شرایط فروش آپارتمان در مناطق فرمانیه و زعفرانیه تهران

همانطور که می‌دانید مناطق شمال تهران جزء مناطق خوش آب و هوا و پر امکانات تهران هستند. آپارتمان‌های ساخته شده در این مناطق دارای حد اکثر امکانات رفاهی و تفریحی است.

در هر نقطه ای از شمال تهران آپارتمان‌ها دارای یک منظره و چشم‌اندازه بسیار عالی هستند و همین امر نیز سبب شده تا افرادی که از بودجه مالی زیادی برخوردارند برای رفاه و لذت بیشتر به ساخت و ساز خانه‌های فول امکانات و خرید و فروش آپارتمان‌ها در این مناطق اقدام کنند.

این روزها با توجه به تورم‌های بازار مسکن در سال جاری و ماه‌هایی که پشت سر گذاشتیم، قیمت مسکن در این مناطق نیز سر سعودی داشته است. از اینرو بسیاری از ملاکان برای سود بیشتر اقدام به فروش آپارتمان‌های خود در این مناطق کردند.

اما با وجود این تغییرات بزرگ در قیمت مسکن، به دلیل ویژگی‌های آب و هوایی و رفاهی این مناطق، باز هم افراد زیادی مشتاق به خرید آپارتمان‌های مناطق شمال تهران هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را از قیمت‌های به روز شده فروش آپارتمان در این مناطق مطلع کنیم تا با آگاهی بیشتری به خرید مسکن و معاملات ملکی در این مناطق بپردازید.

فروش آپارتمان در مناطق شمال تهران 1

فروش آپارتمان در فرمانیه تهران

منطقه فرمانیه تهران همانند تمام مناطق شمالی تهران دارای آب و هوایی مطلوب است. این ویژگی اولین دلیلی بود که این منطقه را از زمان قاجار، مورد پسند کشاورزان آن دوران قرار داد. از آن زمان تا کنون فرمانیه تهران به دلیل حسن‌های بسیار آن، جزء بهترین و با ارزش ترین مناطق تهران محسوب می‌شود.

این منطقه از سمت شرق به خیابان پاسداران، از غرب به کامرانیه (یکی دیگر از مناطق ناب تهران)، از شمال به خیابان شهید لواسانی و از جنوب نیز به اتوبان صدر و میدان نوبنیاد راه دارد. میدان نوبنیاد فرمانیه دارای ایستگاه تاکسی‌رانی می‌باشد. برای استفاده از مترو در این منطقه باید از ایستگاه مترو قیطریه تردد کنید.

فرمانیه تهران از نظر امکانات رفاهی مانند بیمارستان، داروخانه، مراکز تفریحی، مساجد و پارک‌های عمومی بسیار غنی است. همین موضوع نیز فروش آپارتمان در این ناحیه را به کاری آسان تبدیل کرده است. در حال حاضر با وجود تورم های موجود در بازار مسکن فروش آپارتمان در فرمانیه تهران از متری حدود ۲۰ میلیون تا ۴۵ میلیون متغیر است. بسته به نوع آپارتمان (نوساز، قدیمی، سال ساخت، پنت هاوس و …) و نیز امکانات رفاهی آن قیمت هر متر مربع آن نیز بین این حدود متغیر است.

فروش آپارتمان در مناطق شمال تهران 5

فروش آپارتمان در منطقه زعفرانیه تهران

زعفرانیه نیز یکی از محله‌های منطقه ۱ تهران است که از نظر امکانات رفاهی برای زندگی با مناطقی مانند فرمانیه، اقدسیه، قیطریه، کامرانیه و دیگر مناطق شمال تهران در رقابت است. زعفرانیه نیز با درخت‌های بلند قامت و هوای تمیزی که دارد بسیاری از افراد متموّل را به سمت خود جذب می‌کند.

قدمت این خیابان‌ها تقریباً مانند یکدیگر هستند. به همین دلیل در مناطقی از محله بافت قدیمی و روستایی آن حفظ شده است که این خود به جاذبه‌های این مناطق جذابیت بیشتری اضافه می‌کند.

زعفرانیه از ایستگاه طریق ایستگاه بی‌آرتی خیابان ولی عصر به وسیله حمل و نقل عمومی دسترسی دارد. علاوه بر این ایستگاه مترو تجریش نیز فاصله چندانی با این منطقه ندارد. ایستگاه‌های تاکسی نیز در این محل فعال هستند. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به مناطق دیگری از شهر مانند اتوبان چمران، خیابان ولی عصر، خیابان ولنجک و خیابان شریعتی دسترسی داشته باشید.

با توجه به ساخت و سازهای جدید زعفرانیه از نظر مراکز تفریحی و تجاری کمی جدیدتر و تازه‌تر از فرمانیه تهران است. این تازگی به دلیل حضور مرکز خرید پالادیوم در این منطقه رخ داده است. البته به دلیل رقابت بین این مناطق می‌توان هر روزه شاهد تغییرات جدید و مدرنیته شدن بیشتر این مناطق بود. یکی از معایبی که برای اهالی زعفرانیه مشکل ساز شده، ترافیک شدید این منطقه به دلیل نبود هیچ گونه محدودیت ترافیکی است.

با وجود ساخت و ساز‌های جدید و مجلل‌تر شدن هر روزه ساختمان‌ها در این مناطق، خرید و فروش آپارتمان در شمال تهران هم چنان مانند سابق به قوت خود باقی است. با توجه به آمار و ارقام جدید بازار مسکن فروش آپارتمان در زعفرانیه تهران هم اکنون بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون انجام می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید برای خرید و فروش آپارتمان در نواحی شمال تهران باید کمی ریز بین‌تر عمل کنید. زیرا کیفیت زندگی در هر دو این مناطق بسیار بالا است و رقابت بسیار بین این مناطق نیز هر روز بیشتر می‌شود. البته برای خرید خانه در این مناطق فاکتورهای شخصی شما سهم بزرگی را در یک انتخاب درست بازی می‌کنند.