جواد عمادیان فر، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و احیای بافت های فرسوده خراسان شمالی به این استان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه از پروژه های در دست اجرا سخن به میان آورد و اظهار داشت: در حال حاضر در محلات هدف شهرستان بجنورد، اسفراین و شیروان طرح هایی در این زمینه در حال انجام هستند که از این میان سه پروژه دارای پیشرفت های فیزیکی ۱۰۰ درصد بوده و همزمان با دهه فجر به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

به گفته عمادیان فر، سهمیه خراسان شمالی از ۱۰۰ هزار مسکن به ۸۷۸ مورد می رسد که در این میان تخصیص زمین برای ۱۷۱ مورد از آن ها عملی شده است.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در محلات مورد هدف بازسازی و احیای بافت فرسوده خبر داد.

معاون بازآفرینی شهری و راه و شهرسازی خراسان شمالی، این طور صحبت هایش را ادامه داد: این اداره آمادگی خود را برای تخصیص تسهیلات مناسب در راستای نوسازی واحد های واقع در بافت های فرسوده اعلام نموده است.

ایشان در ادامه اشاره ای داشتند به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر این که دستگاه های اجرایی باید زمین و اراضی مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار دهند تا به فعالیت های بهسازی و بازآفرینی شهری دست بزنند و خاطرنشان کردند: در شهرستان های بجنورد و شیروان دو قطعه زمین بدین منظور به کار گرفته شده است، که جزو اراضی دولتی به شمار می روند ضمن این که ستاد های شهرستانی نیز در حال پیگیری و بررسی این مسئله می باشند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی این طور ادامه داد: از محل صندوق ارزی مبلغی به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در اختیار استان قرار گرفته شده است که ماحصل تفاهم وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد.

عمادیان فر، این طور صحبت هایش را ادامه داد: اطلاعات دقیقی در خصوص میزان اختصاص این بودجه وجود ندارد با این حال، بر اساس پیش بینی های انجام شده در شیروان ۸۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد ضمن این که چنین رقمی در اسفراین به ۷۰ میلیارد ریال خواهد رسید و باقی مانده در بجنورد بکار گرفته خواهد شد. به واسطه این امر و بودجه های اختصاص داده شده در ۱۳ محله استان پروژه های مربوط به خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسازی محیط و توانمندسازی عملیاتی و پیاده سازی خواهد شد.

وی با اشاره به این که ۳۷۴ میلیارد ریال از این مقدار در قالب تسهیلات بانکی مخصوص بهسازی بافت های فرسوده ارائه خواهد گردید اظهار داشت: این رقم برای نیل به اهداف تعیین شده در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : تی نیوز