حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که طرح افزایش وام مسکن مهر کماکان نهایی نشده و تصویب نشده است اظهار داشت: تا انتهای سال جاری قراردادی به امضا خواهد رسید که ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی را برای اقشار متوسط جامعه تضمین می نماید.

وی با اشاره به این که تعداد افراد ساکن در شهر های جدید به یک میلیون نفر می رسد اذعان نمود: ۷ شهر از این شهر های جدید دارای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری هستند که این ۷ شهر شامل سهند، بهارستان، پرند، پردیس، صدرا، فولادشهر و اندیشه می شود.

ایشان از رشد جمعیتی شهر های جدید سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: رشد جمعیت در این شهر ها از متوسط رشد جمعیت شهری ده درصد بیشتر است که به واسطه آن می توان برنامه های توسعه شهری را به شیوه ای بهتر و ایده آل تر مدون و تنظیم نمود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مهم ترین اولویت آن ها اتمام واحد های مسکونی مهر در سال آینده است تصریح نمود: پروژه ها و ساختمان هایی که با مشکلات حقوقی همراه نیستند در این برهه زمانی به پایان خواهند رسید و پرونده آن ها بسته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای حوزه مسکن در لایحه بودجه سال آینده، ردیف های مناسبی لحاظ شده است، که به واسطه این امر می توان خاطرجمع بود اقدامات و عملکرد های مناسب تری در سال آینده در زمینه مسکن اتفاق خواهد افتاد.

حبیب الله طاهرخانی اذعان نمود: تا سال ۱۴۰۰، چیزی حدود به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید به مرحله ساخت و بهره برداری خواهد رسید که در شرکت مادر، برای پیشبرد این برنامه ها و راهکار ها، نظارت ها و کنترل های صحیح و به موقعی لحاظ شده است.

ایشان از اولویت هایی که برای شهر های جدید در نظر گرفته شده است سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: در نظر داریم فعالیت های عمرانی را در این شهر گسترش دهیم با این هدف که کیفیت زندگی را به طرز ملموسی ارتقا بخشیم و بهبود دهیم. وی اضافه کرد: تاکنون پروژه های مشارکتی زیادی برای پیشبرد این هدف به مرحله اجرا و عملیاتی رسیده اند.

ایشان از قطار شهری تهران-پردیس هم سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: ساخت این قطار شهری در سال آینده استارت خواهد خورد که ردیفی از لایحه بودجه سال ۹۸ برای آن در نظر گرفته شده است تا بتوان این برنامه را اجرایی کرد و به مرحله عملیاتی رساند. وی با اشاره به این که طرح مترو فرودگاه امام تا پرند در حال حاضر متوقف شده است که بر اساس توافق هایی که در این خصوص با شهرداری به عمل آمده انتظار می رود به زودی آغاز گردد و روند رو به جلویی را در پیش بگیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، ضمن اشاره به این که میزان بودجه اختصاص داده شده به پرونده مسکن مهر در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است اذعان نمود: این رقم در سال جاری به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است. به گفته طاهرخانی در سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه چیزی حدود هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای وزارت نیرو و همچنین مسکن مهر لحاظ نمود.

ایشان به عنوان یکی دیگر از محل های درآمدی شرکت عمران شهر های جدید از فروش عرصه مسکن مهر سخن به میان آوردند و اذعان نمودند: امسال جذب سرمایه در مقایسه با سال گذشته در بخش درآمدی با افزایش دو برابری همراه بوده است که به واسطه این امر شهر های جدید با افزایش قدرت همراه شده اند.

ایشان از برگزاری جلسات مداوم برای درآمدزایی سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: یقین دارم جذب سرمایه در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش ۲٫۵ برابری را تجربه خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به این که رقم دقیق سرمایه گذاری های بخش های خصوصی در دست نست اذعان نمود: در حالت کلی دو مسیر برای درآمدزایی تدوین گشته است که یکی از آن ها تحت عنوان بحث های مشارکتی مراکز محله شناخته می شود که در سال جاری قرار است استارت ۴۰ مرکز محله در شهر های جدید رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از ساخت و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای افراد متوسط و ضعیف جامعه سخن به میان آورد و اذعان نمود: برای ۶۰ هزار واحد در سال جاری قراردادی تنظیم خواهد شد.

ایشان از عدم جمع بندی های لازم برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر سخن به میان آوردند و عنوان نودند: در این خصوص جمع بندی های نهایی انجام نشده است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز