مقام مسئول بنیاد مستضعفان، با اشاره به این که قیمت تمام شده شرکت های مسکن ساز بنیاد مستضعفان روندی کاهشی را تجربه کرده است اظهار داشت: به رغم تمام مشکلاتی که در صنعت ساخت و ساز به چشم می خورد اعم از رشد قیمت مواد اولیه، خدمات و… توانستیم نسبت قیمت تمام شده تولید به فروش مسکن را کاهش داده و با روندی نزولی همراه سازیم.

مجتبی کمیلی ضمن حضور در جلسه بررسی عملکرد ۹ ماهه شرکت های وابسته به هلدینگ عمران و مسکن ایران وابسته به بنیاد مستضعفان، مهم ترین و اساسی ترین اهداف این هلدینگ را تا ماه های پایانی سال جاری بر شمرد و اذعان نمود: تا انتهای بهمن ماه می بایست شاهد اجرای تعهدات شرکت ها به سهام داران و ذینفعان باشیم. وی از شرایط لازم برای نیل به این هدف پرده برداشت و چنین گفت: می توان ضمن رعایت حقوق کلیه کارمندان، حداکثر منابع را به این امر اختصاص داد چرا که به این واسطه تکمیل پروژه های بالای ۸۵ درصد نهایتا تا انتهای سال جاری عملی خواهد شد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان از فعالیت های مرتبط با محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان سخن به میان آوردند و پس از این که اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ای را در بیش از ۸ منطقه کشور در دست انجام خطاب نمودند اظهار داشتند: مهم ترین وظیفه و مسئولیتی که برای شرکت های بخش اقتصادی تعریف شده حمایت از اجرای طرح های محرومیت زدایی بنیاد مسکن می باشد. وی افزود: نیاز است منابع لازم در اختیار شرکت های مربوطه قرار بگیرد تا بتوانند برای ساخت و تولید مسکن برنامه ریزی کنند و به ارائه خدمات مناسب دست بزنند. وی ادامه داد: تنها به این واسطه است که می توان امیدوار بود همکاران ما در بنیاد علوی، به درستی و با آرامش خاطر در راستای انجام وظایف خود گام بر می دارند.

وی مدت زمان تعیین شده برای تسویه حساب های میان شرکت های هلدینگ را دو ماه اعلام کرد و تصریح نمود: تکمیل و اصلاح چارت های سازمانی با در نظر گرفتن دستور العمل های ابلاغی و با استفاده حداکثری از نیرو های انسانی ضروری است. ایشان بحث تعدیل منابع انسانی را به میان کشیدند و اظهار داشتند: با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر بر کشور حاکم است می بایست بر حسب ظرفیت و قابلیت های سازمان از تعدیل منابع انسانی جلوگیری به عمل بیاید.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن ایران، از مهم ترین فعالیت هایی که تمام این شرکت ها می بایست بدان واقف بوده و پیرو آن باشند، متعهد بودن شرکت ها به صدور اسناد مالکیت و خدمات پس از فروش است. وی افزود: در روز های آتی شاهد ارائه اخباری در خصوص پیگیری های مداوم چند ده ساله در جهت دریافت اسناد یکی از سازه های عمرانی شناسنامه دار در تهران خواهیم بود که روند و شرایط پیگیری های مداوم را به طرز ملموسی هویدا می سازد.

ایشان اشاره ای داشتند به دانش سازمانی و اذعان نمودند: شرکت ها می بایست دانش گردآوری شده را مورد استفاده و بهره وری قرار دهند. کمیلی ضمن تقدیر و تشکر از تمام تلاش های صورت گرفته در راستای توسط هلدینگ ها و دیگر شرکت های زیرمجموعه تصریح نمود: به واسطه تلاش های مضاعف انجام شده توانستیم قیمت تمام شده به فروش را در کل هلدینگ با کاهش ۳ درصدی همراه سازیم ضمن این که چنین عملکردی را به صورت مداوم مورد بررسی و پیگیری قرار خواهیم داد.

کمیلی با اشاره به این که اطلاعات موجود در سایت های شرکت های هلدینگ نیاز است به صورت مداوم آپدیت و بروزرسانی شوند اظهار داشت: باید عملکرد شرکت های هلدینگ با ظرفیت های بنیاد مسکن را کاملا شفاف اطلاع رسانی شود تا در این خصوص ابهامی وجود نداشته باشد. کمیلی این طور صحبت هایش را ادامه داد: کلیه شرکت هایی که به عنوان شرکت های زیرمجموعه هلدینگ مشغول به فعالیت هستند می بایست در تمام امور فرهنگی و اخلاقی از برگزاری برنامه های فرهنگی گرفته تا حجاب، نماز جماعت و… سرآمد دیگر هلدینگ های مشغول به فعالیت در کشور باشند، لذا این شرکت ها می بایست با برنامه ریزی های دقیقی در این زمینه همراه باشند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز