مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به این که مترو پرند به تهران تا انتهای سال جاری به نقطه پایان می رسد اظهار داشت: جا مانده های مسکن مهر پردیس، تمایل چندانی برای سکونت در پرند از خود نشان ندادند.

محسن وطن خواهی جزئیاتی در خصوص ایستگاه مترو پرند-تهران ارائه نمود و در این باره این طور گفت: حرکت مترو تهران-پرند از ایستگاه شاهد رقم خورد سپس از نمایشگاه آفتاب گذر کرد و قریب به یکسال پیش به فرودگاه امام خمینی رسید. پروژه تهران-پرند در نهایت با ابلاغیه صادر شده از سوی دولت به دستان شهرداری اجرا و پیاده سازی گردید.

این مقام مسئول در خصوص جزئیات مترو تهران-پرند این طور گفت: آنچه شرکت عمران شهر های جدید در سال ۹۰ برای ابنیه فنی مسیر قسمت خود از پرند تا فرودگاه امام خمینی کنار گذاشت به ۳۲ میلیارد تومان می رسید، با این حال در سال ۹۱، به منظور بهبود شرایط، دولت اعتباراتی را به عنوان کمک تکمیل پروژه در اختیار شهرداری تهران قرار داد تا این پروژه را بهتر از پیش جلو ببرد.

محسن وطن خواهی این طور صحبت هایش را ادامه داد: پس از این که مترو پرند-تهران تا فرودگاه امام خمینی افتتاح گردید و به بهره برداری رسید، پیشبرد این پروژه مغفول ماند و توجه زیادی بدان نگردید. بعد ها با تلاش شرکت عمران شهر های جدید و تشکیل جلسه با مترو تهران، تصمیماتی اتخاذ گردید مبنی بر این که مشروط به همکاری و مشارکت همه جانبه شرکت عمران شهر های جدید، مترو تهران و دولت پای کار خواهند آمد و استارت شروع مجدد کار را خواهند زد.

موافقتنامه دولتی مترو تهران-پرند ویرایش گردید

محسن وطن خواهی در ادامه افزود: به واسطه توافق هایی که صورت گرفت قرار بر این شد که شرکت عمران پرند از محل منابع داخلی خود هزینه ای به مقدار ۱۷۶ میلیارد تومان را متقبل شود که در حال حاضر در مرحله اصلاح و ویرایش قرار دارد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند اظهار داشت: در این موافقتنامه دولتی، توانایی پرداخت ۳۰ میلیارد تومان نخست را داریم و در این خصوص تفاهم هایی با مترو تهران در حال انجام است که امید است با قیود و شروط مطرح شده استارت کار این پروژه از پرند به زودی استارت بخورد. وی افزود پیمانکار پروژه مترو پرند-تهران شرکت سپاسد می باشد که زیر نظر قرارگاه خاتم به ایفای نقش می پردازد.

به گفته این مقام مسئول بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود احداث و تکمیل مترو پرند-تهران در ایستگاه پرند تا انتهای سال جاری عملی گردد و مابقی خط نیز به همین روال حرکت رو به جلو و پیشرفت گونه ای داشته باشد.

چرا جا مانده های مسکن مهر پردیس از واحد های پرند استقبال نکردند؟

ایشان درخصوص میزان استقبال جامانده های واحد های مسکونی مهر پردیس از خانه های پرند این طور گفتند: شمار آن ها که از زندگی در واحد های مسکونی مهر پرند استقبال کردند بسیار اندک بود شاید به این خاطر که برای زندگی در شرق برنامه ریزی کرده بودند و بدیهی است چنین افرادی به دشواری می توانند با زندگی در غرب تهران کنار بیایند. وطن خواهی ادامه داد: بی تردید اتخاذ هر تصمیم جدید زمان بر است و زمان خودش را می طلبد.

ایشان در ادامه درباره واحد های مسکونی مهری که کماکان فاقد متقاضی هستند نیز توضیحاتی ارائه نمودند و این طور گفتند: از سال ۹۶، مسکن مهر بدون متقاضی در پرند وجود ندارد.

وی در پایان صحبت هایش از افتتاح واحد های مسکونی مهر پرند هم سخن به میان آورد و این طور گفت: افتتاح ۵ هزار و ۱۳۸ واحد مسکونی مهر در روز های آتی در دستور کار قرار دارد و تعداد واحد هایی که تا پایان سال جاری به مرحله احداث می رسند ۲ هزار واحد خواهد بود ضمن این که بر اساس برآورد های انجام شده در ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۷ هزار واحد به بهره برداری خواهند رسید و افتتاح شمار اندکی از واحد ها به سه ماهه سوم موکول خواهد شد.

  • منبع خبر : فارس نیوز