم هستند کسی پاسخگو شرایط موجود نیست و مشکلات را پیگیری نمی کند.

بنایی با بیان این که دولت و مجلس طرح جامع مسکن را تعیین تکلیف نکرده اند اذعان نمود: سال هاست که شاهد استراتژی ها و برنامه ریزی های صحیحی در حوزه مسکن نیستیم که به واسطه این امر سیاست گذاری های نادرستی پیاده سازی شده و در دستور کار قرار گرفته اند.

برنامه توسعه ششم و راهکار های مناسب برای ساخت و ساز مسکن

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس، با اشاره به این که در برنامه توسعه ششم برنامه ها و راهکار های مناسبی برای تولید و ساخت مسکن لحاظ شده است اظهار داشت: با این حال تاکنون شاهد اجرایی و عملیاتی شدن هیچ کدام از آن ها نبوده ایم.

طرح مسکن مهر تا مهرماه سال آینده تمام می شود

این مقام مسئول ادامه داد: از مهم ترین برنامه هایی که در مرکز توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته، تکمیل واحد های مسکونی مهر می باشد و به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر، پرونده این طرح تا مهرماه سال آینده بسته خواهد شد.

دور از انتظار است این پروژه سر موعد تمام شود

ایشان بار دیگر از سیاست گذاری ها و عملیات در دست اجرا در طرح مسکن مهر سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: با توجه به عملیات اجرایی، دور از انتظار است که تکمیل واحد های مسکونی مهر در مهرماه سال آینده تمام شود چرا که مشکلات این پروژه تنها مشکل تکمیل واحد ها و عملیات اجرایی را شامل نمی شود.

تعدادی از پیمانکاران پایشان به دادگاه ها باز شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم صحبت هایش را این طور ادامه داد: تعدادی از متقاضیان مسکن های مهر در گناباد کماکان با مشکلاتی دست به گریبان هستند و مشکلات آن ها همچنان حل نشده است. وی افزود: به رغم این که این افراد با تعاونی ها مشکلاتی دارند اما در راستای رفع نیاز های آن ها اقدامی صورت نگرفته و کاری انجام نشده است. وی تصریح کرد: برخی از این متقاضیان به رغم این که هزینه ها را پرداخت نموده اند اما باز هم نتیجه کار را شاهد نبوده و تکلیف هزینه های پرداخت شده مشخص نیست.

مهم ترین مانع تکمیل پروژه مسکن مهر، کمبود منابع مالی است

عضو کمیسیون عمران مجلس این طور ادامه داد: از مهم ترین مسائلی که سبب شده تکمیل واحد های مسکونی مهر با مشکل همراه باشد، کمبود بودجه و اعتبارات است. وی ادامه داد: چنانچه بودجه و اعتبار مورد نیاز برای این امر در نظر گرفته نشود تکمیل این واحد ها نیز آن طور که باید رقم نخواهد خورد.

  • منبع خبر : افکار نیوز