عباسعلی زارع، مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، عنوان کرد: صدور سند مالکیت اراضی وقفی در مازندران در حال افزایش است به طوری که در سال جاری، برای چیزی حدود به ۲۳۴ میلیون متر مربع از املاک وقفی، سند صادر شده است.

این مقام مسئول ضمن حضور در جلسه کارگروه مشترک استانی ادارات کل ثبت اسناد و اوقاف مازندران اظهار کرد: نخستین افرادی که در راستای وقف گام برداشتند، ائمه اطهار (ع) بودند و این نشان می دهد فرآیند وقف ریشه در گذشته های دور دارد. وی ادامه داد: این روز ها نیز مسلمانان پیرو همان اصل، به وقف اموال و دارایی هایشان می پردازند.

ایشان در ادامه هدف خیرین از وقف را برشمردند و این طور گفتند: خیرین عموما برای کمک به ایتام، یاری نیازمندان، توسعه علم و آموزش و حتی عزاداری در مراسم شهادت امام حسین (ع)، دست به وقف می زنند و و به این عمل حسنه مبادرت می ورزند. وی با اشاره به این که باید تلاش کنیم نیت چنین افرادی پویا باقی بماند اظهار داشت: خیرین عموما نگاه دقیقی به مسائل اعتقادی دارند و به این امور بسیار مقید و پایبندند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران، با اشاره به این که همیشه سودجویانی هستند که املاک و اراضی وقفی را نشانه می گیرند و سعی در دست درازی به آن ها دارند افزود: بر اساس آنچه امام راحل همواره بدان تأکید ورزیده، موقوفات را باید به اصلش برگرداند و مشارکت و تلاش اوقاف و ثبت به همین خاطر است.

این مقام مسئول از تفاهم نامه ای میان سازمان ثبت و سازمان اوقاف سخن به میان آورد و اظهار داشت: بر این اساس یکی از مهم ترین وظایف سازمان اوقاف استان مازندران، ارائه اسناد مربوط به تثبیت مالکیت موقوفات مازندران می باشد. وی ادامه داد: همکاران ما در شهرستان ها، در راستای ثبت سند برای اراضی و املاک وقفی تلاش می کنند و برای نیل به این هدف از مستندات موقوفات و وقف نامه ها استفاده می نمایند.

این مقام مسئول اظهار داشت: صدور سند مالکیت برای اراضی و املاک وقفی در حال تجربه یک روند صعودی است. به گفته زارع میزان اراضی وقفی مازندران که طی سال جاری سنددار شده اند به ۲۳۴ میلیون متر مربع می رسد هر چند پیش بینی می شود با تلاش های همه جانبه، همه زمین ها و املاک موقوفی مازندران صاحب سند شوند.

  • منبع خبر : تی نیوز