محله پونک در تهران به ۲ بخش بزرگ تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها در ناحیه ۳ منطقه ۵ و دیگری در منطقه ۲ تهران واقع شده است. این منطقه که در شمال غرب تهران قرار دارد، از زمان‌های دیرین جزء محله‌های پر رفت و آمد و پر سکونت تهران محسوب می‌شد. امکاناتی مانند دسترسی آسان به مراکز خرید بزرگ و ارزان قیمت، اماکن تفریحی فراوان و نیز دسترسی آسان به نواحی اصلی شهر باعث شده تا این محله به یکی از پر معامله‌ترین محله‌های تهران از قدیم تا کنون تبدیل شود.

فروش آپارتمان در پونک با وجود این امکانات و نیز با در نظر گرفتن افزایش ناگهانی قیمت‌ها در سال جاری نسبت به مناطق دیگر تهران با حدود قیمتی متوسط رو به بالا انجام می‌شود. مبلغی که در فروش آپارتمان‌ها برای هر متر مربع آن در پونک در نظر گرفته می‌شود چیزی حدود ۶٫۵ تا ۹ میلیون است.

در ادامه این مطلب به بررسی مزایا و امکانات این منطقه برای زندگی و نیز شرایط فروش آپارتمان در پونک تهران می‌پردازیم.

شرایط فروش آپارتمان در محله پونک تهران 2

دسترسی به خیابان‌های مجاور

پونک از لحاظ دسترسی به نواحی اصلی شهر میان مناطق تهران زبان‌زد است. این منطقه به بزرگراه‌های حکیم، بزرگراه همت، بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه نیایش دسترسی دارد. این بزرگراه‌ها به راحتی شما را به مناطق مختلف شهر هدایت می‌کنند. دره پونک در غرب پونک وجود دارد و فاصله چندانی یا این محل ندارد. اگر پونک را از جهت شما آن ادامه دهید به محله حصارک و سیمون بولیوار خواهید رسید. باغ فیض نیز در جنوب پونک قرار دارد.

خیابان‌های مهم این منطقه شامل مرزا بابایی، خیابان سردار جنگل، بلوار عدل و کمالی و بلوار همیلا اشاره کرد. امکانات موجود در این خیابان‌ها از نسبت به دیگر خیابان های پونک سطح بالاتری دارند و کیفیت زندگی در آن‌ها بالاتر است. به همین دلیل تعداد معاملات برای خرید و فروش آپارتمان در این مناطق از خیابان‌های دیگر پونک بیشتر است.

وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس به پونک

برای رفت و آمد با اتوبوس‌های بی‌آر‌تی می‌توانید از خط ویژه میدان آزادی که تا دانشگاه علوم تحقیقات که از مسیر اتوبان اشرفی اصفهانی عبور می‌کند، استفاده کنید. علاوه بر این میدان پونک تهران دارای پایانه‌های تاکسیرانی است که به میدان‌های ولی عصر، میدان ونک و میدان صنعت راه دارد. جنوب پونک به مسیر سید خندان توسط یک خط تاکسیرانی متصل می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید این محله دسترسی بسیار آسانی را به نقاط اصلی شهر برای ساکنین خود فراهم می آورد به همین دلیل فروش خرید و فروش آپارتمان و معاملات ملکی در این ناحیه بیشتر از نقاط هم سطح آن است.

شرایط فروش آپارتمان در محله پونک تهران 4

مراکز تفریحی و درمانی پونک

یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین پاساژهای مدرن تهران یعنی بوستان در منطقه پونک وجود دارد. از دیگر مراکز خرید در این منطقه می‌توان به پاساژ تیراژه و فروشگاه های رنجیره‌ای شهروند اشاره کرد. علاوه بر این در بلوار کمالی پونک بازار میوه و تره‌بار وجود دارد و هر روزه مردم برای خریدهای روزانه خود می‌توانند به میوه‌ها و سبزیجات تازه دسترسی داشته باشند. فست فودها و رستوران‌های زیادی در فاصله بین میدان پونک و عدل وجود دارد که هر فرد با هر سلیقه غذایی را در این منطقه به خود جذب می‌کند.

در این منطقه مجتمع پزشکان معتبر و متعددی وجود دارد که خدمات درمانی زیادی را ارائه می‌دهند. اما خود پونک بیمارستان و یا درمانگاه خاصی ندارد که این می‌تواند یکی از ضعف‌های این محل به شمار آید. نزدیک‌ترین مراکز درمانی به پونک در منطقه اشرفی اصفهانی قرار دارد.

شرایط فروش آپارتمان در محله پونک تهران 3

وضعیت ترافیک در پونک

این روزها یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد در انتخاب محل مناسب برای زندگی در تهران مسئله ترافیک است. خوشبختانه با توجه به جمعیت ۲۲ هزار نفری رو به رشد منطقه پونک تهران، به دلیل داشتن خیابان‌های عریض و دو طرف ترافیک روان و خوبی دارد. شما به راحتی و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید در ترافیکی روان در این محل به رانندگی بپردازید. علاوه بر این، پونک از جهات مختلف به ۴ بزرگراه دسترسی دارد که شما برای رفتن به نقاط مختلف شهر بیشتر مسیر خود را در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید منطقه پونک تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی و نیز دسترسی به مناطق مختلف و امکانات رفاهی در جایگاه خوبی قرار دارد و بسیاری از افراد که بودجه‌های آنچنانی برای خرید خانه‌های مناطق شمالی تهران را ندارند، خیابان‌های پونک را برای زندگی ترجیح می‌دهند. زیرا مبلغی که برای خرید خانه در این منطقه می‌پردازید ارزش امکانات این منطقه را دارد.