بر اساس آمار های منتشر شده، در ۲۸ روز ابتدایی دی ماه سال جاری، حجم معاملات مسکن از ۵ هزار فقره هم کمتر بوده است.

مشاهده حجم معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، نشان می دهد در دی ماه هم حجم معاملات روندی نزولی را شاهد بوده و گویا افت حجم معاملات نقطه پایان ندارد.

این سامانه در صورتی با داده هایی به موقع و به روز همراه خواهد بود که واسطه های ملکی اطلاعات مربوط به تمام معاملات را بلافاصله درون سامانه ثبت نمایند. با این حال از زمانی که مبایعنامه نوشته می شود تا زمانی که کد رهگیری برای آن صادر می گردد عموما اختلاف کوتاه چند روزه وجود دارد که دلیلش به ثبت معامله در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران بر می گردد.

ثبت تنها ۵ هزار فقره معامله مسکن در ۲۸ روز نخست ماه دی، نشان می دهد قطار مسکن کماکان بر ریل رکود می تازد و در این مسیر به یکه تازی می پردازد. بر اساس آنچه فعالان اقتصادی و کارشناسان فعال این حوزه عنوان می کنند دور از انتظار است با نزدیک شدن به عید، بازار مسکن رنگی دگر به خود بگیرد و با افزایش خرید و فروش و معامله مسکن همراه گردد. با این حال برخی از واسطه های ملکی معتقدند از نیمه بهمن تا نیمه اسفند ماه، این احتمال وجود دارد که حجم مراجعه کنندگان به بانگاه ها افزایش یابد و حجم معاملات مسکن تغییراتی را هر چند اندک تجربه کند.

در دی ماه هم حجم معاملات مسکن کاهش یافت

  • منبع خبر : افکار نیوز