به گفته یکی از مسئولان بانک عامل بخش مسکن، بخشودگی سود و دیرکرد تسهیلات مسکن زیر ۱۰۰ میلیون تومان، تمدید شد.

مالک آزادیان درباره طرح دریافت مطالبات غیرجاری به منظور عمل به ماده ۲ تبصره ۳۵ از قانون بودجه سال جاری، این طور گفت: هیئت مدیره بانک با تمدید این طرح تا انتهای سال جاری موافقت کرد از این رو متقاضیان می توانند تا اواخر اسفند ماه سال جاری از این فرصت بهره مند شوند.

ایشان در خصوص جزئیات این طرح چنین گفتند: افرادی که تسهیلاتی تا سقف ۱ میلیارد ریال دریافت نموده اند و انتقال وام آن ها تا انتهای سال ۹۵ به طبقات غیرجاری انجام شده (به این معنا که سررسیدشان گذشته است) قادرند با تسویه اصل وام دریافت شده تا روز های پایانی اسفند ماه سال جاری، مشمول طرح بخشودگی سود و دیرکرد تسهیلات دریافتی شوند.

آزادیان صحبت هایش را این طور ادامه داد: این امتیاز به گروه های سه گانه دارای اولویت اختصاص می یابد که می توان آن ها را این چنین لیست کرد: تسهیلات یارانه ای پرداخت شده توسط دولت در حمایت از حوادث غیرمترقبه و واحد های مسکونی روستایی، مطالبات مربوط به پرونده هایی که توسط دولت مورد استفاده اقدامات حقوقی قرار گرفته منوط بر این که مقدار مانده اصل تسهیلات از ۵۰۰ میلیون ریال فراتر نباشد. گروه سوم افرادی هستند که به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده، حکم محکومیت آن ها صادر شده است.

  • منبع خبر : افکار نیوز