پیش‌بینی قیمت مسکن

پیش‌بینی قیمت مسکن در دو ماه پایانی سال جاری و سال آینده حکایت از کاهش روند صعودی قیمت‌ها و حرکت به سمت ثبات دارد. در ماه‌های اخیر بازار مسکن دچار نوسانات زیادی گردید بطوریکه جهش نزدیک به صد در صدی قیمت‌ها موجب کاهش شدید معاملات املاک و افزایش اجاره بها گردید.

حتی در برهه‌ای در دو فصل گذشته برخی مالکین قیمت اجاره بها را بر اساس دلار و سکه تعیین می‌کردند که فشار مضاعفی بر قشر مستاجر وارد کرد. در بازار خرید و فروش املاک نیز افزایش قیمت مسکن موجب کاهش توان خرید متقاضیان و در نتیجه کاهش تقاضای خریداران واقعی شد. نتیجه تمام این موارد رکود تورمی در بازار مسکن و به عبارتی کسادی در بازار است.

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری و سال ۹۸ مورد توجه خریداران و فروشندگان است بطوریکه خریداران منتظر آینده بازار مسکن بوده تا تصمیم‌گیری دقیقی در مورد خرید مسکن داشته باشند. پیش‌بینی قیمت ملک به خریداران این دیدگاه را می‌دهد که آیا در آینده قیمت مسکن افزایش، کاهش و یا ثبات خواهد داشت تا برنامه‌ریزی خرید خود را تنظیم نمایند. از طرفی فروشندگان و مالکین نیز با پیش‌بینی قیمت مسکن از این مهم اطلاع کسب می نمایند که ملک خود را چه زمانی در معرض فروش گذاشته و چه قیمت پیشنهادی را برای ملک در نظر گرفته تا دچار زیان نشوند.

پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ 3

تحلیل و پیش‌بینی قیمت مسکن

تحلیل و پیش‌بینی قیمت مسکن در دو ماه پایانی سال جاری و سال ۹۸ بر دو روش تحلیل استوار است. از طرفی برخی کارشناسان با توجه به نوسانات نرخ ارز و طلا و درصد افزایش قیمت آن‌ها و با توجه به رشد حدود ۹۲ درصدی متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران در یک سال منتهی به آذر ماه ۹۷ پیش‌بینی می‌کنند که رشد صعودی قیمت مسکن تداوم یافته و لیکن با شیب کمتری ادامه خواهد یافت.

در راستای این تحلیل، برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به وضعیت رکود تورمی، کاهش شدید تعداد معاملات بطوریکه در آذر ماه سال جاری تعداد معاملات واحدهای مسکونی در تهران با ۶۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۸۰۰ دستگاه رسید و کاهش تقاضا بازار مسکن تحول و کشش افزایش قیمت بیش از این را نداشته، بنابراین افزایش قیمت مسکن تا پایان سال ۹۷ متوقف خواهد شد. این روش تحلیل و پیش‌بینی قیمت مسکن ایجاد ثبات در بازار مسکن را محتمل دانسته و معتقد است که با تداوم رکود در بازار مسکن احتمال کاهش قیمت از سوی برخی فروشندگان وجود خواهد داشت.

در این صورت برخی فروشندگان با توجه به وضعیت بازار اقدام به کاهش قیمت‌ها نموده، لذا در برخی مناطق کم تقاضاتر پیش‌بینی قیمت املاک مبتنی بر کاهش قیمت‌ها می‌باشد. با بررسی دو تحلیل و روش پیش‌بینی موصوف باید منتظر واکنش بازار نسبت به وضعیت موجود بود. در ادامه به بررسی رفتار بازار مسکن در مبحث پیش‌بینی قیمت مسکن می‌پردازیم.

بررسی رفتار بازار مسکن در پیش‌بینی قیمت مسکن

بررسی رفتار بازار مسکن در پیش‌بینی قیمت مسکن در برهه‌های زمانی قبل بیانگر موارد مهمی است. بازار مسکن در هر چند سال یکبار دچار تغییرات و افزایش قیمت گردیده و پس از یک دوره کوتاه مدت جهش قیمتی وارد یک دوره ثبات چندین ساله می‌گردد. این جریان هر چند سال یکبار تکرار می‌شود.

افزایش قیمت مسکن در سال ۸۶ بیانگر این قضیه است. از طرفی در سال ۹۱ نیز با افزایش قیمت ارز و طلا بازار مسکن دچار جهش قیمتی گردید و پس از آن وارد یک دوره ثبات قیمتی شد. در حال حاضر نیز پیش‌بینی قیمت مسکن بر اساس بررسی رفتار بازار مسکن و تکرار آن حاکی از توقف افزایش قیمت مسکن و ایجاد ثبات در بازار مسکن است.

البته کارشناسان پیش بینی قیمت املاک و تجزیه و تحلیل های خود را بر اساس وجود ثبات در بازارهای مالی رقیب مانند ارز و طلا می‌دانند، لذا چنانچه افزایش قیمت در آن بخش دوباره شروع گردد امکان تاثیر دوباره بر بازار مسکن وجود خواهد داشت. در این مبحث سعی نمودیم تحلیل های مختلف از پیش‌بینی قیمت مسکن را بررسی نمائیم. حال به معرفی یک سایت معتبر و مرجع جهت اطلاع از اخبار بازار مسکن به شرح ذیل می‌پردازیم.

بازار مسکن تهران در پائیز ۹۷ چگونه گذشت 1

پیش‌بینی قیمت مسکن در ملکانا

پیش‌بینی قیمت مسکن در ملکانا به عنوان سایت تخصصی املاک و یکی از معتبرترین و برترین دفاتر مشاور املاک تهران به شما قدرت پیش‌بینی می‌دهد. انواع اخبار موثق و معتبر در حوزه املاک، معاملات مسکن، قیمت روز مسکن، انواع پیش‌بینی قیمت مسکن و بازار مسکن در آینده را می‌توانید از وبلاگ ملکانا و در بخش اخبار بررسی و مطالعه نمائید.

گزارش‌های تحلیلی از بخش مسکن، آمار و اقام رسمی منتشر شده و بسیاری مطالب سودمند دیگر را می توانید از طریق وبلاگ ملکانا پیگیری نمائید. ملکانا سایتی است که تمام خریداران و فروشندگان و دفاتر مشاور املاک جهت اطلاع از وضعیت املاک، پیش‌بینی قیمت مسکن و آینده بازار مسکن به آن رجوع می‌کنند.