پیش‌بینی بازار مسکن

پیش‌بینی بازار مسکن به دلیل تغییراتی که بر بازار مسکن حاکم بوده است، امروزه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پیش‌بینی‌های بازار به شمار می‌آید. پیش‌بینی بازار مسکن برای افرادی که قصد خرید و فروش مسکن را در سال آینده دارند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. برای اینکه بتوانید پیش‌بینی بازار مسکن را به درستی انجام دهید، لازم  است با وضعیت بازار مسکن در حال حاضر به خوبی آشنایی داشته باشید. در حالت کلی پیش‌بینی‌های متخصصان بازار مسکن خبر از یک ثبات قیمت و عدم احتمال کاهش قیمت در بازار مسکن را می‌دهد.

پیش‌بینی بازار مسکن براساس سال ۹۷

همانطور که اطلاع دارید سال اخیر برای مسکن یک سال خاص و بی‌سابقه به شمار می‌آید. قیمت مسکن  در ۹ ماه اول این سال از یک شیب صعودی بی‌سابقه‌ایی برخوردار شده است، و پیوسته در حال افزایش بی‌رویه و بی‌سابقه‌ایی بوده است. لازم به ذکر است که طبق آمارها و آخرین اطلاعات مربوط به قیمت مسکن شاهد یک رشد ۸۹ درصدی در قیمت مسکن بوده‌ایم. اما با ورود به دی ماه شیب این قیمت‌ها نسبت به ماه‌های قبل ازیک روندنزولی برخوردار شد و تقریباً به یک ثبات قیمت رسیده است. در واقع با توجه به افزایش قیمت مسکن شاهد یک نوع رکورد و تنزل در بازار مسکن بوده‌ایم به طوریکه تعداد معاملات انجام شده در زمینه‌ی خرید و فروش مسکن نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم شده است.

پیش‌بینی بازار مسکن براساس آخرین اخبار مسکن 2

بازار مسکن در سال ۹۸ چه تغییری خواهد کرد؟

لازم به ذکر است که اگر روند تثبیت قیمت‌ها همچنان ادامه پیدا کند و تعداد معاملات در زمینه‌ی خرید و فروش مسکن افزایش پیدا نکند، به نوعی شاهد کاهش قیمت‌ مسکن در ماه‌های بهمن و اسفند خواهیم بود. با توجه به وضعیت حاکم و همچنین پیش‌بینی بازار مسکن پیش‌بینی می‌شود که قیمت مسکن در بعضی از مناطق تهران به میزان ۵ تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. با این اوصاف و وضعیت حاکم بر بازار مسکن می‌توان گفت که در سال جدید شاهد افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود و افزایش قیمت مسکن رشد قابل توجهی را نخواهد داشت.

در واقع برای اینکه به یک پیش‌بینی درست و آگاهانه دسترسی پیدا کنم، بهتر است بیشتر براساس دو ماه بهمن و اسفند به پیش‌بینی بازار مسکن برای سال آینده بپردازید، بنابراین با توجه به وضعیت بازار موجود انتظار می‌رود که بازار مسکن دو حالت بیشتر نداشته باشد مورد اول این است که در سال جدید شاهد یک ثبات قیمت باشید و یا اینکه در سال جدید شاهد افزایش قیمت بازار مسکن نبوده و به نوعی شاهد کاهش قیمت باشید. طبق نظر کارشناسان و متخصصان ماهر و کارآزموده و همچنین در حالت کلی براساس پیش‌بینی بازار مسکن  در سال ۹۸  انتظار می‌رود شاهد درصد کمی رشد قیمت‌ مسکن باشید، لازم به ذکر است که این رشد در کل سال از میزان ۱۵ درصد کمتر خواهد بود.

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۸

لازم به ذکر است که افزایش قیمت ارز و دلار به نوعی باعث افزایش قیمت مسکن در سال جاری شده است. اما طبق نظر کارشناسان و متخصصان بازار مسکن این روند افزایش قیمت مسکن برای سال ۹۸ پیش‌بینی نمی‌شود. همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ بازار مسکن انتظار می‌رود که در سال ۹۸ شاهد افزایش یا کاهش چشمگیری در این زمینه نخواهید بود. ضمناً با توجه با این نوسانات حاکم بر بازار مسکن یکی از سوالایی که ممکن است برای خیلی از افراد در این زمینه پیش بیاد این است که آیا خرید مسکن در بهار سال ۹۸ می‌تواند برای آنها مفید و سودمند باشد یا نه؟

برای پاسخ به این سوال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در ابتدای سال ۹۸ شاهد افزایش قیمت نباشید و بازار مسکن دچار یک نوع ثبات می‌شود و در حالت کلی می‌توان گفت که در ابتدای سال ۹۸ شاهد افزایش قیمت‌ها نخواهید بود و بهترین زمان برای خرید واحدهای مسکونی می‌باشد.

پیش‌بینی بازار مسکن براساس آخرین اخبار مسکن 1

پیش‌‌بینی بازار مسکن براساس قیمت‌های سال گذشته

اگر بخواهید با توجه به آمار و ارقام سال‌های گذشته قیمت مسکن را در سال ۹۸ پیش‌بینی کنید بهتر است بدانید که طی ۲۰ سال گذشته هر ساله شاهد افزایش قیمت مسکن بوده‌اید به طوریکه همه افراد در هر ۵ سال شاهد این افزایش قیمت بوده‌اند. اما در سال ۸۶  قیمت مسکن به طور چشمگیری در کلانشهر تهران افزایش پیدا کرد که بعد از این افزایش قیمت، قیمت مسکن در سال ۸۷ به یک ثبات رسید و در سال ۸۷ قیمت مسکن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که بعد از گذشت چند سال قیمت مسکن در سال ۹۱ دوباره شاهد افزایش قیمت بوده اما مانند سال‌های گذشته این افزایش در سال‌های بعد یعنی سال‌های ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ بازار مسکن دچار ثبات شده  قیمت مسکن کاهش پیدا کرد. اما بعد از گذشت ۵ سال قیمت‌های مسکن دوباره افزایش پیدا کرده بود. در حالت کلی با بررسی قیمت مسکن در این ۱۰ سال گذشته می‌توان نتیجه گرفت که سال ۹۸ سالی با ثبات قیمت در زمینه‌ی خرید و فروش مسکن می‌باشد و به جرات می‌توان گفت در این سال امکان افزایش قیمت مسکن در حد بسیار کمی وجود دارد.