خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها تبدیل به یک چالش بزرگ برای خریداران و متقاضیان مسکن شده است. جهش قیمت‌ها در یک سال اخیر و عدم توانایی در خرید متقاضیان واقعی مسکن از یک طرف و ثابت ماندن تسهیلات مسکن اعطایی به خریداران از سوی دیگر سبب کاهش تقاضای مسکن گردیده است.

با توجه به فاصله میان توان مالی و قیمت مسکن خرید آپارتمان در تهران تبدیل به مسئله‌ای چالش برانگیز شده که ذهن خریداران را به خود مشغول نموده است. افزایش نزدیک به ۱۰۰ درصدی متوسط قیمت مسکن در یک سال اخیر منجر به کاهش شدید تعداد معاملات آپارتمان در شهر تهران گردید بطوریکه تعداد معاملات در آذر ماه با ۶۸۰۰ دستگاه با کاهش ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. با توجه به وضعیت بازار مسکن در حال حاضر بازار در وضعیت رکود تورمی قرار داشته و روز بروز در وضعیت کسادتری قرار می‌گیرد

چنانچه تعداد آمار معاملات در دی ماه سال جاری گویای این مهم است. در این میان متقاضیان واقعی جهت خرید آپارتمان در تهران با مشکل بیشتری نسبت به سایر شهرهای دیگر مواجه هستند بطوریکه قیمت بالای خرید آپارتمان در تهران موجب تغییر رفتار و گرایش خریداران به خرید آپارتمان ارزان قیمت شده است. در این مقاله به بررسی رفتار خریداران و تغییر گرایش خرید آپارتمان در تهران می‌پردازیم.

خرید آپارتمان ارزان قیمت در تهران 1

بررسی تغییر رفتار در خرید آپارتمان در تهران

بررسی تغییر رفتار در خرید آپارتمان در تهران از تمایل اجباری خریداران واقعی به سمت آپارتمان ارزان قیمت در تهران حکایت می‌نماید. چنانچه تعداد معاملات خرید آپارتمان در تهران را در ماه‌های اخیر بررسی کنید در می‌یابیم که تعداد معاملات در مناطق جنوبی تهران و خرید آپارتمان‌های ارزان قیمت با رشد مواجه شده است.

با توجه به عدم توانایی خریداران در خرید آپارتمان نوساز در مناطق شمالی و میانی تهران، خرید و فروش آپارتمان در مناطق ارزان قیمت جنوب تهران افزایش یافته است. همچنین خرید آپارتمان چندین سال ساخت و قدیمی‌تر و واحدهای با متراژ کوچکتر با اقبال بیشتری مواجه شده بطوریکه نزدیک به یک سوم سهم معاملات آپارتمان در چند ماه اخیر به آپارتمانهای چندین سال ساخت تعلق دارد. از طرف دیگر تمایل به خرید آپارتمان در تهران در مناطق ارزان قیمت‌تر موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت مسکن در این مناطق نیز شده است.

بطورکلی گرایش خریداران آپارتمان در تهران در پی اتفاقات اخیر در بخش مسکن به سمت آپارتمان ارزان قیمت تغییر یافته است. خریداران مناطق شمالی به میانه شهر، مناطق میانی به جنوبی و مناطق جنوبی شهر تهران به حاشیه‌ها و شهرک‌های اطراف و حتی شهر کرج تغییر مسیر خرید داده‌اند.

پس از بررسی تغییر گرایش خرید آپارتمان در تهران به بررسی برخی آمار و ارقام رسمی بانک مرکزی از معاملات املاک در ماه‌های اخیر می پردازیم.

خرید آپارتمان ارزان قیمت در تهران 2

بررسی آمار خرید آپارتمان در تهران

در بررسی آمار خرید آپارتمان در تهران در دو ماه آبان و آذر ماه سال ۹۷ به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنیم که حاکی از تمایل خریداران به خرید آپارتمان چندین سال ساخت به جای نوساز دارد. به عبارتی افزایش قیمت مسکن موجب تغییر گرایش اجباری خریداران واقعی به خرید آپارتمان ارزان قیمت شده است.

در آبان ماه سال جاری در مجموع تعداد ۶۸۵۵ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده که از این میان ۴۴ درصد معاملات متعلق به واحدهای مسکونی تا پنج سال ساخت و ۵۶ درصد متعلق به واحدهای مسکونی بیش از ۵ سال ساخت است. سهم خرید آپارتمان در تهران تا پنج سال ساخت در آبان ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳.۲ درصد کاهش مواجه بوده و در عوض به سهم آپارتمان‌های چندین سال ساخت افزوده شده است.

در آذر ماه سال جاری در مجموع ۶۸۱۴ واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده که از این تعداد ۴۳.۴ درصد متعلق به خرید آپارتمان در تهران تا پنج سال ساخت و مابقی یعنی حدود ۵۶.۶ درصد به آپارتمان‌های بیش از پنج سال ساخت متعلق است. سهم خرید آپارتمان در تهران تا پنج سال ساخت در آذر ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵.۴ درصد کاهش مواجه بوده و در عوض به سهم آپارتمانهای چندین سال ساخت افزوده شده است.

خرید آپارتمان ارزان قیمت در تهران 3

خرید آپارتمان در تهران با قیمت ارزان

جهت خرید آپارتمان در تهران با قیمت ارزان توصیه می‌گردد به وب سایت و دفتر مشاور املاک تهران ملکانا مراجعه نمائید. ملکانا یکی از معتبرترین و بزرگترین دفاتر مشاور املاک در تهران بوده که با بایگانی کامل و متنوع خود پاسخگوی نیاز خریداران از قشرهای مختلف است. چنانچه به دنبال خرید آپارتمان در تهران با قیمت مناسب و ارزان می گردید ملکانا فرصت‌های بی‌نظیری را به شما پیشنهاد می‌دهد. آگهی های جدید فروش آپارتمان با شرایط مناسب و قیمت‌های ارزان را می توانید در صفحه اصلی وب سایت ملکانا مشاهده نمائید. همچنین در صورت جستجوی املاک با قیمت مناسب لیست آپارتمان‌های ارزان قیمت پایتخت در دسترس شما قرار می‌گیرد.