اخبار مسکن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد هنگامیکه قصد خرید و فروش ملک و یا مسکنی در ایران را دارید، به دنبال یک مرجع موثق و مطمئن برای دریافت اخبار مسکن می‌گردید. اکثر جستجو‌های شما معمولاً به دلیل نبود یک پایگاه اطلاع رسانی جامع، درهم و بدون اجماع صورت می‌گیرد که این پراکندگی و آشفتگی ممکن است که باعث شود شما به اخبار مورد نظر خود نرسید و یا زمان زیادی را صرف پیدا کردن قسمت مورد نظر کنید.

یک پایگاه اطلاع رسانی جامع خبری در حوزه مسکن، باید تمامی اخبار مربوطه به حوزه را در هر شهر و حتی محله و ناحیه خاص تقسیم‌بندی کرده و ارائه دهد. گروه املاک ملکانا با مدت‌ها است که با راه‌اندازی سایت خبری خود، یک پایگاه جامع اطلاع رسانی در حوزه مسکن و اخبار مسکن را در اختیار شما قرار داده است. در این پایگاه شما می‌توانید از تحولات گوناگون مسکن، مصوبه‌ها، طرح‌ها، تسهیلات و تمامی فعل و انفعالات مربوط به حوزه مسکن آشنا شوید. اخبار این سایت به صورت ساعتی به روز شده و شما می‌توانید از این سایت به عنوان یک مرجع رسمی برای آگاهی از فعل و انفعالات و مسکن ایران استفاده کنید. در ادامه مطلب بیشتر درباره این پایگاه اطلاع رسانی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مرجع اخبار مسکن ایران 3

مرجع اخبار مسکن ایران

در سایت خبری گروه مشاور املاک ملکانا شما می‌توانید از موارد و اخبار با مضمون‌های متفاوت و مخصوص مناطق مختلف آگاه شوید. این اخبار به صورت طبقه‌بندی شده در این سایت قابل دسترسی می‌باشند. برای نمونه چند خبر را به صورت خلاصه‌وار از این پایگاه جامع خبری مسکن برای شما مثال میزنیم:

حاشیه نشینی در مناطق و شهرستان‌های مختلف: این خبر یکی از انواع مختلف و مهمی از اخبار مسکن ایران است که در پایگاه اطلاع رسانی گروه ملکانا به این نوع پرداخته می‌شود. مثلاً در یک خبر مهم از این دسته، به نقل از مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، درباره یکی از معضلات مسکن این استان یعنی حاشیه نشینی و تعداد حاشیه نشینان شهرستان بجنورد پرداخته شده است.

منازل خالی و تعداد این منازل در نقاط مختلف کشور: در این سایت یکی دیگر از انواع خبر های مهم حوزه مسکن که منازل خالی و تعداد آن‌ها است نیز بررسی شده است. این منازل با توجه به تعداد، ارزش مالی و موقعیت خود می‌توانند به شدت روی قیمت‌ها در بازار مسکن تاثیرگذار باشند. در یکی از اخبار این موضوع، به نقل از یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی؛ تعداد خانه‌های خالی در ایران رو به افزایش بوده و تاکید می‌شود که باید این خانه‌ها در یک ساز و کار صحیح، اجاره داده شده و یا به متقاضیان فروخته شوند. با این کار ضمن جلوگیری از هزینه‌های سنگین عمرانی برای ساخت خانه‌های جدید، از استفاده از این خانه‌ها برای تاثیرگذاری روی قیمت مسکن، اجاره بها و سایر موارد جلوگیری می‌شود.

بررسی قدرت خرید متقاضیان: یکی دیگر از موارد مهمی که در سایت خبری گروه ملکانا در حوزه اخبار مسکن به روز می شود، قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن است. در یکی از این خبرها، با توجه به شرایط ارزی و ذخیره نقدی مردم در مقاطع مختلف، قدرت خرید آن‌ها نسبت به سال‌ها یا مقاطع مشابه سال‌های قبل سنجیده می‌شود. در این خبر با بیان پارامترها مختلف به صورت درصدی، بیان می‌شود که در ماه‌های پایانی سال ۹۷، نسبت به مدت‌های مشابه سال‌های قبل، قدرت خرید متقاضیان کاهش داشته است.

بررسی حجم معاملات مسکن: در این پایگاه تحلیلی، به صورت دوره‌ای یا ماهانه، حجم معاملات مسکونی در مقاطع مختلف سال بررسی می‌شود. تیم تحلیل این پایگاه با در نظر گرفتن داده‎ها و آمار نسبی، در مقاطع مختلف این مقایسه را نسبت به سال‌های گذشته برای فهم شرایط کلی بازار انجام می‌دهد.

اخبار مسکن مهر: یکی از مهم‌ترین و به روزترین قسمت‌های اخبار سایت ملکانا، قسمت اخبار مسکن مهر است. در این قسمت و به نقل از مقامات بلند پایه وزارت راه و شهرسازی و یا سازمان‌های زیربط، اخبار جدید، تسهیلات، روند پیشرفت، مشکلات و تمامی موارد مربوط به طرح مسکن مهر بررسی می‌شود. در یکی از این اخبار به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، تکمیل واحدهای دارای متقاضی و بدون مشکل حقوقی مسکن مهر، تا پایان سال ۱۳۹۸ به اتمام می‌رسد.

خبرهای مربوط به مسکن نهادهای خاص: برای مثال در یکی از اخبار منتشر شده د این سایت، در خصوص مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی صحبت می‌شود. در این خبر و در مصاحبه با مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد امام خمینی، عنوان می‌شود که تا پایان سال ۹۸، هیچ یک از مددجویان این سازمان، بدون مسکن مناسب نخواهند بود.

انواع اخبار گفته شده فقط طیف کوچکی از اخبار مسکن ایران است. در این پورتال خبری شما تمامی اخبار در خصوص فعل و انفعالات حوزه مسکن در ایران را دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید با مرجع اخبار مسکن ایران به روز باشید، سری به قسمت‌های مختلف سایت اطلاع رسانی گروه ملکانا بزنید.