خرید خانه در تهران

در شهرهای بزرگ با توجه به جمعیت زیاد و نیز شرایط زندگی، در هنگام خرید خانه به غیر از شرایط خانه مورد نظر باید منطقه‌ای که خانه در آن قرار گرفته است نیز در نظر داشته باشید. عواملی مانند دسترسی منطقه به وسایل حمل و نقل عمومی، دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی، آب و هوای منطقه، ساعات ترافیک منطقه و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند در تصمیم نهایی شما برای خرید خانه تاثیر بسزایی بگذارد. زیرا این عوامل می‌توانند زندگی در خانه مورد نظر را برای شما آسوده‌تر کند.

همانطور که می‌دانید با توجه به وسعت شهر تهران و نیز شرایط مناطق مختلف آن، توجه به نکات خرید خانه در تهران و انتخاب یک منطقه خوب مطابق با نیازهای خود برای زندگی کار بسیار چالش برانگیزی است. در ادامه این مطلب قصد داریم عواملی را که باید در هنگام خرید خانه در تهران رعایت کنید را به شما یادآور شویم تا با در نظر گرفتن آن‌ها شرایط بهتری را برای زندگی تجربه کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید خانه در تهران رعایت کنید 2

۱- توجه به دسترسی منطقه به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر

در هنگام خرید خانه در تهران بهتر است مسیرهای مرتبط با منطقه‌ای که خانه مورد نظرتان در آن قرار دارد را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مسیرهای روزمره‌ای که طی می‌کنید، مانند خانه تا محل کار، دانشگاه و یا مسیرهای روتین خود را در آن منطقه ارزیابی کنید و بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. زیرا یکی از عواملی که برای زندگی در شهرهای بزرگ به زندگی نظم می دهد، ذخیره کردن زمان است.

با در نظر گرفتن مسیرهای اصلی مانند بزرگراه‌ها و یا خیابان‌های اصلی مرتبط با محله‌ای که خانه در آن قرار دارد، و انتخاب یک خانه خوب با دسترسی خوب، بعدهاً قطعا با آسایش بیشتری در خانه مورد پسند خود زندگی خواهید کرد.

۲- توجه به دسترسی منطقه به وسایل نقلیه عمومی

اکثر اوقات خریدارن خانه در تهران صاحب ماشین نیز هستند. اما این دلیل نمی‌شود فاکتور وسایل نقلیه عمومی را از لیست نکات خرید خانه در تهران حذف کنید. همانطور که می‌دانید هر منطقه یک ساعت شلوغی و ترافیک دارد که رفت و آمد در آن با ماشین‌های شخصی بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است. علاوه بر این بسیاری از خیابان‌های تهران شامل طرح‌های ترافیکی زوج و فرد هستند. در این مواقع استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و بی‌آر‌تی می‌تواند شما را در رسیدن به مقصد در ساعات ترافیک شهر کمک کند.

۳- دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی

یکی از عوامل بسیار حیاتی و ضروری برای خرید خانه در تهران این است که محله مورد نظر به یک بیمارستان و یا درمانگاه شبانه‌روزی دسترسی داشته باشد. این موضوع یکی از حیاتی‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. زیرا در شرایط اورژانسی رسیدن سریع به یک مرکز درمانی کمک زیادی به فرد بیمار می کند. بهتر است در هنگام خرید خانه به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید و یا اگر خانه مورد علاقه شما برای خرید نزدیک به مراکز درمانی زیادی نیست از قبل مسیرهای مرتبط با نزدیک ترین بیمارستان و یا درمانگاه را بررسی کنید تا در هنگام نیاز با اطمینان و سرعت بیشتری به مقصد برسید.

۴- توجه به ساعات ترافیکی منطقه

توجه به ساعات ترافیکی منطقه در هنگام خرید خانه در تهران و اطلاع از وضعیت ترافیکی محله می‌تواند کمک بسیاری در رفت و آمد و مسیریابی به شما می‌کند. علاوه بر این در ساعات ترافیک منطقه می‌توانید از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید تا سریع‌تر به مقصد خود برسید.

۵- دسترسی به مراکز تفریحی و مراکز خرید

مسلماً همه افراد ترجیح می‌دهند در اطراف خانه خود به تفریح بپردازند و از طی کردن مسیرهای طولانی در تهران پرهیز می‌کنند. در این شرایط مراکز تفریحی مثل سینما، پارک، رستوران و یا مانند این‌ها می‌تواند سرگرمی بسیار خوبی باشد که با طی کردن مسیر کوتاهی می‌توانید در آن‌ها به تفریح بپردازید.

این موضوع که در اطراف خانه مراکز خرید مختلف برای تهیه مایحتاج روزمره شما نیز وجود داشته باشد، در فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی بسیار موثر است. زیرا در این شرایط دیگر نیاز نیست برای خرید لوازم مورد نیاز خود وقت زیادی را در مسیرهای پر ترافیک تهران صرف کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید خانه در تهران رعایت کنید 1

سخن پایانی

عواملی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته شد، در واقع فاکتورهایی هستند که در انتخاب نهایی خرید خانه در تهران باید به آن‌ها توجه کنید. گاهی اوقات یک محله با امکانات کم می‌تواند زندگی روزمره را در خانه مورد علاقه‌تان سخت و طاقت‌فرسای کند. به همین دلیل با در نظر گرفتن این عوامل در روند انتخاب و خرید خانه کمک زیادی به آسایش خود در آینده می‌کنید.