مشاهده قیمت های ثبت شده برای واحد های مسکونی در دی ماه سال جاری حاکی از آن است که رشد قیمت مسکن طی این ماه با شیب کندی همراه بوده است به طوری که میانگین قیمت مسکن در دی ماه سال جاری، تنها رشد ۱٫۵درصدی را در مقایسه با ماه آذر شاهد بوده است. در این میان بودند مناطقی که افت قیمت را در دی ماه تجربه کردند به طوری که افت قیمت مسکن برای این مناطق بین ۲ تا ۸ درصد متغیر بوده است، این اتفاق گویا در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه، منحصرا در دی ماه رخ داده است.

بر اساس آنچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده، میانگین قیمت مسکن در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با دی ماه رشد بیش از ۲٫۹ درصدی را تجربه کرده است. بر اساس آمار های منتشر شده میانگین قیمت مسکن در بهمن ماه سال جاری در تهران، ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان بوده است، این درحالی است که متوسط قیمت مسکن در دی ماه ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار تومان گزارش شده است.

مشاهده اعداد و ارقام ثبت شده نشان می دهد حجم معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری، ۸ هزار و ۹۹ فقره بوده که رشد ۳۹ درصدی را در مقایسه با دی ماه یادآور می شود. برای دی ماه سال جاری تنها ۵ هزار و ۸۰۰ فقره معامله در سامانه املاک و مستغلات درج شده است.

در منطقه یک تهران در بهمن ماه سال جاری، متوسط میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان گزارش شده که در مقایسه با قیمت ثبت شده برای این منطقه در ماه گذشته ( ۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان) کاهش ۵ درصدی را یادآور می شود.

مشاهده میانگین قیمت ثبت شده برای دیگر مناطق تهران از افزایش قیمت در مقایسه با دی ماه خبر می دهد. همچون همیشه بانک مرکزی با کمی تأخیر آمار های ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی را مجددا منتشر می کند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز