در منطقه ۵ تهران نیز همچون دیگر مناطق ۲۲ گانه این شهر، در دی ماه سال جاری در مقایسه با ماه گذشته رشد قیمت مسکن را به صورت ملموس و محسوسی تجربه نکرده است و قیمت ها تقریبا مشابه ماه قبل گزارش شده اند. بررسی قیمت های پیشنهادی برای فایل های عرضه شده در دی ماه در منطقه ۵ تهران حاکی از آن است که قیمت واحد های مسکونی در این منطقه در اولین ماه از فصل زمستان، رشد چندانی را در مقایسه با آذر ماه تجربه نکرده اند و با قیمتی در همان محدوده قبلی به فروش رسیده اند. گفتنی است که کاهش حجم معاملات مسکن در منطقه ۵ تهران نیز کاملا ملموس است و افت معاملات در این منطقه هم به چشم می خورد.

بررسی قیمت های اعلام شده برای فروش واحد های مسکونی در دی ماه به نسبت ماه های گذشته از انعطاف بیشتر مالکان خبر می دهد، ضمن این که قیمت های پیشنهادی با قیمت های قطعی در دی ماه اختلاف کمتری را شاهد بوده اند. به عبارتی می توان ادعا کرد در دی ماه به نسبت دیگر ماه های سال، قیمت های پیشنهاد شده از سوی مالکان به قیمت قطعی این واحد ها نزدیک تر بوده است.

یکی از پرمعامله ترین و پر ساخت ترین مناطق تهران، همین منطقه ۵ می باشد که بر اساس آمار های ارائه شده، در تابستان امسال، این منطقه میزبان بیشترین حجم ساخت و ساز و تولید واحد مسکونی در تهران بوده است.

مروری بر قیمت مسکن در منطقه 5 تهران

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد