مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، ضمن اشاره به این که ۶۶۱ خانواده محروم در استان خراسان شمالی صاحب خانه شدند اظهار داشت: در بازه ای ۹ ماهه از فرودین ماه امسال تا پایان دی ماه، قادر به تهیه مسکن برای ۶۶۱ خانوار محروم تحت پوشش کمیته شدیم.

ایشان با بیان این که شمار صاحب خانه شدگان در مناطق روستایی و شهری به ترتیب ۵۰۸ و ۱۵۳ خانواده بوده است تصریح کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که این کمیته در صدر اولویت های خود قرار داده است ساخت واحد های مسکونی برای نیازمندان و محرومان این استان می باشد.

ایشان با اشاره به این که مسکن یکی از مهم ترین نیاز های هر خانواده ای است اذعان نمود: به واسطه مسکن، خانوار های تحت پوشش از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توانمند می شوند. وی درباره منابع مالی استفاده شده برای ساخت این واحد ها نیز توضیحاتی ارائه نمودند و افزودند: ساخت این واحد ها با کمک گرفتن از منابع دولتی و منابع داخلی خود کمیته عملی شده است ضمن این که از محل هدفمندی یارانه ها نیز مقداری بودجه مورد استفاده قرار گرفته است. وی ادامه داد: از محل هدفمندی یارانه ها اعتباری به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به کر گرفته شده ضمن این که از طریق منابع دولتی و منابع داخلی خود کمیته چیزی حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی افزود: تعداد واحد های روستایی که در مراحل پایانی و تکمیل قرار دارند به ۹۸ واحد می رسد که بر اساس پیش بینی های انجام شده این واحد ها تا قبل از پایان سال ۹۸ در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت و به آن ها تحویل داده خواهد شد. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: تعداد واحد های شهری نیز که تا پایان فاصله ای ندارند به ۸۸ واحد می رسد که این واحد ها نیز در آینده ای نزدیک در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار خواهند گرفت.

الهی راد در خصوص تعمیرات این واحد های مسکونی که به صورت جزئی و کلی انجام می شود اظهار داشت: با اهتمام این نهاد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفتند.

این مقام مسئول با اشاره به این که مسکن مقوله ای جدی و اساسی از نظر کمیته امداد است تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود به رفع این نیاز مددجویان بپردازد.

به گفته الهی راد، در این عرصه دیگر دستگاه ها و خیرین نیز مشارکت لازم را به عمل آورده اند و ساخت این واحد های مسکونی حاصل تلاش تمام نهاد ها بوده است. الهی راد با اشاره به این که چنین اقدامی به عنوان یک اقدام ماندگار شناخته می شود اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که کمیته امداد در دست اجرا قرار داده است تا از این طریق آرامش خاطر مددجویان را فراهم سازد پرداخت اجاره بها به مستأجران می باشد.

  • منبع خبر : تی نیوز