محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی ضمن اشاره به این که بسیاری از افراد از روستا ها به سمت شهر ها مهاجرت می کنند و مسیر شهر را در پیش می گیرند اظهار داشت: با ایجاد اشتغال برای جوانان آن ها را راغب خواهیم ساخت در روستا ها بمانند و روستا ها را به قصد شهر ها ترک نکنند.

محمدعلی شجاعی پس از این که از روستای دالنجان کردیه شهرستان فاروج بازدید کرد اظهار داشت: قسمتی از وظیفه ما حل مسائل مربوط به روستاییان می باشد و قسمتی از آن حل مشکلات مربوط به اشتغال زایی برای جوانان روستا می باشد تا راغب به ادامه زندگی در روستا شوند در روستا ها به زندگی کردن ادامه دهند.

وی با بیان این که گروهی از روستاییان به دلیل عدم وجود امکانات کافی و عواملی از قبیل خشکسالی راهی شهر ها می شوند اظهار داشت: باید بتوانیم کمبود های موجود در روستا ها را شناسایی کنیم و راهکار ها و تدابیر اساسی برای حل آن ها در نظر بگیریم تا از این طریق روستاییان را به ماندن رو روستا ها امیدوار و راغب سازیم.

ایشان از انتقال ۴۰ خانوار باقی مانده در روستای دالنجان کردیه فاروج به بالادست از پایین دست سخن گفت و تصریح کرد: توسط مدیران و فرماندار فاروج، برای این نقل مکان تصمیمات مهم اخذ شده اند و تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای این که بتوان اقدامات مربوط به این نقل و انتقالات را انجام داد بایستی زیرساخت های مربوط به آن را از قبل مهیا ساخت و مسکن مناسب برای آن ها اتخاذ نمود از این رو بهترین کار این است که از تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی ا سود ۵ درصد استفاده شود.

روستانشینان فاروج به ۶۸ درصد می رسد

سرپرست فرمانداری فاروج ضمن اشاره به این که جمعیت روستانشینان فاروج به ۶۸ درصد می رسد اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که روستاییان با آن دست به گریبان هستند تهیه آب شرب است. وی این طور ادامه داد: به زعم این که آب های زیرزمینی مناسب برای استفاده وجود دارد با این حال زیرساخت های لازم و مورد نیاز برای استفاده از این آب شرب وجود ندارد و همین عامل کار را دشوار ساخته بود.

صادق با اشاره به این که بودجه ۳۲۰ میلیارد ریالی برای بخش آب روستایی فاروج در نظر گرفته شده است اظهار داشت: از این مقدار، بودجه تخصیص داده شده تنها به ۵۰ میلیارد ریال می رسد.

  • منبع خبر : تی نیوز