خرید خانه در تهران

خرید خانه تهران در یک سال اخیر با کاهش متقاضی و خریدار مواجه شده است. کاهش تعداد معاملات املاک تا آنجا پیش رفت که تعداد معاملات املاک در آذر ماه ۹۷ با کاهش ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۶۸۰۰ دستگاه رسید.

همچنین تعداد معاملات و آمار غیر رسمی از دفاتر مشاور املاک بیانگر رکود بیشتر در معاملات املاک در دی ماه گذشته است. با توجه به وضعیت رکود تورمی در بازار مسکن وضعیت خرید خانه تهران با چالش زیادی مواجه شده است.

در این میان متقاضیان و خریداران واقعی بعلت عدم توام مالی جهت خرید مسکن ناگزیر به خرید خانه تهران در مناطق ارزان‌تر و خانه‌های ارزان‌تر گردیده‌اند. وضعیت فوق و تغییر گرایشات به خرید خانه ارزان موجب افزایش تعداد معاملات املاک در مناطق جنوبی پایتخت و در نتیجه افزایش قیمت مسکن در این مناطق گردید. جهت خرید خانه تهران و یافتن خانه ارزان قیمت، دیگر روش‌های قدیمی جستجوی دفاتر مشاور املاک برای یافتن خانه مورد نظر کارساز نیست.

اینگونه روش‌ها موجب اتلاف وقت و هزینه مشتریان گردیده و نتیجه و کارایی کمی دارند. با پیشرفت فناوری و فراهم شدن بستر اینترنتی انواع روش‌های بازاریابی آنلاین جایگزین روشهای قدیمی گردیده که کارایی و عملکرد بسیار بهتری دارند. از اینرو جهت خرید خانه تهران و ایران پیشنهاد می‌گردد به وب سایت‌های تخصصی املاک و مستغلات مراجعه و از انواع خدمات و امکانات موجود برای خرید خانه بهره‌مند شوید.

مناطق پرطرفدار برای خرید خانه در تهران کدامند 2

خرید خانه در تهران با قیمت ارزان

خرید خانه تهران با قیمت ارزان را می‌توانید از دفاتر مشاور املاک معتبر و مدرن پیگیری نمائید. اینگونه دفاتر مشاور املاک دارای بایگانی کامل و متنوع بوده و برای طیف وسیعی از خریداران با توان مالی و سلیقه‌های مختلف کارایی دارد. چنانچه به دنبال خرید خانه تهران ارزان قیمت می‌گردید مراجعه به این دفاتر مشاور املاک لیست خانه‌ها و آپارتمان‌های متناسب با شرایط شما را فهرست نموده و با بررسی مشخصات آن‌ها می توانید اقدام به انتخاب خانه مورد نظر نمائید.

برخی از این سایت‌های تخصصی املاک دارای امکاناتی هستند که شما می‌توانید حین جستجوی خانه مورد نظر خود نسبت به مشاهده تصاویر املاک نیز اقدام نمائید. ویژگی خوبی که برخی از سایت‌های املاک دارند این است که فرصت‌های مناسب خرید و یا اجاره خانه را بصورت آگهی فروش ویژه در سایت خود نمایش می‌دهند.

این آگهی‌های ویژه معمولاً پیشنهادهای خرید خانه تهران و ایران با قیمت ارزان و مناسب بوده که می‌تواند به عنوان یک فرصت خرید برای شما محسوب گردد. جهت بررسی خرید خانه تهران و تغییر گرایش خریداران به بررسی آمار و ارقام معاملات املاک در ماه‌های گذشته می‌پردازیم.

آمار معاملات خرید خانه در تهران

آمار معاملات خرید خانه تهران گویای این مطلب است که گرایش خریداران به کدام مناطق و خانه‌ها بیشتر از بقیه است.

مناطق پرطرفدار برای خرید خانه در تهران کدامند 3

آمار معاملات خرید خانه در تهران در آبان ۹۷

بررسی تعداد معاملات املاک مسکونی در آبان ماه در شهر تهران گویای این مطلب است که تعداد ۶۸۵۵ واحد مسکونی معامله شده که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۵۳.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با افزایش ۹۱.۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۹ میلیون و یکصد و هشتاد هزار تومان بالغ گردید. تحلیل معاملات مسکن در آبان ماه بر این نکته دلالت دارد که مناطق ۵، ۲ و ۴ پرطرفدارترین مناطق خرید خانه تهران هستند چنانچه منطقه ۵ با ۱۵.۷ درصد، منطقه ۲ با ۹.۴ درصد و منطقه ۴ با ۸.۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۴.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شامل ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱، ۱۵ و ۳ بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۵.۹ درصد معاملات را تشکیل می دهند.

آمار معاملات خرید خانه در تهران در آذر ماه ۹۷

در آذر ماه سال جاری تعداد معاملات املاک مسکونی در شهر تهران به ۶۸۱۴ واحد رسید که حاکی از کاهش ۶۱.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذرماه ۹۷ به ۹۵.۵ میلیون ریال رسید که افزایش ۹۱.۸ درصدی نسبت به متوسط قیمت یک متر مریع واحد مسکونی در سال گذشته دارد.

مناطق پرطرفدار خرید خانه تهران مربوط به منطقه ۵ با ۱۴.۳ درصد، منطقه ۲ با ۹.۲ درصد و منطقه ۴ با ۸.۳ درصد است. در مجموع ۷۳ درصد معاملات املاک مسکونی انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۱۵ و ۱۱ بوده و ۱۲ منطقه باقیمانده ۲۷ درصد معاملات شهر تهران را شامل می‌گردند.

مناطق پرطرفدار برای خرید خانه در تهران کدامند 1

آمار معاملات خرید خانه در تهران در ۹ ماهه اول سال ۹۷

آمار معاملات املاک شهر تهران در ۹ ماهه اول سال جاری ۹۷۹۲۰ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. جهت اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات بازار مسکن به وب سایت تخصصی املاک ملکانا مراجعه و از خدمات و امکانات ویژه آن بهره‌مند شوید.