فروش آپارتمان

فروش آپارتمان و واحد مسکونی همواره با پیچیدگی‌های خاص خود همراه است. اینکه آپارتمان خود را به چه قیمتی بفروشید تا دچار ضرر و زیان نشوید و یا بهترین زمان جهت فروش آپارتمان چه موقعی است و بسیاری از سوالات دیگر همواره ذهن مالکین را به خود مشغول می نماید.

اینکه مالک و فروشنده از قوانین حقوقی حاکم بر خرید و فروش املاک و تنظیم مبایعه‌نامه آگاهی داشته باشد و در دفتر مشاور املاک معتبر و دارای مجوز رسمی از اتحادیه اصناف مربوطه اقدام به فروش واحد مسکونی خود نماید بسیار حائز اهمیت است.

معاملات املاک جزء معاملات گران‌قیمت محسوب می‌شوند. از اینرو کوچکترین سهل‌انگاری موجب ببار آمدن خسارات زیادی می‌گردد. با توجه به تفاسیر فوق یافتن یک دفتر مشاور املاک معتبر و دارای مجوز رسمی که حافظ منافع ارباب رجوع باشد می تواند در زمینه خرید و فروش آپارتمان موثر واقع شود.

دفاتر مشاور املاک زیادی در سطح شهر وجود دارند که به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. همچنین سایت‌های تخصصی املاک و مستغلات طیف گسترده‌ای از انواع خدمات را به مخاطبان عرضه می‌کنند. در اینجا بنا داریم تا به معرفی یکی از دفاتر مشاور املاک معتبر و دارای مجوز رسمی از اتحادیه را به شما معرفی نمائیم. همچنین برخی نکات مهم در خرید و فروش آپارتمان را تشریح می‌نمائیم.

خرید و فروش آپارتمان و واحد مسکونی 3

نکات مهم در خرید و فروش آپارتمان

نکات مهم در خرید و فروش آپارتمان به نکات کاربردی حین خرید و نکات حقوقی هنگام تنظیم قرارداد فروش رده‌بندی می‌گردد. توجه به یکسری نکات در خرید آپارتمان جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی و همچنین فراهم آوردن محیطی آرام و دلنشین برای ساکنین آپارتمان الزامی است.

از جمله این نکات می‌توان به موارد ایمنی، استحکام ساختمان، حسن سابقه سازنده، نوع و کیفیت متریال مورد استفاده در آپارتمان و امنیت محله و منطقه مورد نظر اشاره نمود. همچنین مواردی مانند تزئینات و دکوراسیون داخلی، عایق‌بندی ساختمان، پوشش کف و دیوارها، پنجره‌های دو جداره و در ورودی آپارتمان ضد سرقت، وضعیت پارکینگ و انباری، تراس، نورگیر بودن و تهویه مناسب نیز بسیار مهم قلمداد می شود.

برخی موارد نیز از نظر فروشنده هنگام فروش آپارتمان دارای اهمیت است. مواردی مانند نحوه پرداخت و تسویه حساب خریدار، زمان تخلیه ملک، تنظیم سند رسمی و انتقال مالکیت به خریدار بطور رسمی، حل و فصل موارد مرتبط با تحویل ملک و رفع ایرادات احتمالی آپارتمان قبل از تحویل از جمله دغدغه‌های مالک هنگام فروش واحد مسکونی محسوب می‌شود. موارد حقوقی مرتبط با معاملات املاک نیز مشمول طرفیت قرارداد می‌گردد. اجرای قوانین حقوقی هنگام خرید و فروش آپارتمان موجب جلوگیری از اجحاف در حق طرفین قرارداد می گردد لذا توصیه می شود قبل از تنظیم قرارداد و اقدام به خرید و فروش آپارتمان با وکیل ملکی با تجربه مشورت نمائید.

خرید و فروش آپارتمان در ملکانا

خرید و فروش آپارتمان در ملکانا با سهولت و امنیت انجام می‌پذیرد. اگر در نقش فروشنده و یا خریدار به ملکانا رجوع می‌کنید در هر صورت این اطمینان را داشته باشید که خدمات متنوع قابل ارائه توسط ملکانا پاسخگوی نیاز شماست. بایگانی بسیار متنوع و کامل ملکانا با طیف وسیعی از انواع املاک و واحدهای مسکونی و مستغلات و با شرایط مناسب در دسترس شماست.

شما می‌توانید جهت فروش آپارتمان خود و یا در نقش خریدار در کوتاهترین زمان ممکن آپارتمان خود را فروخته و یا ملک مناسب خود را خریداری نمائید. اطلاعات مربوط به معاملات مسکن انجام گرفته در دفاتر معاملات املاک تهران بطور روزانه منتشر و قیمت روز مسکن را به شما اطلاع می‌دهد. انواع گزارشات تحلیلی مسکن و مطالب سودمند در خرید و فروش آپارتمان و سایر املاک بخش دیگری از اخبار و مقالات وبلاگ ملکانا را تشکیل می‌دهد. پس از معرفی سایت با تشریح مزایای خرید و فروش آپارتمان در ملکانا مطلب را ادامه می‌دهیم.

انتخاب و خرید خانه در تهران 1

مزایای خرید و فروش آپارتمان در ملکانا

مزایای خرید و فروش آپارتمان در ملکانا به طیف متنوعی از امکانات و خدمات ارائه شده به مخاطبان بر می‌گردد. برآورد قیمت کارشناسی ملک در سایت ملکانا در اسرع وقت صورت می‌پذیرد. اگر قصد فروش آپارتمان خود را دارید و اطلاع دقیقی از قیمت ملک خود ندارید می‌توانید با ثبت درخواست قیمت کارشناسی از قیمت کارشناسی ملک خود آگاه شوید.

کارشناسان ملکی ملکانا پس از دریافت مشخصات ملک شما اقدام به برآورد قیمت نموده و قیمت کارشناسی را در کوتاهترین زمان ممکن به شما اعلام می‌نمایند. امکان مشاهده تصاویر املاک موجود در بایگانی سایت و استفاده از تکنولوژی تور مجازی خدمت منحصر بفرد دیگری از ملکانا است. مشاهده تصاویر املاک برای خریدار و فروشنده دارای مزیت است. بطوریکه خریدار با مشاهده تصاویر و تور مجازی امکان تصمیم‌گیری دقیق تر را داشته و زودتر به ملک مناسب خود می‌رسد.

از طرفی فروشنده می تواند زودتر اقدام به فروش آپارتمان خود نماید. نکته قابل توجه این است که بهره‌مندی از تمام مزایا و امکانات سایت رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه از سوی خریدار و فروشنده نمی‌باشد.