اخبار مسکن

اخبار مسکن و اطلاع از آخرین وضعیت مسکن مورد توجه بسیاری قرار دارد. افراد در نقش فروشنده، خریدار، مستاجر، مشاور املاک و یا کارشناسان مسکن به نوعی پیگیر آخرین اخبار و وضعیت مسکن هستند. نوسانات اخیر در سال جاری و ایجاد عدم ثبات در بخش مسکن موجب ایجاد رکود و کاهش تعداد معاملات مسکن گردیده است.

از طرفی با توجه به عدم توانایی متقاضیان واقعی در خرید مسکن و روند افزایش قیمت‌ها خریداران زیادی در انتظار فرصت مناسب در بازار مسکن جهت خرید هستند. کارشناسان با توجه به عوامل متعدد موثر بر بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند که جهش قیمت‌ها در سال آینده بطور واقعی بعید به نظر می‌رسد ولی امکان افزایش اجاره‌بها وجود خواهد داشت.

براساس شواهد و اخبار مسکن در خصوص معاملات املاک، ظرفیت خرید و فروش مسکن به حالت اشباع رسیده است، بطوریکه رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن در سال جاری به سال آینده نیز سرایت خواهد کرد.

آخرین اخبار مسکن نیز حاکی از این است که برخی فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را به قیمت‌های واقعی نزدیک کرده‌اند. از اینرو نظر کارشناسی محتمل بر عدم افزایش قیمت مسکن در سال آینده با توجه به جو حاکم بر بازار مسکن و تعداد خرید و فروش املاک می‌باشد. حال به بررسی اخبار مسکن و نرخ اجاره‌بها می‌پردازیم.

آخرین اخبار بازار مسکن در سال آینده 1

اخبار مسکن و نرخ اجاره‌بها

اخبار مسکن و نرخ اجاره‌بها نشانگر روند متفاوت از بازار خرید و فروش مسکن است. کارشناسان معتقدند که با توجه به اینکه در سال جاری رشد اجاره‌بها متناسب با رشد قیمت مسکن افزایش نداشته است، لذا احتمال افزایش اجاره‌بها در سال آینده در تناسب با رشد قیمت مسکن وجود خواهد داشت.

در واقع طبق اخبار مسکن منتشره در مورد نرخ اجاره‌بهای واحدهای مسکونی در سال جاری، نرخ اجاره‌بها کمتر از یک چهارم نرخ رشد قیمت مسکن است. لذا انتظار می‌رود با توجه به وجود رکود تورمی در بخش خرید و فروش مسکن و تداوم آن در سال آینده و احتمال ثبات و عدم افزایش قیمت مسکن در سال آینده بخشی از این فاصله میان قیمت مسکن و اجاره‌بها در سال آینده پر شود.

نتیجه افزایش اجاره‌بها تغییر رفتار مستاجران خواهد بود بطوریکه مستاجران از مناطق شمال شهر تهران به میانه شهر، میانه شهر به پائین شهر و از پائین شهر به حاشیه شهرها، شهرک‌های اطراف، واحدهای کوچکتر و قدیمی‌تر حرکت خواهند کرد. با توجه به پیش‌بینی رفتار مستاجران و روند افزایش قیمت اجاره‌بها در سال آینده با بررسی برخی آمار و اخبار مسکن مطلب را ادامه می‌دهیم.

اخبار مسکن و آمار معاملات

آخرین اخبار مسکن و آمار معاملات املاک در آذر ماه حاکی از تداوم روند کاهشی تعداد معاملات و رکود عمیق‌تر در بازار مسکن است. طبق آخرین اخبار مسکن در آذرماه سال جاری از تحولات در بازار مسکن تعداد معاملات آپارتمان مسکونی در شهر تهران به ۶۸۰۰ دستگاه رسید که نشانگر کاهش ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۰.۶ درصدی نسبت به آبان ماه ۹۷ است. بر اساس اخبار مسکن منتشر شده توسط بانک مرکزی در آذر ماه سال ۹۷ متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و پانصد و پنجاه هزار تومان رسید که نسبت به آذر ماه سال ۹۶ افزایش حدود ۹۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین آمار و ارقام حاکی از افزایش ۴.۱ درصدی نسبت ماه قبل و آبان ماه است.

از طرفی بررسی اخبار مسکن و معاملات املاک صورت گرفته در شهر تهران بر این نکته دلالت دارد که خرید و فروش بیشتر در مناطق جنوبی تهران و همچنین مناطق شرقی و غربی ۴ و ۵ صورت می گیرد. همچنین افزایش قیمتها موجب گرایش خریداران به واحدهای ارزان تر، کوچک تر و قدیمی‌تر در جنوب تهران و افزایش قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران در آبان و آذر ماه گردید.

خرید آپارتمان در محله نارمک 1

آخرین اخبار مسکن در ملکانا

آخرین اخبار مسکن در ملکانا بطور مرتب بروزرسانی و نمایش داده می‌شود. چنانچه می‌خواهید از آخرین وضعیت بازار مسکن، قیمت روز مسکن، آمار و قیمت معاملات مسکن انجام شده توسط دفاتر مشاور املاک و بسیاری مطالب سودمند دیگر با خبر شوید می توانید با مراجعه به وب سایت و وبلاگ ملکانا آن را پیگیری نمائید.

ملکانا به عنوان مرکز تخصصی املاک با ارائه انواع خدمات امور ملکی، مشاوره حقوقی، کارشناسان مجرب ملکی و وکلای کاردان و با تجربه خدمات ارزشمندی را به شما عرضه می‌نمایند.

وب سایت و وبلاگ شرکت دانش بنیان ملکانا مقاله‌های سودمند و مفید در زمینه خرید و فروش، رهن و اجاره املاک و قوانین و نکات حقوقی در معاملات املاک را در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار مسکن و رویدادها و خبرهای حوزه مسکن می‌توانید به بخش اخبار وبلاگ ملکانا مراجعه و در جریان آخرین اخبار مسکن قرار بگیرید.