علیرضا آل خمیس به عنوان رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شادگان از وصول مطالبات معوق بانک های شهرستان شادگان خبر داد و آن را معادل ۲۱میلیارد و ۲۲ میلیون ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به این که شمار مطالبات معوق وصول شده از بانک های دولتی و خصوصی شادگان در ده ماه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

ایشان با تأکید بر این که از میان مطالبات معوق بانک ها و مؤسسات اعتباری این شهرستان نزدیک به ۲۱ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار ریال وصول شده است اذعان نمودند: از این میان بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال متعلق به بانک ها و مؤسسات دولتی می باشد حال آن که ۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون ریال مربوط به بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی برآورد شده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شادگان صحبت هایش را این طور ادامه داد: مهم ترین وظایف و مسئولیت های این سازمان شامل مشخص شدن حدود مالکیت، تحویل اسناد مالکیت درب منزل و پیشگیری از جعل سند، تثبیت مالکیت، تکریم ارباب رجوع، مستند سازی اسناد و پیشگیری از دست درازی به منابع ملی، صرفه جویی در مصرف اوراق، ضریب امنیت بالا و تبدیل سیستم های سنتی به مدرن و جدی می باشد.

آل خمیس این طور صحبت هایش را ادامه داد: از قدیمی ترین و وسیع ترین دستگاه های کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک می باشد که مهم ترین اهداف و وظایف خود را تثبیت و حمایت از حقوق مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و قانونی جامعه می داند.

این مقام مسئول با تأکید بر این که این سازمان در روابط و مناسبات اقتصادی نقشی پررنگ و تعیین کننده دارد افزود: در روابط اجتماعی و استقرار و تثبیت مالکیت نیز به شیوه ای مؤثر به ایفای نقش می پردازد.

  • منبع خبر : تی نیوز