حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به این که درآمد شهر های جدید در سال جاری به ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده این عدد تا پایان امسال به ۸۴۲ میلیارد تومان خواهد رسید. طاهرخانی افزود: همزمان با دهه فجر در شهر های جدید ۲۷ هزار واحد مسکونی مهر به بهره برداری می رسد.

ایشان ضمن حضور در جلسه گزارش وضعیت و عملکرد شرکت عمران شهر های جدید ایران، اظهار داشتند: بر اساس جلساتی که در حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردیده، برنامه ای جهت احداث ۲۰۰ هزار مسکن تدوین شد و ابلاغ گردید. طاهرخانی ادامه داد: برای بررسی وضعیت پیشرفت و اجرای برنامه های تدوین شده، دو هفته یک بار جلسه ای با مدیران عامل شهر های جدید برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه از جمعیت ساکن در شهر های جدید سخن به میان آورد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد افراد مقیم در این شهر های جدید به ۹۰۰ هزار نفر می رسد، به طوری که تقریبا هفت شهر از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری بهره مندند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، میزان درآمد شهر های جدید را معادل ۶۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: رقمی که برای سال جاری مصوب شده ۱۳۰۰ میلیارد تومان می باشد.

ایشان از رشد درآمد شهر های جدید خبر دادند و اظهار داشتند: مقایسه این ارقام با آن چه برای سال گذشته به ثبت رسیده از رشد ۱۴۴ درصدی خبر می دهد. وی افزود: انتظار داریم درآمد امسال به ۸۴۲ میلیارد تومان تغییر پیدا کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ایران، مهم ترین هدف و اولویتش را ساخت و احداث ۶۰ هزار مسکن در شهر جدید اعلام کرد و تصریح نمود: توأمان با دهه فجر نه تنها به افتتاح واحد های مسکونی مهر خواهیم پرداخت بلکه افتتاح ۲۶ مدرسه و تعدادی پروژه های زیربنایی را در دستور کار قرار خواهیم داد که ارزش ۲ هزار میلیارد تومانی برای آن ها لحاظ شده است.

وی ضمن اشاره به این که در دهه فجر شاهد به بهره برداری رسیدن از ۲۷ هزار مسکن مهر خواهیم بود اظهار داشت: ۲۴۰۵۵ مسکن مهر در حال حاضر فاقد متقاضی می باشند. به گفته حبیب الله طاهرخانی برنامه ریزی های لازم برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید صورت گرفته که بر اساس این برنامه ها، تولید مسکن در ۲۰ شهر جدید عملی خواهد شد که از جمله این شهر ها می توان به پردیس، پرند، اندیشه و… اشاره نمود.

  • منبع خبر : افکار نیوز