خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران با توجه به قیمت بالای آپارتمان و واحد مسکونی همواره با چالش همراه است. تعدد زیاد آپارتمان و واحد مسکونی، وسعت زیاد شهر، عدم آشنایی با تمام محلات و مناطق، وجود افراد سودجو و کلاه‌بردار و بسیاری موارد دیگر موجب ایجاد پیچیدگی‌هایی در خرید واحد مسکونی در تهران شده است.

سایر شهرهای دیگر ایران و مخصوصاً شهرهای کوچک بدلیل اینکه افراد آشنایی بیشتری با هم دارند و همچنین شناخت کافی از محلات و مناطق وجود دارد با مشکلات کمتری حین خرید آپارتمان و واحد مسکونی مواجه هستند.

شهر تهران با توجه به وسعت بسیار زیاد و گستردگی مناطق از تنوع فرهنگی و سطح زندگی متفاوتی در مناطق مختلف برخوردار است. از اینرو توجه به ویژگی محلات و مناطق، ساکنین آن، امنیت و آسایش، سطح دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، نزدیک بودن به مراکز خرید، وجود مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی جهت تحصیل مدارس، مراکز تفریحی و ورزشی و غیره حائز اهمیت بالایی است.

از طرف دیگر هنگام خرید آپارتمان در تهران باید به همسایگان و از همه مهم‌تر به آپارتمان خریداری شده و امکانات و نوع مواد و مصالح بکار رفته در آن باید توجه نمود. حال به توصیف موارد مهم در خرید آپارتمان در تهران می‌پردازیم.

بهترین زمان برای خرید مسکن 2

نکات داخل ساختمان در خرید آپارتمان در تهران

نکات داخل ساختمان در خرید آپارتمان در تهران به موارد و موضوعات مهم در داخل ساختمان بر می‌گردد. توجه به نوع مصالح بکار رفته در بنای ساختمان، کیفیت مصالح، مقاومت در برابر زلزله و نیروهای طبیعی اهمیت زیادی دارد. همچنین جنس پوشش کف آپارتمان و دیوارها باید مورد توجه قرار گیرد.

اینکه پوشش کف آپارتمان شما از سنگ، سرامیک، کف پوش یا پارکت است هر کدام دارای مزایا و معایبی است. نوع پوشش دیوارها از کاغذ دیواری و یا رنگ قابل شستشو مزیت مهمی است. جنس و نوع برند تجهیزات و تاسیسات داخلی مانند شیرآلات، هود، گاز رومیزی، کابینت و همچنین نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده مانند پکیج، شوفاژ، کولر و … از جمله نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مطلب مهم دیگر در خرید آپارتمان در تهران وضعیت عایق‌بندی آپارتمان است. با توجه به خیابان‌ها و کوچه های شلوغ و پرترافیک و تراکم بالای جمعیت وجود یک سیستم عایق‌بندی مناسب و کارآمد موجب فراهم آمدن محیط آرام برای ساکنین می‌گردد. وجود پنجره‌های دوجداره، در ورودی عایق‌بندی شده و مستحکم و سقف، دیوار و کف عایق بندی شده می‌تواند مانع از نفوذ آلودگی صوتی به داخل واحد گردد.

موارد داخلی مهم دیگر در خرید آپارتمان در تهران شامل نورگیر بودن آپارتمان و وجود نور کافی، تهویه هوای مناسب و استفاده بهینه از فضای داخلی توسط سازنده است. حال به تشریح موضوعات مهم خارج از آپارتمان در خرید آپارتمان در تهران اشاره می کنیم.

نکات خارج ساختمان در خرید آپارتمان در تهران

نکات خارج ساختمان در خرید آپارتمان در تهران شامل مواردی مانند پارکینگ، محل و موقعیت آن، انباری و متراژ آن، وجود تراس یک مزیت است، راه پله های مناسب و با عرض کافی جهت تردد، آسانسور و عملکرد آن می‌گردد.

همچنین موارد مرتبط با هزینه‌های آپارتمان همانند وجود کنتورهای آب، برق و گاز جداگانه و میزان شارژ ماهیانه جهت برآورد هزینه های جاری بعد از خرید آپارتمان ضروری است. از دیگر موارد مهم در خرید آپارتمان در تهران وجود امنیت در محله؛ ساکنین و افراد موجه در ساختمان، وضعیت نما و استحکام ساختمان و حسن شهرت سازنده می باشد.

برای این مورد اخیر می‌توانید قبل از خرید آپارتمان از افراد ساکن در محله پرس و جو نمائید. موضوع مهم دیگر در خرید واحد مسکونی در تهران توجه به تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدهای هر طبقه و جمعیت ساکن در ساختمان است. ساختمانهای شلوغ علاوه بر سلب آسایش، هزینه‌های بالای شارژ را به ساکنین تحمیل می کند.

دسترسی به خیابانها و بزرگراه‌ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی برای تحصیل، مراکز تفریحی و ورزشی، سوپرمارکت و مراکز خرید، نانوایی و سایر موارد از این قبیل از جمله موضوعاتی است که بعد از خرید آپارتمان با آن سر و کار خواهید داشت.

مشاوره حقوقی املاک چه کمکی به شما می‌کند 1

نکات حقوقی در خرید آپارتمان در تهران

نکات حقوقی در خرید آپارتمان در تهران از جمله مواردی است که در صورت نادیده گرفتن می‌تواند تبعات زیان باری برای خریدار داشته باشد. از اینرو توصیه می‌گردد اگر هنگام خرید آپارتمان در تهران به واحد مسکونی برخوردید که تمام عوامل و فاکتورهای بیان شده در بالا را دارد ولی دارای مشکل حقوقی است از خرید آن صرف نظر کنید.

موارد حقوقی مانند وضعیت مالکیت و سند تفکیکی واحدهای ساختمان، پایان کار و جواز ساخت، صورت مجلس تفکیکی، زمان تنظیم سند رسمی و قطعی به نام خریدار و سایر موارد از این قبیل باید هنگام تنظیم مبایعه‌نامه مشخص گردد. همچنین هنگام خرید آپارتمان در تهران با توجه به وجود افراد سودجو و همچنین پیچیدگی‌های خرید ملک مشاوره با وکیل ملکی بسیار راهگشا می‌تواند باشد.