خرید آپارتمان در گیشا

اگر قصد خرید آپارتمان در تهران را داشته باشید و بخواهید در یکی از مناطق مدرن و سر زنده شهر زندگی کنید، خرید آپارتمان در گیشا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. محله گیشا در منطقه ۲ تهران قرار گرفته است.

این محله جزو محله های شمال غرب تهران محسوب می‌شود و از چهار جهت جغرافیایی به چهار بزرگراه بزرگ تهران یعنی بزرگراه چمران، شیخ فضل الله نوری حکیم و جلال آل احمد محدود شده است. به همین دلیل خرید آپارتمان در گیشا به شما امکان دسترسی خوبی به مناطق مختلف تهران را می‌دهد. در اینجا می‌خواهیم کمی بیشتر با این محله تهران آشنا شویم و وضعیت خرید آپارتمان را در آن بررسی کنیم.

خرید آپارتمان در گیشا، زیر سایه برج میلاد

آشنایی با محله گیشا

محله گیشا در واقع از خیابان ۱٫۵ کیلومتری گیشا و ۴۱ فرعی آن تشکیل شده است. این محله جزء محله‌های مدرن تهران است که در دهه ۵۰ پایه‌گذاری شد و از همان زمان دارای امکانات شهری پیشرفته‌ای بود. در این محله از تصفیه خانه آب محلی استفاده شده است و جزء اولین محله‌های تهران بود که به خطوط گاز و سیستم فاضلاب شهری مجهز شد.

فضای گیشا به گونه‌ای است که در طول شبانه روز همواره زنده و پویا به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اصلی این موضوع وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های پر تعداد و بوستان گفتگو است. تا سال‌ها پل گیشا نماد اصلی این محله محسوب می‌شد اما با بهره‌برداری از برج میلاد سایه بزرگی بر روی سایر جذابیت‌های این محله افتاده است. برج میلاد در ضلع شمالی این محله قرار گرفته است و تقریباً از هر نقطه‌ای در گیشا قابل مشاهده است و نما و جلوه خاصی به این محله بخشیده است.

چه دسترسی‌هایی در گیشا وجود دارد؟

اگر قصد خرید آپارتمان در گیشا را داشته باشید علاوه بر ۴ بزرگراه معرفی شده که در اطراف این محله قرار گرفته‌اند شما  به خط ۲۳۵ و ۲۳۶ اتوبوسرانی تهران که به میدان انقلاب و میدان ولیعصر متصل اند دسترسی خواهید داشت. در پایین پل گیشا نیز ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس از متروی خط تهران قرار گرفته است.

از لحاظ دسترسی‌های رفاهی نیز گیشا یکی از بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان است. در گیشا شما به انواع خدمات مانند خدمات پزشکی و درمانی، ورزشی، هنری، فرهنگی، فنی و خدماتی، فروشگاهی و … دسترسی دارید. بوتیک های گیشا جزء شلوغ ترین فروشگاه‌های شهر محسوب می‌شوند.

آیا محیط محله گیشا برای خرید آپارتمان مناسب است؟

گیشا شاید جزء تعداد کمی از محله‌های تهران باشد که حالت یک شهر مدرن و زنده را نشان می‌دهند. به طورکلی مردم این قسمت از شهر تحصیل کرده و علاقه‌مند به هنر هستند و شما می‌توانید در بیشتر مواقع صدای موسیقی زنده را در گیشا بشنوید. زندگی در منطقه دو تهران معمولاً لوکس تر و شاداب‌تر از سایر مناطق تهران است و گیشا نیز از این امر مستثنا نیست. علاوه بر این وجود مراکز فرهنگی و علمی و درمانی مانند دانشگاه علوم پزشکی، برج میلاد، موزه مشاهیر و بیمارستان تخصصی میلاد سبب شده است که گیشا همواره یکی از مکان‌های پر رفت و آمد تهران باشد. به همین دلیل خرید آپارتمان در گیشا به نوعی شما را در یکی از مراکز اصلی تهران قرار خواهد داد.

خرید آپارتمان در گیشا، زیر سایه برج میلاد 1

وضعیت قیمت و خرید آپارتمان در گیشا

گیشا در منطقه دو تهران قرار گرفته است و یکی از محله‌های گران‌قیمت تهران محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت میانگین قیمت در این منطقه بالاتر از ۱۴ میلیون تومان برای هر متر مربع است. اگر نگاهی به لیست آگهی‌های فروش آپارتمان محله گیشه در سایت ملکانا بیاندازیم متوجه خواهیم شد که به طورکلی میانگین قیمت در این محله در حدود ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان برای هر متر واحد مسکونی است.

در شمال بلوار گیشا قیمت‌ها به ۲۳ میلیون تومان برای هر متر واحد مسکونی می رسد. البته عموماً آپارتمان ها دارای تجهیزات کاملی هستند و کمتر از ۱۵ سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد. در جنوب گیشا نیز قیمت هرم متر مربع واحد مسکونی به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

اگر قصد خرید آپارتمان در غرب گیشا را داشته باشید به بودجه ای در بین ۱ میلیارد و دویست تا دو میلیارد تومن نیاز خواهید داشت و قیمت هر متر آپارتمان به صورت میانگین در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در این ناحیه از گیشا برآورد می‌شود. برای مثال در محدوده خیابان ۳۱ گیشا یک واحد ۱۰۳ متری که ۲ سال از سن آن می‌گذرد به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۵۷ میلیون تومان یا قیمت هر متر ۱۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در نهایت در شرق گیشا میانگین قیمت هر متر آپارتمان مسکونی ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است و شما در محدوده گیشا ۲۰ می‌توانید با مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یک آپارتمان ۱۰۲ متری تهیه کنید.