محاسبه قیمت خانه

شاید شما هم جزء آن دسته کسانی باشید که به طور قطع با پیشرفت تکنولوژی موافقید. شاید برخی از شما زمانی را به خاطر آورند که در آن برای رهن و اجاره یک خانه باید چندین و چند روز زمان صرف می‌کردند و شاید پس از دیدن خانه‌های بسیار باز هم آن چیزی که مدنظر آن‌ها بوده است را پیدا نمی‌کردند اما امروزه این روش به طور نسبی منسوخ شده است و بسیاری از این کارها به صورت دیجیتالی و با اسمارت فون‌ها انجام می‌گیرد.

در نهایت این تغییرات، همواره اما نکات بسیاری را باید مدنظر داشت. امروزه وب‌سایت‌های بسیاری برای تعیین قیمت یک ملک و همچنین پیدا کردن آن تاسیس شده‌اند که برخی از آن‌ها در عین اینکه تازه تاسیس‌اند اما به روزرسانی نشده‌اند. جالب است بدانید که با شرایط فعلی دیگر ممکن است که وب‌سایت‌هایی که به روزرسانی نمی‌شوند برای شما کارآمد نباشند چرا که افزایش روز به روز قیمت‌ها اگر در این وب‌سایت‌ها ثبت نشوند باعث بروز مشکل خواهند شد.

محاسبه قیمت خانه در سامانه هوشمند 3

سامانه‌های هوشمند

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به سادگی قیمت یک ملک را پیدا کرده و یا ملک مورد نظر را بدون دیدن بازبینی کنید سامانه‌های هوشمند هستند. در واقع جست و جوی خانه اتوماسیون‌سازی شده است و شما می‌توانید به آسانی و با چندین کلیک خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. امروزه این راه یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه‌هایی‌ است که توسط آن می‌توانید خانه و مسکن مورد نظر خود را پیدا کنید.

در این اتوماسیون سازی‌ها معمولا عوامل مختلفی مدنظر است که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع معامله

نوع معامله را می‌توانید عوامل مختلفی تعیین کنید. رهن و اجاره و یا خرید و فروش از جمله عواملی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همانطور که می‌دانید معامله‌هایی که رهن هستند به رهن کامل و رهن کرایه تقسیم‌بندی می‌شوند. این قسمت در واقع اولین گزینه در انتخاب یک ملک به شمار می‌آید.

سن بنا

شاید برای برخی از افراد سن بنا یکی از عوامل مهم باشد. دقت داشته باشید که سن بنا معمولاً به نوساز و قدیمی تقسیم‌بندی می‌شود. بناهای نوساز به طور حتم قیمت بیشتری نیز دارند. با توجه به قیمت‌های کنونی و اینکه این قسمت‌ها به صورت تصاعدی و روزانه افزایش پیدا می‌کنند امکان خرید یک بنای نوساز نیز همواره با افزایش قیمت همراه است.

متراژ

همانطور که می‌دانید متراژ یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت خانه محسوب می‌شوند. حتی با اختلاف اندک می‌توانید نخستین فاکتوری باشد که در خرید خانه به چشم می‌آید. شما توسط این سامانه‌های هوشمند می‌توانید قیمت ملک مورد نظر خود را متناسب با متراژ ببینید.

تعداد طبقات ساختمان

همانطور که می‎دانید معمولاً آپارتمان‌های تک واحده قیمت بیشتری نسبت به خانه‌های دیگر دارند و حتی ممکن است گاهی طبقه اول نیز تفاوت قیمت فاحشی با طبقه آخر داشته باشد، بدین صورت یکی از مهمترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت خانه لحاظ خواهد شد تعداد طبقات یک ساختمان است.

طبقه ملک

نوع ملک

این که شما بخواهید یک ملک را به صورت تجاری رهن کنید به طور قطع با ملک مسکونی متفاوت خواهد بود پس به این نکته نیز توجه کنید.

محاسبه قیمت خانه در سامانه هوشمند 1

تعداد واحد هر طبقه

آپارتمان‌هایی که واحدهای کمتری در یک طبقه دارند معمولاً قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند چرا که هرچه تعداد واحد ها کمتر باشد به طبع تعداد متراژ بالاتر خواهد رفت و همین امر به نوبه خود باعث می‌شود تا قیمت ملک افزایش پیدا کند.

پس از اینکه تمامی این اطلاعات را در اتوماسیون یاد شده وارد کردید می‌توانید هم اکنون نقطه مورد نظر را نیز انتخاب کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که نخستین پارامتر در انتخاب یک خانه و قیمت آن چیست؟

همانطور که ممکن است پیش از این هم به این مسئله فکر کرده باشید، نخستین و مهم‌ترین نکته در انتخاب یک خانه منطقه است. هرچقدر منطقه‌ای نزدیک‌تر به مرکز باشد به طور حتم قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. در تهران به خصوص منطقه‌های تک رقمی و نزدیک به یک از ارزش بسیار بالایی برخوردارند.

در پایان این اطلاعات خواهید دید که نقشه‌ای پیش روی شماست و شما می‌توانید با توجه به این نقشه منطقه مورد نظر خود را برای خانه مورد نظر خود مشخص کنید. با توجه به این که قیمت مسکن امروزه بسیار افزایش یافته است شاید یافتن مسکنی مدنظر شما امری سخت به نظر برسد.

در نهایت…

سیستم هوشمند یافتن مسکن شاید یکی از هزاران راهی باشد که بتواند شما را در انتخاب یک مسکن مناسب یاری کند. شما می‌توانید با انتخاب اتوماسیون‌هایی که معتبر هستند و به روزرسانی نیز شده‌اند کار خود را سریع‌تر پیش ببرید.