نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به این که مصوبه جدید حق مسکن کارگران هنوز به دست هیئت دولت نرسیده است، از این وضعیت اظهار ناراحتی کرد و اذعان نمود: چنین تأخیری هیچ توجیه منطقی ندارد و جلسات شورای عالی کار باید سر زمان مقرر برگزار گردند.

علی خدایی به عنوان نماینده گروه کارگران در شورای عالی کار، توضیحاتی در خصوص مصوبه جدید حق مسکن کارگران صحبت هایی ارائه نمود و اظهار داشت: پیگیری هایی در این خصوص انجام گردید و متأسفانه متوجه شدیم کماکان این مصوبه جدید به دست هیئت دولت نرسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که مصوبه جدید حق کارگران، سه هفته پیش، تصویب شده است اظهار داشت: تأخیر در ارائه این مصوبه هرگز منطقی و قابل قبول نخواهد بود. وی ادامه داد: این امر زمینه لازم برای اعتراض کارگران را فراهم می سازد و سبب می شود این قشر از جامعه دست به اعتراض های گسترده بزنند. وی بار دیگر عنوان کرد: قرار بود جلسه ای برای بررسی دستمزد سال ۹۸ برگزار گردد که از آن هم خبری نیست و گویا مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

بر اساس گزارش های ارائه شده، چندی پیش، حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان توسط اعضای شورای عالی کار به ۱۰۰ هزار تومان تغییر یافت. با این حال آن چه به تأیید شورای عالی کار رسیده است باید از دست هیئت وزیران هم بگذرد و چنانچه آن ها نیز با این رشد حق کارگران موافقت خویش را اعلام کنند آن گاه از فروردین ماه سال ۹۸ شاهد رشد حقوق کارگران خواهیم بود.

  • منبع خبر : شهرخبر