فروش مسکن

فروش مسکن هر چند جزء خدماتی است که کل جامعه در بازه‌های زمانی مختلف به آن نیاز پیدا می‌کنند اما به علت رقابت بالایی که در این کسب و کار وجود دارد، برای اینکه یک مشاور املاک بتواند فروش خوبی داشته باشد باید تکنیک‌هایی را برای فروش بیشتر فراگیرد. مهارت فروش به گونه‌ای است که هر کسی در این زمینه فعال است باید به گونه‌ای آن را یاد بگیرد تا در کسب و کار خود موفق باشد. فروش مسکن نیز جزء معاملاتی است که مقدار زیادی سرمایه در این بین رد و بدل می‌شود و معمولاً سود خوبی هم به مشاوران املاک می‌رسد. از اینرو با فراگرفتن این مهارت‌ها، هم کمک به مشتریان و خریداران ملک بیشتر می‌شود و هم یک مشاور املاک می‌تواند در حجم وسیع‌تری کار کند.

تکنیک‌های فروش مسکن 3

از تکنیک‌های فروش مسکن چه می‌دانید؟

برای اینکه در رقابت فروش مسکن حرفی برای گفتن داشته باشید، بهتر است یک سری نکات را حتماً رعایت کنید. این تکنیک‌ها و نکات همگی می‌توانند به افزایش فروش شما منجر شوند و به سرعت بیشتری درآمدزایی شما را توسعه دهد.

– صداقت و فروش مسکن: یک فروشنده در هر زمینه‌ای که کار می‌کند، اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید همیشه در نظر داشته باشد، صداقت است؛ شاید با بزرگ‌نمایی از خدمات و ارزش جنس یا ملکی که به فروش می‌رسانید بتوانید در یک مرحله سود زیادی کسب کنید ولی بدون شک فرد بالاخره به عدم صداقت شما پی می‌برد و هیچگاه نمی‌تواند به شما اعتماد کند. از اینرو کسانی که در زمینه ی فروش مسکن فعال هستند، باید سعی کنند مشتریانی وفادار برای خود پیدا کنند تا کسب و کار آن‌ها روز به روز وسیع‌تر و پر رونق‌تر شود. روش‌هایی که برای فروش بهتر در بین افراد خبره وجود دارد، همگی از صداقت فروشنده بر می‌خیزد.

-غرور و عجله فاکتورهای مخرب در خرید و فروش مسکن و هر معاملاتی هستند. اگر در مدتی کوتاه موفقیت‌های زیادی کسب کردید، مغرور نشوید و به فکر این نباشید که شما توانمندترین فرد هستید. هرگاه که غرور بر توانایی‌های شما غلبه کند، کم کم رو به عقب می‌روید زیرا نیازی نمی‌بینید که روش‌های جدید و اطلاعات به روزتری را دریافت کنید. علاوه بر این سعی کنید برای فروش مسکن عجله نداشته باشید. هنگامیکه برای کاری عجله می‌کنید علاوه بر این که ممکن است روند فروش و قوانین آن را سهواً به درستی اجرا نکنید، این حس عجله‌ی شما به مشتری نیز القاء می‌شود و ممکن است احساس خوبی نسبت به معامله با شما پیدا نکند و نگران شود.

-ملک خود را بی‌عیب و نقص به مشتری نشان ندهید، سعی کنید از مزایایی صحبت کنید که مطمئن هستید وجود دارند. علاوه بر این امکانات و مزایای یک ملک نسبی است و ممکن است مشتری شما مواردی بهتر از آن چه شما ارائه می‌دهید را دیده باشد یا در اختیار داشته باشد. از اینرو خصوصیات ملک خود را به مشتری نشان دهید و اجازه دهید مشتری خود ملک را قضاوت کند.

-هنگام فروش مسکن دانسته های خود را به رخ مشتریانتان نکشانید، هرکسی در زمینه‌ی کاری خود متخصص است و نقش دانای کل را بازی کردن می‌توانند به کسب و کار شما آسیب برساند. در جلسات اول سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا بتوانید نیازهای مشتری را پیدا کرده و بر اساس آن‌ها ملک مورد نظر را برای او پیدا کنید.

-تکنیک‌های فروش را به دیگر مشاوران املاک که در دفتر شما کار می‌کنند نیز آموزش دهید. سعی کنید تکنیک‌هایی مختص خود برای فروش مسکن داشته باشید و از دیگران تقلید نکنید. به هیچ عنوان با مشتری جر و بحث نکنید و سعی کنید مواردی که بروز مشکل در فروش مسکن می‌کند را با آرامش حل کنید.

تکنیک‌های فروش مسکن 1

تکنیک‌های فروش مسکن با توجه به نیاز مشتری

هر مشتری که برای خرید مسکن یا ملک به شما مراجعه می‌کند، نیازهای متفاوتی نسبت به دیگر مشتریان ممکن است داشته باشد. به عنوان مثال یک نفر برای سرمایه‌گذاری وارد بازار مسکن می‌شود. یک نفر نیاز به خرید مسکن برای سکونت دارد و محله و امکانات آن نیز برایش مهم است، برخی افراد هم برای اجاره و رهن دادن سراغ خرید ملک می‌روند. از اینرو شما باید با توجه به نیاز مشتری موارد مناسب را برای او در نظر بگیرید. در این صورت پروژه‌ی فروش مسکن شما موفقیت آمیزتر خواهد بود. همچنین می‌توانید سریع‌تر به نتیجه برسید.

رضایت مشتری از خدمات فروش مسکن توسط شما و این که بداند می‌توانید بهترین گزینه‌هایی که منطبق با نیاز او است را پیشنهاد دهید حس خوبی به او می‌دهد و اعتماد او را بر می‌انگیزد.