احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، با اشاره به این که تکمیل واحد های مسکونی مهر تا پایان سال ۹۸ به نقطه پایان خواهد رسید تصریح نمود: به جز واحد هایی که دارای مشکلات حقوقی هستند و یا برای آن ها متقاضی وجود ندارد، تکمیل دیگر واحد ها تا انتهای سال ۹۸ به پایان خواهد رسید و واحد های مذکور در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در سومین روز از بهمن ماه ضمن حضور در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه، با بیان این که دولت تمام تلاشش را به کار گرفته تا ساخت و تکمیل واحد های مسکونی مهر را به پایان ببرد تصریح کرد: دولت در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت.

ایشان در ادامه به ارقام و اعداد متوسل شدند و تحویل چیزی حدود ۲ میلیون از واحد های مسکونی مهر را عملی خواندند.

وی به ساختمان هایی که پیشرفت آن ها از ۳۰ درصد کمتر گزارش شده است اشاره نمود و اذعان نمود: با توجه به این که تکمیل چنین واحد هایی با سیاست های فعلی دولت همخوانی و سنخیت ندارد، برنامه هایی در دست اجرا قرار گرفته اند که بر اساس آن ها، این واحد ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار خواهند گرفت تا زمین آن ها در پروژه های دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی از برخی تدابیر اندیشیده شده سخن به میان آورد و اذعان نمود: تصمیماتی اتخاذ شده است به این صورت که واحد هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد و آن ها که فاقد متقاضی هستند در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار بگیرند. این مقام مسئول این طور ادامه داد: چنانچه این نهاد ها نیز خواهان واحد های پیشنهادی نباشند آن گاه کار به پایان خواهد رسید و واحد ها توسط وزارت راه و شهرسازی پس گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که دولت طرح های زیادی برای اجرا دارد اظهار داشت: انجام چنین طرح هایی نیازمند زمین است از این رو رئیس جمهور تأکید دارد چنین واحد هایی به دولت بازگردند تا از زمینشان بتوان در راستای اجرای برخی پروژه ها استفاده نمود.

اصغری مهرآبادی افزود: شرط تحویل واحد های مسکونی مهر این است که زیرساخت این واحد ها به پایان رسیده باشند و با مشکلی دست به گریبان نباشند. وی ادامه داد: در کل کشور اعلام کرده ایم که از تحویل واحد هایی که با مشکلات زیرساختی دست به گریبان هستند اجتناب شود و واحد ها را تنها در صورتی در اختیار خریداران و متقاضیان قرار دهند که خدمات مربوط به زیرساخت آن ها به پایان رسیده است.

ایشان درباره پروژه مسکن مهر این طور گفتند: پیش تر شاهد واحد هایی بودیم که بی توجه به این که کار مربوط به زیرساخت آن ها تمام شده یا خیر این واحد ها را به متقاضیان واگذار می کردند که از نگاه ما چنین کاری پذیرفتنی نیست. وی ادامه داد: از طریق کمک های دولت این پروژه ها جمع شدند. با این حال افتتاح هیچ پروژه ای از این به بعد بدون اتمام خدمات زیرساختی آن، صورت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به این که اجازه رشد قیمت واحد های مسکونی مهر وجود ندارد اظهار داشت: با این حال این امکان وجود دارد که هزینه مربوط به نصبیات مواردی مثل شیرآلات، آسانسور و… با رشد همراه شود.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز