فروش آپارتمان در اغلب اوقات برای صاحبان آپارتمان به پروسه‌ای طولانی و پر دردسر تبدیل می‌شود. مخصوصاً اگر فصل اوج معاملات و خرید و فروش آپارتمان به پایان رسیده باشد.

آپارتمان‌ها اغلب زمانی به فروش می‌رسند که صاحبان آن‌ها به پول آن نیاز دارند. به همین دلیل در اغلب اوقات مذاکره بر سر قیمت به ضرر فروشندگان  آپارتمان‌ها تمام می‌شود. زیرا آن‌ها تمایل دارند هرچه سریع‌تر به پول مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

اما در این شرایط نکاتی وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید به راحتی و به سرعت می‌توانید آپارتمان خود را با قیمت دلخواه خود به فروش برسانید.

۱- در همان ابتدای فروش آپارتمان خود قیمتی منطقی برای آن تعیین کنید.

اکثر افراد در هنگام فروش آپارتمان خود قیمتی بسیار بالا انتخاب می‌کنند تا در هنگام مذاکرات آن را کاهش دهند. این تصور که این کار باعث می‌شود آپارتمان شما به قیمت خوبی به فروش برسد به شدت اشتباه است، زیرا با این کار در اکثر اوقات نه تنها روند فروش آپارتمان بسیار کند پیش می‎رود، بلکه ممکن است در هنگام معامله قیمت نهایی از قیمت مورد نظر شما کمتر هم باشد.

یک قانون اساسی برای فروش آپارتمان وجود دارد که می‌گوید “بهترین زمان برای فروش آپارتمان ۳۰ روز اول پس از اعلام آگهی فروش آن است.” با تعیین یک قیمت بسیار بالا خریداران بسیاری از خرید آپارتمان شما خودداری می‌کنند، زیرا با خود فکر می‌کنند که شما در فروش آپارتمان خود جدی نیستید و یا قصد مذاکره بر سر قیمت را ندارید. در عوض با تعیین یک قیمت منطقی در همان ابتدای کار سرعت و کیفیت روند فروش آپارتمان خود را بالا می‌برید.

۲- به زیبایی‌های بصری خانه خود بیفزایید.

یکی از عواملی که تاثیر بسیار زیادی بر فروش سریع‌تر خانه شما می‌گذارد این است که هنگامیکه خریداران برای بازدید به خانه شما می‌آیند یک جلوه بصری خوب از خانه خود به آن‌ها ارائه دهید.

سعی کنید خانه را مرتب کنید و از عناصر زیبایی بخش بیشتری در خانه خود استفاده کنید. اگر متراژ خانه کوچک است با رنگ‌های روشن آن را دلبازتر جلوه دهید. این کار در سرعت بیشتری به روند فروش آپارتمان شما می بخشد و مشتریان نیز تمایل بیشتری به خرید آپارتمان شما خواهند داشت.

نکاتی که برای فروش آپارتمان 2

۳- خانه خود را نو کنید.

تر و تازه بودن و سرحال بودن خانه یکی دیگر از عواملی است که مشتریان را به خرید خانه شما مجاب کند. با ترفندهایی مانند رنگ زدن خانه و تغییر در چیدمان لوازم، خانه خود را سرحال‌تر جلوه دهید. برای خریداران مهم است که بدانند شما چقدر از این خانه مراقبت کرده‌اید. بنابراین با برطرف کردن ایرادات خانه خود قبل از بازدید مشتریان اطمینان آن ها را بیشتر جلب کنید.

۴- آمادگی بازدید مشتریان از آپارتمان خود را داشته باشید.

هر چقدر آمادگی بیشتری برای بازدید مشتریان از خانه خود داشته باشید، گزینه‌های بیشتری برای فروش آپارتمان خود خواهید داشت. خریداران اغلب اوقات در اواخر هفته و تعطیلی‌ها و نیز غروب روزهای عادی تمایل بیشتری به بازدید از خانه دارند.

سعی کنید اگر برایتان مقدور است در هنگام بازدید از خانه خریداران را تنها بگذارید تا به راحتی و بدون احساس مزاحمت خانه را بازدید کنند. در هنگام صحبت با مشتریان در مورد مزایا و معایب خانه خود صادقانه سخن بگویید. صداقت شما اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری به مشتریان می‌دهد.

۵- آگهی تبلیغاتی فروش آپارتمان خود را در سایت‌های خرید و فروش آپارتمان قرار دهید.

هر چه افراد بیشتری آگهی فروش آپارتمان شما را ببینند سرعت فروش آپارتمان شما بالاتر خواهد رفت. علاوه بر اینکه آگهی خانه خود را به بنگاه‌ها و آژانس‌های املاک می‌سپارید، با استفاده از نرم افزارها و سایت‌های مختلف معاملات ملک آگهی خانه خود را در معرض دید عموم قرار دهید.

با توجه به اینکه این روز ها افراد بیشتر اوقات جستجوهای خود را آنلاین انجام می‌دهند، خریداران بیشتری نیز از طریق سایت‌های خرید و فروش آپارتمان با شما تماس خواهند گرفت.

۶- عکس‌های زیبا و جذاب از آپارتمان خود بگیرید.

برای ایجاد آگهی فروش آپارتمان به صورت آنلاین نیاز است که عکس‌هایی از خانه خود را در سایت‌ها و یا نرم‌افزار‌های مربوطه قرار دهید. این عکس‌ها در واقع اولین تصورات از خانه شما را در ذهن خریداران شکل می‌دهد.

بنابراین بهتر است عکس‌هایی واضح و زیبا از خانه خود بگیرید. هر چه تعداد عکس‌ها بیشتر باشد افراد با دیدن آگهی شما بیشتر به آن اعتماد می‌کنند و تصور بهتری نیز از کلیت خانه شما خواهند داشت.

سخن پایانی

با رعایت این نکات ساده و اجرا کردن آن‌ها به راحتی می‌توانید در زمان کمی خانه خود را به قیمت مورد نظر خود بفروشید. علاوه بر این با اعمال این راه کارها خریداران نیز از خرید خود راضی‌تر خواهند بود. علاوه بر این مذاکره بر سر قیمت در این شرایط روند کوتاه‌تر و رضایت بخش‌تری خواهد داشت.