حسن کاری، رئیس سازمان اموال و املاک مستضعفان، ضمن اشاره به این که فعالیت گودبرداری پلاسکوی جدید در سال جاری به مراحل پایانی می رسد اظهار داشت: پلاسکوی جدید در مهر سال ۹۹ تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان اموال و املاک مستضعفان، با بیان این که از حادثه تلخ پلاسکو، دو سال می گذرد اذعان نمود: طی این حادثه شاهد پرپر شدن ۱۶ تن از آتش نشانان فداکار بودیم ضمن این که ۶ نفر از کسبه پلاسکو نیز زیر آوار جان خود را از دست دادند که یاد همه آن ها را گرامی می داریم. وی افزود: در نخستین روز هایی آن اتفاق، آقای سعیدی کیا در محل حاضر شدند و همان جا اعلام کردند که مجددا پلاسکو را می سازیم و ظرف دو سال آن را تحویل می دهیم تا این امر درد کسبه را التیام دهد و آن ها را آرام سازد.

وی با اشاره به این که توأمان با اتفاق پلاسکو، کسبه های پلاسکو را در مجتمع نور مستقر کردیم اظهار داشت: زمانی که ساخت پلاسکو جدید استارت خورد با مشکلاتی دست به گریبان شدیم که پیشرفت پروژه را مختل ساختند و با توقف مواجه نمودند. وی افزود: محدودیت طرح تفصیلی یکی از نمونه های موجود بود که شهرداری با آن مواجه شد و اعلام کرد حداکثر می توان ۷ طبقه احداث کرد. وی افزود: در مقابل با توجه به این که این ساختمان در حریم یک مدرسه ژاندارک قرار گرفته بود میراث تنها اجازه ساخت نهایتا ۴ طبقه را در آن محیط داد و در کنار همه این ها شورای پلاسکو هم پیگیر حقوق مکتسبه خود بود.

ایشان از برگزاری جلسات متعدد برای پیگیری این مسئله خبر دادند و اظهار داشتند: در پاییز ۹۶ تفاهم نامه ای به امضا رسید که به تبع آن، شهرداری، بنیاد و دادستانی، به این نتیجه و تفاهم رسیدند که ساختمان را در ۱۰ طبقه احداث کنند. وی افزود: از آن جا که میراث این امر را قبول نکرد، نهایتا مدیریت این فعالیت را به استانداری تهران در ماه های پایانی سال ۹۶ سپردیم.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان این طور صحبت هایش را ادامه داد: در نهایت ۲۲ اردیبهشت ماه بود که توافقی میان کسبه پلاسکو، شهرداری، میراث، بنیاد و دیگر ذینفعان به امضا رسید با این مضمون که ساختمان شمالی پنج طبقه مورد بهسازی و فرآیند های مقاوم سازی قرار گیرد و بهره برداری آن در اسرع وقت اتفاق بیفتد ضمن این که ساختمان برج را هم تراز با سطوح ساختمان قبلی در بازه ای دو ساله به مرحله ساخت برسانند.

ایشان با اشاره به این که در ۲۷ شهریور ماه، تفاهم نامه بالاخره توسط شورای تأمین استان به تصویب رسید اذعان نمود: ۳۱ شهریور ماه بود که ماده ۵ این تفاهم نامه، توسط کمیسیون به تصویب رسید و دستور نقشه برداری در نخستین روز مهرماه صادر گردید و سپس عملیات گودبرداری شبانه روزی و بی وقفه صورت گرفت.

ایشان از اتمام اجرای عملیات گودبرداری در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سال آینده اسکلت ساختمان استارت خواهد خورد و در مهرماه ۹۹ پلاسکو جدید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : تی نیوز