خرید آپارتمان

خرید آپارتمان در تهران امروزه به یک دغدغه بسیار بزرگ برای خریداران واحدهای مسکونی تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید در گذشته تعداد آپارتمان‌ها نسبت به خانه‌های ویلایی بسیار کم بوده است اما امروزه به دلیل کمبود زمین و افزایش خانوارهای ۲ یا ۳ نفره و همچنین افزایش قیمت خانه‌های ویلایی خرید آپارتمان بیشتر رواج پیدا کرده است. از مزیت‌ها و ویژگی‌های قابل توجه خرید آپارتمان می‌توان به امنیت بسیار بالای آن اشاره کرد. آپارتمان بیشتر برای کسانیکه وقت زیادی را در بیرون از خانه به سر می‎‌برند و به نوعی کارمند هستند مناسب‌تر می‌باشد، همچنین یک مکان مدیریت شده به شمار می‌آید.

آشنایی با خرید آپارتمان در تهران 3

عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت خرید آپارتمان در تهران

همانطور که می‌دانید افزایش نزدیک به ۱۰۰ درصدی  قیمت زمین‌ و آپارتمان در کلانشهر تهران بر روی خرید آپارتمان در تهران به شدت تاثیر گذاشته و تبدیل به یک دغدغه برای تمامی کسانی که قصد خرید آپارتمان دارند شده است. این امر باعث کاهش شدید معاملات در زمینه خرید و فروش مسکن شده است. از طرفی علاوه بر این افزایش قیمت ثابت ماندن تسهیلات بانکی باعث شده است مردم کمتر به خرید آپارتمان در تهران تمایل داشته باشند، همچنین به دلیل اینکه کشورمان ایران تحت تحریم می‌باشد قیمت مصالح ساختمانی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و این امر نیز به نوعی باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان شده است.

همچنین این مساله باعث شده است که بیشتر افراد به خرید آپارتمان‌های ارزان قیمت تمایل داشته باشند و خرید آپارتمان در مناطق میانه را به مناطق شمالی ترجیح دهند و خریداران مناطق میانی شهر به جای انتخاب این مناطق، مناطق جنوبی را برای خرید آپارتمان انتخاب کنند.

نگاهی اجمالی به خرید آپارتمان در تهران

با توجه به آخرین اخبار وضعیت مسکن و آمارهای موثق در تهران به خصوص در ماه‌های آبان و آذر شاهد این بوده‌ایم که مردم بر خلاف تمایل و علاقه خود به جای خرید آپارتمان‌های نوساز در تهران به سمت خرید آپارتمان‌های ارزان قیمت گرایش پیدا کرده‌اند. با توجه به آمارهای موجود در زمینه بازار خرید و فروش مسکن در آبان ماه سال اخیر ۵۶ درصد معاملات انجام شده مربوط به خرید آپارتمان در تهران با بیش از ۵ سال ساخت می‌باشد و ۴۴ درصد باقیمانده  متعلق به خرید آپارتمان و واحدهای مسکونی تا پنج سال ساخت است.

طبق این آمارها خرید آپارتمان نسبت به آبان ماه سال گذشته ۳٫۲ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین تعداد معاملات انجام شده خانه‌های  با بیش از ۵ سال ساخت در آذر ماه نزدیک  ۵۶٫۶ درصد بوده است و ۴۳٫۴ مربوط به خانه‌های تا پنج سال ساخت می‌باشد. در حالت کلی خرید آپارتمان در تهران تا پنج سال ساخت در آذر ماه سال جاری نسبت به آذر ماه سال گذشت ۳٫۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به طور کلی شاهد کاهش بسیار چشمگیر حجم معاملات در ۹ ماهه اول سال اخیر بوده‌ایم. اما طبق پیش‌بینی متخصصان بازار مسکن در ماه‌های اخیر سال آینده ازیک ثبات و شیب ثابتی برخوردار می‌شود.

آشنایی با خرید آپارتمان در تهران 1

بررسی خرید آپارتمان در مناطق مختلف تهران با کمتر  از ۵۰۰ میلیون تومان

همانطور که می‌دانید منطقه ۵ تهران یکی از مناطق خوب برای خرید آپارتمان در تهران به شمار می‌آید، زیرا این منطقه به دلیل داشتن دسترسی خوب به امکانات شهری و رفاهی همواره طرفداران خاص خود را دارد، اما افزایش قیمت مسکن واحدهای مسکونی در سال اخیر باعث افزایش قیمت آپارتمان به طور چشمگیری در این منطقه شده است، طبق نظر کارشناسان و مشاوران آپارتمان‌های کوچک که دارای ۱۰ سال ساخت و ۶۰ متر می‌باشند دارای قیمتی نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون می‌باشند. یکی دیگر از مناطق شهر تهران که طرفداران خاص خود را دارد منطقه ۴ می‌باشد، در این منطقه آپارتمان از متری ۷ میلیون تومان شروع می‌شود و با داشتن ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان می‌توانید یک آپارتمان ۵۰ تا ۶۸ متری را تهیه کنید.

منطقه ۱۸ تهران نسبت به سایر مناطق از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد و هر متر آپارتمان از قیمتی بین ۴ تا ۶ میلیون برخوردار می‌باشد و با ۵۰۰ میلیون تومان به راحتی می‌توانید یک آپارتمان ۸۵ متری را در این منطقه خریداری کنید. خرید آپارتمان در منطقه ۱۳ تهران که یکی از مناطق پر جمعیت تهران محسوب می‌شود از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشد جالب است بدانید که قیمت هر متر آپارتمان بین ۴ تا ۷ میلیون تومان معامله می‌شود. با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید اقدام به خرید آپارتمان در تهران کنید و آپارتمان‌های ۶۵ متری با ۳ تا ۵ سال ساخت خریداری کنید.

در حالت کلی با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید یک آپارتمان کوچک را بخرید. در منطقه ۱۱ تهران قیمت هر متر آپارتمان براساس سال ساخت بین ۴ تا ۷ میلیون تومان می‌باشند در واقع یک منطقه‌ایی است که در آن می‌توانید یک آپارتمان بالای ۸۰ متر را با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به راحتی پیدا کنید. لازم به ذکر است که در بین مناطق مختلف تهران مناطق جنوبی به دلیل اینکه قیمت زمین در آن‌ها  ارزان است بهترین مورد برای خرید آپارتمان در تهران برای کسانی است که دارای درآمد پایین می‌باشند و از بین محله‌های مختلف این منطقه محله‌های جشنواره، بروجردی، خراسان، خواجه نظام، پاسدار و … کمتر از ۵ سال ساخت دارند.