مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ضمن اشاره به این که راه اندازی سامانه املاک و مستغلات برای بار دیگر از این سازمان سلب شده و به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است اظهار داشت: میزان زمین های دولتی موجود در شهر ها به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع می رسد.

علی نبیان با تأکید بر این که مهم ترین وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن فعالیت در دو حوزه زمین و مسکن می باشد اذعان نمود: بر اساس بیانات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، طی دو سال آینده شاهد ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خواهیم بود. وی افزود: با توجه به اراضی که در قسمت های مختلف در دسترس قرار دارد، تلاش خواهیم کرد راهکار های مناسبی برای پیاده سازی و عملیاتی کردن این پروژه بیاندیشیم.

ایشان از تفاهم هایی که میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن صورت گرفته سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: مکاتباتی صورت گرفته تا بتوانیم برخی از اراضی و زمین ها را برای فعالیت های عمرانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم.

وی  با اشاره به این که سازمان بازآفرینی شهری نیز نیازمند تعدادی از زمین هاست اذعان نمود: در استان ها و شهر های مختلف بررسی های لازم را به عمل خواهیم آورد و پیگیری های مورد نیاز را انجام خواهیم داد تا در نهایت اهداف در نظر گرفته شده عملی گردند. ایشان تأکید کردند: بنابراین نقش ما در این میان تنها واگذار کننده زمین و اراضی نیست.

مدیرعامل سازمان ملی و زمین با بیان این که واگذاری زمین از سوی این سازمان عموما فرآیندی زمان بر است تصریح کرد: با این حال چنین فعالیت هایی در دوره های مشارکتی با سرعت بیشتری پیگیری خواهند شد. این مقام مسئول با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی پیگیری هرچه سریع تر این مسئله را خواستار شده است تصریح کرد: تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا واگذاری اراضی و زمین ها را با سرعت بیشتری عملی سازیم.

وی با تأکید بر این که میزان اراضی و زمین های دولتی موجود در سطح شهر ها به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع می رسد اظهار داشت: برای ساخت واحد هایی که بنیاد مسکن و سازمان بازآفرینی شهری ساخت آن ها را برعهده گرفته اند این زمین ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و فرآیند مربوط به واگذاری آن ها زیر ذره بین خواهد رفت.

ایشان در ادامه پای سامانه املاک و مستغلات را به میان کشیدند و اظهار داشتند: این مسئولیت مجددا به معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی واگذار گردیده، تا بتوانند کاملا دقیق آن را در دستور کار قرار داده و پیگیری های لازم را به عمل آورند. ایشان از ضرورت مشارکت دیگر دستگاه ها برای راه اندازی این سامانه یاد کردند و تصریح نمودند: مکاتباتی برای انجام این امور صورت گرفته است.

ایشان در خصوص فعالیت های انجام شده برای واگذاری زمین جهت ساخت واحد های اجتماعی این طور گفتند: پیگیری ساخت و احداث مساکن اجتماعی برعهده بنیاد مسکن بوده است، بنابراین ما در سازمان ملی زمین و مسکن تنها وظیفه پشتیبانی و حمایت از ارائه و اختصاص زمین ها را برعهده داریم.

به گفته نبیان بر اساس تفاهم هایی که با بنیاد مسکن انجام شد در سال گذشته زمین هایی به آن ها واگذار گردید همان طور که در سال جاری نیز اراضی مورد نیاز سازمان بازآفرینی شهری و وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

  • منبع خبر : فارس نیوز