بر اساس گزارش های منتشر شده، متوسط قیمت مسکن در تهران در دی ماه سال جاری ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان بوده است که در مقایسه با همین برهه زمانی در سال گذشته رشد ۸۹٫۹ درصدی را تجربه نموده است.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده از سوی دفتر اقتصاد و برنامه ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در دی ماه سال جاری باز هم با رشد همراه بوده و در مقایسه با دی ماه سال گذشته افزایش ۸۹٫۹ درصدی را شاهد بوده است.

تعداد مبایعنامه هایی که در دی ماه سال جاری در تهران به امضا رسیده اند ۶ هزار و ۸۶۵ فقره اعلام شده که در مقایسه با رقم ثبت شده برای آذر ماه سال جاری با کاهش ۸۵ فقره معادل ۱٫۲ درصد همراه بوده است. در دی ماه سال گذشته تعداد مبایعنامه های امضا شده ۱۶ هزار و ۸۷۶ فقره بوده است که ۱۴۵٫۸ درصد یعنی دو و نیم برابر از آنچه برای دی ماه امسال برآورد شده بیشتر به نظر می رسد.

بر اساس گزارشاتی که به صورت رسمی منتشر شده، میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در دی ماه امسال در تهران ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان بوده است. در آذرماه امسال هر متر مربع واحد مسکونی به طور میانگین با قیمت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده که در مقایسه با قیمت مسکن در دی ماه امسال ۱٫۵ درصد کمتر بوده است. به روایتی قیمت مسکن در دی ماه امسال به اندازه ۱۴۷ هزار تومان از آنچه برای آذر ماه به ثبت رسیده بیشتر گزارش شده است. در دی ماه سال گذشته قیمت هر متر واحد مسکونی ۵ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان و ۲۰۰ تومان بوده است بنابراین می توان ادعا کرد قیمت مسکن در دی ماه امسال نسبت به دی سال گذشته رشد ۸۹٫۹ درصدی را تجربه نموده است.

بیشترین حجم معاملات مسکن در دی ماه امسال مربوط به منطقه ۵ تهران بوده به طوری که حجم واحد های معامله شده در این منطقه ۷۵۰ فقره اعلام شده است. منطقه ۴ در جایگاه دوم قرار دارد که حجم معاملات ثبت شده برای آن ۵۷۲ فقره بوده است. در منطقه ۲ تهران نیز ۴۴۹ فقره مبایعنامه تنظیم شده و این منطقه از نظر حجم معاملات مسکن در جایگاه سوم قرار دارد.

کمترین حجم معاملات در دی ماه امسال در تهران متعلق به منطقه ۱۹ بوده است به طوری که در این منطقه تنها ۳ فقره معامله انجام شده همچنین منطقه ۲۲ تهران با ۵۴ فقره مبایعنامه در این زمینه جایگاه دوم را از آن خویش نموده است.

  • منبع خبر : افکار نیوز