مصطفی قلی خسروی، به عنوان رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، اظهار کرد: یک سایت مجازی بستر ارائه قیمت های کذایی و دروغین را فراهم ساخته است و بازار مسکن را به سمت قیمت های خیالی سوق می دهد.

ایشان در خصوص فعالیت این سایت مجازی دقیق تر توضیح دادند و اذعان نمودند: یکی از سایت های اینترنتی که زمینه لازم برای درج رایگان آگهی مردم را فراهم نموده، با ارائه قیمت های کذایی و دروغین بازار مسکن را به سمت قیمت های واهی و توهمی سوق می دهد. وی با اشاره به این که در گذشته برخی از مشاوران املاک نیز به چنین فعالیت هایی دست می زدند و قیمت هایی کذایی را پشت شیشه مغازه هایشان می چسباندند اذعان نمود: با آن افراد برخورد کردیم اما در حال حاضر یک سایت مجازی دست به فعالیت مشابه زده که مسبب تغییر قیمت مسکن شده است.

قلی خسروی با تأکید بر این که چنین اقداماتی اثرات سوء به همراه خواهند داشت و می تواند نتیجه ای عکس رقم بزند اظهار داشت: به عنوان مثال فردی که می داند ارزش خانه اش به ازای هر متر مربع ۱۰ میلیون تومان است به واسطه چنین سایت مجازی به درج آگهی رایگان برای فروش خانه دست می زند و ادعا می کند این ملک به ازای هر متر ۱۶ میلیون تومان ارزش دارد. قلی خسروی با بیان این که چنین امکانی وجود دارد که یک نفر با چنین قیمتی ملک را مشاهده و خریداری کند اذعان نمود: به واسطه این امر قیمت ها به سمت قیمت های خیالی و توهمی پیش می روند. ایشان خطاب به مردم گفتند: هیچ کدام از این قیمت ها درست و صحیح نیست و مردم نباید فریب قیمت هایی را بخورند که در این سایت درج شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، با بیان این که بهتر است متقاضیان برای اطلاع دقیق از قیمت مسکن به دفاتر مشاوران املاک مراجعه کنند تصریح کرد: دلال نامی است که به فرد دلالت کننده و برقرار کننده توازن نسبت داده می شود، ضمن این که سامانه املاک و مستغلات ارائه دهنده خدمات خوبی است که همه مردم می توانند با مراجعه به این سامانه، فعالیت های مدنظر خود را دنبال نمایند.

وی با اشاره به این که مشارکت در نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری می تواند مشارکت و تعاملات بیشتر با وزارت راه و شهرسازی را به همراه داشته باشد اظهار داشت: این مشاوران املاک هستند که باید با مبانی جدید همچون شهر هوشمند آشنایی داشته باشند و بر برخی موارد مانند دانش روز دلالی و صنعت ساختمان مسلط باشند. وی با اشاره به این که به واسطه چنین نمایشگاه هایی می توان تعاملات بهتری با دیگر حوزه ها برقرار کرد تشریح نمود: به عنوان نمونه در این نمایشگاه توانستیم با محمد اسلامی ارتباط برقرار کنیم و پیرامون کد رهگیری صحبت هایی رد و بدل نماییم.

ایشان با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی توجه و تمرکز خود را بر ساخت واحد های مسکونی قرار داده است تصریح کرد: امید است با همکاری مجلس و دیگر دستگاه های مربوطه این هدف عملی گردد و شاهد افزایش ساخت و ساز و میزان عرضه در کشور باشیم. قلی خسروی اظهار داشت: افزایش عرضه نه تنها متعادل شدن بازار مسکن را به همراه خواهد داشت بلکه سبب می گردد اقتصاد کشور هم رونق و ترویج را تجربه کند.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز