به زعم این که طی روز های اخیر اخباری منتشر گردید مبنی بر این که احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن برای زوجین وجود دارد، بانک مسکن رسما اعلام کرد افزایشی در این خصوص صورت نخواهد گرفت و وام مسکن افزایش را شاهد نخواهد بود.

مسعود ایزدی به عنوان مدیرکل روابط عمومی بانک مسکن اظهار داشت: تسهیلات مسکن برای زوجین بدون هیچ تغییری و با همان نرخ قبلی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به بیانات معاون سابق وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش تسهیلات مسکن زوجین تصریح کرد: مبلغی که بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در اختیار متقاضیان قرار می دهد ۱۶۰ میلیون تومان می باشد و هیچ رشدی را شاهد نبوده است.

ایشان با اشاره به این که شاید رشد سقف تسهیلات مسکن برای زوجین از دید وزارت راه و شهرسازی بوده اظهار داشت: از سوی بانک مسکن هیچ افزایشی اتفاق نیفتاده و تسهیلات مسکن رشدی را تجربه نخواهد کرد.

سخنگوی بانک مسکن صحبت هایش را این طور ادامه داد: بانک مسکن تسهیلات مسکن زوجین را ارائه می دهد، این تسهیلات شاهد هیچ رشدی نبوده و به همان نرخ قبل یعنی ۱۶۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

ایشان با اشاره به این که صندوق پس انداز مسکن یکم دارای دوره انتظار است اظهار داشت: آن ها که به سپرده گذاری دست می زنند باید در صف انتظار بمانند و زمانی که نوبتشان فرا رسید تسهیلات مسکن را دریافت کنند.

یزدانی در ادامه در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان تسهیلات مسکن سخن به میان آورد و تصریح نمود: از نخستین روز های سال جاری، ۵۶۵ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مسکن نام نویسی کرده اند و به افتتاح حساب پرداخته اند که پس از اتمام دوره انتظار و زمانی که نوبت به آن ها برسد می توانند این تسهیلات را دریافت و اخذ نمایند.

ایشان با بیان این که وقفه ای در دریافت تسهیلات وجود ندارد اظهار داشتند: مردم پیوسته در حال استفاده از این تسهیلات هستند.

در روز های اخیر، حامد مظاهریان به عنوان معاون سابق وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده بود تسهیلات مسکن زوجین رشد را تجربه خواهد کرد و از ۱۶۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان تغییر پیدا خواهد کرد. در حالی که مظاهریان در آخرین روز های دی ماه چنین خبری را اطلاع رسانی نمود، بانک مسکن آن را کاملا کذب می خواند و عنوان می کند تسهیلات مسکن زوجین هیچ رشدی را شاهد نخواهد بود.

در این میان محمدرضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: رشد قیمت مسکن به گونه ای بوده که بسیاری از خریدارن قدرت خرید خود را از دست داده اند و در این زمینه توانایی لازم برای تهیه واحد مسکونی را ندارند. وی تصریح کرد: مایلیم وام مسکن را به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهیم و این پیشنهاد در کمیسیون عمران مجلس بازگو خواهد شد اما باید دید واکنش بانک مسکن به چه صورت است و آیا افزایش سقف تسهیلات مسکن را می پذیرد یا آن را رد می کند.

  • منبع خبر : شهرخبر