همانطور که می‌دانید در نیمه اول سال ۹۷ موجی از تورم‌ها و افزایش ناگهانی قیمت‌ها به سمت بازار خرید و فروش املاک ایران روانه شد. این موج تا اواسط نیمه دوم نیز ادامه داشت. با توجه به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال ۹۶ قدرت خرید افراد جامعه برای خرید خانه نیز کاهش چشم گیری داشت. در این میان افرادی که تا سال پیش خانه‌ای را برای خرید در نظر داشتند، با وجود این تورم‌ها دیگر قدرت خرید خانه مورد نظر خود را ندارند. این موضوع باعث سردرگمی بسیاری از خریداران ملک که بودجه محدودی برای خرید آپارتمان در تهران در نظر گرفته بودند، شده است.

از آن جهت که خرید آپارتمان در تهران با وجود آشفتگی در بازار مسکن تبدیل به یک چالش بزرگ شده است، در ادامه این مطلب قصد داریم یک راهنمایی مکانی برای خرید آپارتمان در تهران در اختیار افرادی قرار دهیم که برای خرید خانه بودجه ای بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون در نظر گرفته‌اند. لیستی که در ادامه خواهید دید با توجه به آخرین بررسی‌ها در مورد قیمت مسکن در نقاط مختلف تهران تهیه شده است.

خرید آپارتمان در تهران با بودجه 400 تا 600 میلیونی 1

خرید آپارتمان در تهران با بودجه‌ای بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون

با این بودجه شاید تا سال پیش گزینه‌های بسیار خوبی در مناطق متوسط به بالا برای خرید آپارتمان در تهران پیدا می‌شد. اما با توجه به رکود شدید اقتصادی و بالا رفتن ناگهانی قیمت‌ها، انتخاب‌ها نیز محدود‌تر شده‌اند. اما باز هم مناطق خوبی در تهران هستند که می‌توانید با این بودجه در آن‌ها آپارتمان خریداری کنید.

یکی از مناطقی که می‌توانید در آن با بودجه‌ای بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون اقدام به خرید آپارتمان کنید، محدوده بریانک است. در میان آگهی‌های فروش خانه گزینه‌های متفاوتی از این محدوده برای فروش آپارتمان به چشم می‌خورد. یکی از این گزینه‌ها شامل خانه‌ای ۶۵ متری با ۱ اتاق خواب و ۵ سال ساخت است. این آپارتمان در خیابان حسام‌الدین واقع شده و شما می‌توانید آن را با ۴۲۰ میلیون تومان خریداری کنید. به غیر از این محدوده در محدوده‌هایی مانند نیرو هوایی، پیروزی، امام علی، جی نیز می‌توانید گزینه‌های مناسبی پیدا کنید.

در همین رنج قیمتی گزینه دیگری نیز موجود است. آپارتمانی ۶۴ متری و ۲ خواب در محدوده بریانک، خیابان حسینی. این آپارتمان قدمتی ۴ ساله دارد و ۴۳۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است.

در محدوده قیمتی ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون بیشترین آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران، در منطقه جیحون به چشم می‌خورد. آپارتمان های نوساز و یا نهایتا ۴ سال ساخت که گزینه‌های خوبی برای خانواده های کم جمعیت هستند. به عنوان مثال در محدوده جیحون، خیابان مرتضوی آپارتمانی ۵۸ متری با ۲ خواب و ۱ سال ساخت ۴۸۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در محدوده های دیگری مانند نظام آباد شمالی، پیروزی، استاد معین، آزادی و حشمتیه نیز گزینه‌های مناسبی برای خرید آپارتمان در تهران وجود دارد.

خرید آپارتمان در تهران با بودجه 400 تا 600 میلیونی 1

خرید آپارتمان در تهران با بودجه‌ای بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون

هرچه میزان بودجه شما برای خرید آپارتمان در تهران بیشتر باشد، گزینه‌های بیشتری برای خرید آپارتمان پیش‌رو دارید. اگر بخواهیم گزینه‌های بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون را بررسی کنیم، خواهید دید که در محدوده‌های بریانک، استاد معین، نظم آباد، پیروزی و جی آپارتمان‌های نوساز و یا نهایتا ۴ سال ساخت می‌توانید پیدا کنید. یکی از گزینه‌های نوساز با این بودجه در بلوار پیروزی و خیابان تاجری واقع است. این آپارتمان ۷۸ متری با ۲ اتاق خواب با قیمت ۵۴۶ میلیون به فروش می‌رسد. یکی از گزینه های نوساز دیگر در محدوده استاد معین خیابان دامپزشکی است. این آپارتمان با متراژ ۶۰ متر و با ۱ اتاق خواب ۵۵۰ میلیون قیمت دارد.

اگر قصد دارید برای خرید آپارتمان در تهران مبلغی بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون هزینه کنید، در محدوده جیجون، استاد معین، پیروزی و بریانک گزینه های نوساز و یا چند سال ساخت زیادی موجود است که می توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. یکی از گزینه‌هایی که نسبت به بقیه متراژ بالاتری دارد، آپارتمانی ۸۰ متری و ۲ خواب است. این ساختمان ۵ سال ساخت ۵۷۰ میلیون قیمت دارد. در محدوده پیروزی خیابان اما حسن مجتبی نیز گزینه دیگری با متراژ ۹۰ متر،  ۲خواب و ۳ سال ساخت با مبلغ ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در مرز ۶۰۰ میلیون آپارتمان‌های نوساز با قیمت مناسب در محدوده استاد معین و جیحون موجود است. در محدوده استاد معین خیابان دستغیب، آپارتمان نوساز ۸۰ متری با ۲ اتاق خواب ۶۰۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است که جزء گزینه‌های مناسب برای خرید آپارتمان در تهران به حساب می‌آید.

سخن پایانی

اگر برای خرید آپارتمان در تهران، کمی در سایت‌های خرید و فروش آپارتمان جستجو کنید. محدوده قیمتی مناطق مختلف را متوجه خواهید شد و با آگاهی بیشتری به سراغ معاملات ملکی خواهید رفت. این مثال‌ها و مواردی که در متن گفته شد بر اساس به روزترین آگهی‌های فروش آپارتمان در تهران تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است تا با استفاده از آن گزینه مناسب خود برای خرید آپارتمان در تهران را بیابید.