علیرضا مصطفی زاده به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به این که شمار حاشیه نشینی در شهرستان بجنورد نیز روند رو به رشدی داشته است اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در بجنورد در حاشیه های شهر زندگی می کنند.

این مقام مسئول در ادامه حاشیه نشینی را به عنوان یکی از ویژگی های شاخص شهرستان بجنورد معرفی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تعداد حاشیه نشینان در شهرستان بجنورد به ۷۰ هزار نفر می رسد که که سی درصد از جمعیت این شهر را شامل می شود.

وی با اشاره به این که حاشیه نشینی به عنوان یکی از معضلات شهرستان بجنورد جای بحث دارد اظهار داشت: این امر سبب شده فعالیت های مربوط به بازآفرینی مناطق شهری با مشکلات و پیچیدگی هایی همراه گردند.

این مقام مسئول راه های روستایی خراسان شمالی را ۴۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد و تصریح نمود: از این مقدار چیزی حدود به نیم آن آسفالت شده است و ۲۵۰۰ کیلومتر باقی مانده که باید اقدامات لازم در خصوص آن انجام بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی این طور ادامه داد: هر سال چیزی حدود به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به قسمت راه های استان اختصاص داده می شود که به همین میزان بدهکار پیمانکاران هستیم.

مصطفی زاده ادامه داد: یکی از مطالبات و خواسته های مردم توسعه راه های خراسان شمالی بوده است که به رغم تمام تلاش هایی که در سال های اخیر در این خصوص انجام شده است کمبود های موجود و به تعویق انداختن اختصاص هزینه لازم به این پروژه ها سبب شده روند انجام این طرح با مشکلاتی دست به یقه باشد و سر موعد انجام نگیرد. ایشان افزودند: از میان ۲۴ هزار مسکن مهر استان، ۲۰ هزار واحد در اختیار متقاضیان قرار گرفته اند ضمن این که تا انتهای سال جاری هزار واحد دیگر نیز به مرحله بهره برداری خواهند رسید.

  • منبع خبر : تی نیوز