مشاهده قیمت مسکن در آخرین روز از بهمن ماه، نشان می دهد واحدی با ۵۲ متر مساحت در امین حضور تهران با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان معامله شده و یک واحد ۱۱۰ متری در محله آپادانا تهران، یک میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.

مشاهده ارقام و اعداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات کشور، حاکی از آن است که واحدی ۳۹ ساله با ۱۲۰ متر مساحت در مسعودیه تهران، ۸۲۵ میلیون تومان معامله شده به این معنی که هر متر مربع از این واحد ارزشی معادل ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان داشته است.

آپارتمانی دیگر در امین حضور که ۵۲ متر مساحت و ۱۰ سال سن دارد، ۱۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بنابراین قیمت برآورد شده برای هر متر مربع از این واحد، ۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان می باشد. در ازگل، واحدی با ۲ سال سن و ۸۴ متر مساحت، با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان به فروش رفته، با این حساب می توان ادعا کرد قیمت هر متر مربع آن ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان بوده است.

قیمت فروش واحدی ۶۵ متری در تهرانپارس با یکسال عمر بنا، ۶۳۵ میلیون تومان اعلام شده است از این رو، می توان قیمت هر متر مربع از این واحد را ۹ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان برآورد کرد. در محله ابوذر، واحدی با ۷۰ متر مساحت را ۳۴۰ میلیون تومان معامله کرده اند حال آن که قیمت فروش واحدی در آپادانا با ۱۱۰ متر مساحت و نوساز یک میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان بوده است بنابراین خریدار برای تهیه این ملک، به ازای هر متر مربع ۱۵ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان پرداخت کرده است.

واحدی دیگر با ۲۰ سال عمر بنا و ۵۱ متر مساحت، در حشمتیه تهران ۴۰۷ میلیون تومان ارزش گذاری شده است بنابراین خرید هر متر مربع از این واحد لازم است ۷ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان اعتبار کنار گذاشته شود.

واحدی در منطقه ۲۱ تهران از محله باشگاه نفت با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان عرضه شده و به ازای هر متر مربع از این واحد مسکونی، ۵ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان هزینه لازم است. قیمت فروش آپارتمانی با ۶۳ متر مساحت و ۷ سال عمر بنا در محله جمهوری از منطقه ۱۱ تهران، ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز