خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان یکی از گزینه‌هایی است که هنگام خرید ملک‌های مسکونی می‌توانید در نظر داشته باشید. در گذشته تعداد آپارتمان‌ها نسبت به خانه‌های ویلایی بسیار کمتر بود و افراد زندگی در این منازل را بیشتر می‌پسندیدند؛ اما امروزه سبک زندگی و مشغله‌های افراد تغییرات بزرگی داشته است و به همین علت نمی‌توان مانند گذشته زندگی کرد.

خرید آپارتمان در تهران و شهرستان‌ها در سال‌های اخیر به دلایل متعددی زیاد شده است. حال اگر شما هم قصد خرید ملک را دارید، بهتر است اول تصمیم بگیرید که خرید منزل ویلایی را انجام دهید یا آپارتمان؛ سپس برای خرید اقدام کنید. بسته به شرایطی که دارید می‌توانید یکی از این منازل را برای سکونت خود برگزینید. عوامل متعددی بر روی خرید ملک مؤثرند که به آن‌ها می‌پردازیم.

خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا منزل ویلایی 2

خرید آپارتمان یا منزل ویلایی بر اساس شرایط شما

با توجه به اینکه شرایط زندگی شما و خانواده‌تان چگونه است باید بین این دو مورد یکی را انتخاب کنید. برخی از خانواده‌ها ساعات زیادی از زمان خود را در بیرون از منزل می‌گذرانند. از اینرو باید در جایی سکونت داشته باشند که امنیت لازم را داشته باشد. به طورکلی در آپارتمان‌ها بهتر می‌توان رفت و آمدها را کنترل کرد و ساختمان‌های بزرگ نیز دارای نگهبان هستند. علاوه بر این شما چندین همسایه دارید که اگر افراد متفرقه به ساختمان یا منزل شما وارد شوند، احتمال دیده شدن آن‌ها به مراتب بیشتر از منزل ویلایی است.

حال اگر فرزندتان در منزل است که باید بسیار محتاطانه‌تر برای خرید خانه عمل کنید. با توجه به این که اکثر خانم‌ها در این سال‌ها بیرون از خانه کار می‌کنند و ممکن است فرزندان مدتی را در خانه تنها بمانند، پس بهترین گزینه آپارتمان‌هایی است که امنیت بالایی دارند.

خرید آپارتمان یا منزل ویلایی بر اساس هزینه

یکی از مسائل مهم دیگر که باید در نظر داشته باشید، هزینه است. البته امروزه بسیاری از آپارتمان‌های با متراژ بالا و امکانات رفاهی زیاد وجود دارند که ممکن است هزینه‌ی خرید آن‌ها گاهی چندین برابر یک منزل ویلایی باشد اما اگر به صورت نسبی بخواهیم در نظر بگیریم، خرید آپارتمان با شرایط مشابه یک خانه ویلایی از نظر متراژ و امکانات، هزینه ی کمتری در بر خواهد داشت.

اگر برایتان فرقی نمی‌کند که برای خرید آپارتمان اقدام کنید یا منزل ویلایی می‌توانید به مشاوران املاک بسپارید تا گزینه‌ای متناسب با هزینه‌ی شما برایتان فراهم کنند. بهترین موقعیت را نسبت به فاکتورهای دیگر مانند محله و متراژ و … در نظر بگیرید و یک انتخاب خوب داشته باشید.

برخی مواقع افراد برای این که سریع‌تر ملک خود را به فروش برسانند، اقدام به فروش آپارتمان و منزل ویلایی زیر قیمت می‌کنند که می‌توانید از این گزینه‌ها نیز بهره ببرید.

خرید آپارتمان و منزل ویلایی برای سرمایه‌گذاری

در یک منزل ویلایی، اکثراً حیاط و فضای باز بیشتری دارد و برای خانواده‌هایی که افراد با سن بالا در بین آن‌ها هستند گزینه‌ی بهتری است و سبب می‌شود تا روحیه ی مناسب‌تری را در این محیط ها داشته باشند. البته برخی افراد برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید ملک می‌کنند. اگر شما هم جزء این افراد هستید، بهتر است یک منزل ویلایی کوچک را به یک آپارتمان بزرگ ترجیح دهید.

یک مزیت خرید منزل ویلایی این است که شما زمین مختص خود را دارید و در صور لزوم می‌توانید آن را بکوبید و از نو بسازید. هر چند مزیت‌های آپارتمان‌نشینی زیاد هستند اما شما در یک ساختمان شریک هستید که سایر ساکنین نیز حق آب و گل در آن دارند و شما اختیارات چندانی برای فضاهای مشترک نخواهید داشت. از اینرو برای سرمایه‌گذاری بهتر است که به جای خرید آپارتمان به فکر خرید یک منزل ویلایی مناسب به کمک مشاوران املاک معتبر باشید.

خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا منزل ویلایی 1

خرید آپارتمان و منزل ویلایی و آرامش در آن‌ها

هنگامیکه برای خرید آپارتمان یا منزل ویلایی به یک مشاور املاک مراجعه می‌کنید، باید بدانید که مهم‌ترین انتخاب شما است که می‌تواند آرامش شما را دستخوش تغییر قرار دهد. اگر مکانی دنج و بی سر و صدا را دوست دارید، بهتر است به دنبال یک منزل ویلایی باشید. هر چند در آپارتمان‌ها قوانینی وجود دارد که سر و صدا زیاد نباشد ولی به هر حال آرامش آن به پای یک منزل ویلایی نمی‌رسد.

با این حال مهم‌ترین نکته برای خرید ملک، امنیت آن است که اگر خانواده‌ی شما بیشتر وقتشان را در بیرون از منزل می‌گذرانند، یا دوست دارید در جایی مدیریت شده و امن زندگی کنید، خرید آپارتمان بسیار مناسب‌تر از منزل ویلایی است و باید آن را در اولویت انتخاب خود قرار دهید و دیگر شرایط را با آن تطبیق دهید.