فروش آپارتمان

فروش آپارتمان و املاک یکی از مسایل پیچیده و حساس است که دردسرهای خاص خود را دارد. گاهی افراد اقدام به فروش آپارتمان خود می‌کنند و آگهی فروش می‌دهند ولی تا ماه‌ها خریداری برای ملک خود پیدا نمی‌کنند.

همچنین ممکن است در نهایت و پس از طی یک دوره طولانی مدت آپارتمان خود به قیمتی پائین‌تر از قیمت واقعی به فروش برسانند. در اینگونه مواقع فروشنده از خود این سوال را می‌پرسد که من تمام کارهای لازم را انجام دادم پس مشکل چیست؟ چرا آپارتمان من در مدت کوتاه و به قیمت مناسب به فروش نرسیده است؟ و بسیاری از سوالات دیگر که ممکن است پیش بیاید.

در واقع برخی فروشندگان تصور می‌کنند پس از تماس با دفاتر مشاور املاک و دادن آگهی فروش آپارتمان دیگر کار آن‌ها تمام شده و دفتر مشاور املاک باید مابقی کارهای فروش آپارتمان را به انجام برساند. چنانچه بطور دقیق به مسئله نگاه کنیم در می‌یابیم که این تصور اشتباه است. دفاتر مشاور املاک نقش زیادی در خرید و فروش املاک دارند ولی برخی مسایل نیز به خود مالک و فروشنده بر می‌گردد. در این مطلب برخی از موارد مهم در فروش آپارتمان را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم در فروش آپارتمان 1

نکات مهم در فروش آپارتمان

نکات مهم در فروش آپارتمان شامل دو دسته می‌شوند. برخی نکات مربوط به داخل آپارتمان و وضعیت آن بوده و مستقیما به مالک بر می‌گردد و برخی دیگر به روش فروش واحد مسکونی و نحوه آن بر می‌گردد.

اقدام به فروش آپارتمان از طریق دفاتر مشاور املاک

چنانچه قصد فروش واحد مسکونی خود را دارید در مرحله اول با یک دفتر مشاور املاک معتبر مشورت کنید. کارشناسان ملکی دفتر مشاور املاک شما را از واقعیت‌های بازار مسکن، وضعیت تقاضا، میزان قیمت و موارد مرتبط آگاه می‌نمایند. در مورد قیمت آپارتمان خود با کارشناسان ملکی مشورت و سپس اقدام به اعلام قیمت نمائید.

اگر تخمینی در مورد قیمت آپارتمان خود ندارید می‌توانید از منوی کارشناسی قیمت سایت املاک ملکانا درخواست خود را ثبت و از قیمت کارشناسی آپارتمان خود مطلع شوید. قیمت مناسب و واقعی در زمان انتشار آگهی تاثیر زیادی دارد بطوریکه فروش فوری و یا با تاخیر زیاد را به همراه خواهد داشت. همچنین توصیه می‌شود هنگام اعلام قیمت آپارتمان خود هزینه‌های جنبی فروش آپارتمان مانند هزینه‌های دارایی، انتقال مالکیت و سند زدن را در نظر بگیرید. کمک گرفتن از خدمات مشاوره دفاتر مشاور املاک همواره سودمند است.

نکات مهم در فروش آپارتمان 2

رفع ایرادات جزئی قبل از فروش آپارتمان

نکته مهم دیگر در فروش آپارتمان رفع ایرادات جزئی ملک قبل از اقدام برای آگهی فروش واحد مسکونی است. شیرآلات، دستگیره‌ها، لولای در و پنجره‌ها، سیستم روشنایی باید بدون عیب و نقص باشد. همچنین دقت نمائید که وسایلی مانند سینک ظرفشویی، هود، اجاق گاز، شیشه پنجره‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام، دیوارها و سقف، کف آپارتمان، تراس تمیز و پاکیزه باشد.

وسایل غیر ضروری را به بیرون از آپارتمان منتقل کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان دهد. وسایل خصوصی، عکس‌های خانوادگی و نظیر آن را حتی‌الامکان دور از چشم بازدید کنندگان نگه دارید. نکته مهم دیگر نگهداری از حیوانات خانگی در آپارتمان است. توجه داشته باشید که خیلی از افراد از دیدن حیوانات خانگی، ظرف غذا و پشم، مو و پر آن‌ها در محیط منزل بیزار بوده و ممکن است که تنها به این دلیل از خرید منصرف شوند.

رعایت برخی نکات در رابطه با خریدار هنگام فروش آپارتمان

هنگام بازدید مشتری از آپارتمان این نکته را در نظر داشته باشید که با خریدار خیلی گرم و صمیمی نشوید. این رفتار ممکن است موجب بروز برخی مشکلات در حین فروش آپارتمان گردد. همچنین هنگام بازدید مشتری سعی نمائید که همه جا او را همراهی نکنید.

اینکار ممکن است به خریدار حس ناخوشایندی دست دهد لذا فرصت دهید که بازدید کننده در کمال آرامش و فرصت اقدام به بازدید آپارتمان نموده و در صورت پرسیدن سوال با کمال ادب و متانت پاسخ دهید. نکته مهم دیگر این است که در ابتدا و یا انتهای بازدید تمام مشخصات آپارتمان خود را برای مشتری بیان نمائید. ذکر نکاتی مانند مراکز خرید، فروشگاه‌ها، ایستگاه مترو و اتوبوس نزدیک به محل، مراکز تفریحی و پارک‌ها و … در تصمیم‌گیری خریدار بسیار تاثیرگذار است.

نکات مهم در فروش آپارتمان 3

فروش آپارتمان با ملکانا

فروش آپارتمان با ملکانا برگ برنده شما بشمار می‌رود. سایت تخصصی املاک ملکانا با امکانات متعدد و خدمات متنوع اقدام به فروش آپارتمان شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌نماید.

تهیه عکس و تور مجازی از آپارتمان، برآورد قیمت کارشناسی ملک، خدمات مشاوره کارشناسان ملکی مجرب و مشاوره حقوقی تیم وکلای ملکانا به شما در فروش ملک خود در اسرع وقت، با قیمت مناسب و تضمین امنیت و سلامت قرارداد کمک می‌نماید. تیم کارشناسان املاک و وکلای حقوقی ملکانا در طول فرآیند خرید و فروش آپارتمان همراه شما هستند. همچنین با توجه به تعداد زیاد مخاطبان و مراجعه کنندگان به سایت املاک و دفتر مشاور املاک ملکانا امکان فروش املاک در اسرع وقت و قیمت مناسب وجود دارد.