خرید آپارتمان

خرید آپارتمان امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ کشورمان ایران به طور چشمگیری رواج پیدا کرده است. امروزه به دلیل کمبود زمین و افزایش خانوارهای دو یا چند نفره اکثر خانه‌های شهرهای بزرگ به شکل آپارتمان‌ها تبدیل شده‌اند. همچنین در سال اخیر به دلیل افزایش قیمت مسکن تعداد معاملات انجام شده در زمینه خرید آپارتمان به شدت کاهش پیدا کرده است.

آشنایی با خرید آپارتمان و عوامل موثر بر آن 2

نکات مهم در خرید آپارتمان‌های نوساز

در هنگام خرید آپارتمان نوساز لازم است با یکسری نکات مهم آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کرده باشید. همچنین در هنگام خرید آپارتمان باید سعی کنید در مورد سوابق کسی که ساختمان را ساخته است به خوبی تحقیق کنید، اینکه شخصی خوش سابقه و نیک نام در زمینه ساخت و ساز باشد و بهتر است از مشتریان قبلی راجع به این مساله تحقیق کنید. بهتر است در صورتی که آپارتمانی را که انتخاب کرده‌اید  تکمیل و کامل نشده باشد در مورد تجهیزات و تاسیسات خانه که تکمیل نشده‌اند و در آپارتمان موجود نیستند با صاحب خانه هماهنگی‌های لازم را داشته باشید تا بعداً دچار مشکل نشوید و مطمئن شوید که صاحب خانه از وسایل اورجینال و اصلی برای تکمیل آپارتمان استفاده می‌کند.

همچنین بهتر است توجه داشته باشید که در و پنجره‌های ساختمان حتما از نوع دو جداره و عایق بندی شده باشند و از همه مهم‌تر در ورودی ساختمان باید از نوع ضد سرقت و ایمن باشد. همچنین باید به کف آپارتمان و کیفیت و نوع متریال آن به خوبی دقت کنید. بهتر است بدانید که حتماً واحدهای مسکونی را برای خرید انتخاب کنید که مطابق با استاندارهای اصولی ساخته شده باشند و از همه مهم‌تر در زیر گسل واقع نشده باشد.

همچنین در هنگام خرید آپارتمان نوساز باید به مواردی مانند پروانه ساخت، گواهی پایان کار ساختمان، سند تفکیکی و زمان انتقال قطعی سند مالکیت به دقت توجه کنید چنانچه آپارتمان مورد نظر فاقد این موارد ذکر شده بود به شدت توصیه می‌شود از خرید آن جلوگیری کنید. همچنین در هنگام تنظیم مبایعه‌نامه باید با جوانب احتیاط را رعایت کنید. در هنگام خرید آپارتمان نوساز باید توسط یک متخصص اشکالات آن مانند لوله‌کشی، فشار آب، سیستم برق، تاسیسات و موتورخانه و تهویه به دقت بررسی شود.

عوامل تاثیرگذار در خرید آپارتمان

بهتر است بدانید یکسری عوامل وجود دارند که در قیمت خرید واحدهای آپارتمان به طور چشمگیری تاثیرگذار هستند. بهتر است در هنگام خرید آپارتمان سعی کنید منطقه‌ایی را برای خرید آپارتمان انتخاب کنید که از لحاظ آرامش و تردد مناسب باشد همانطور که می‌دانید منطقه‌های پرتردد و با کوچه و خیابان‌های باریک منطقه‌ی مناسبی به شمار نمی‌آید شما باید سعی کنید منطقه‌ایی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید با ماشین تردد کنید.

همچنین باید سعی کنید به موقعیت جغرافیایی آپارتمان دقت کنید، زیرا مناطق مختلف از لحاظ قیمت بسیار متفاوت هستند. همچنین در هنگام خرید واحدهای آپارتمان باید یک محل مناسب با قابلیت دسترسی به بازار، امکانات رفاهی، بیمارستان، مدرسه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را انتخاب کنید.

همچنین در هنگام خرید آپارتمان باید سعی کنید آپارتمانی را انتخاب کنید که تاسیسات آن از یکدیگر جدا باشند تا باعث به وجود آمدن مشکلات بین شما و همسایه‌ها نشود. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید آپارتمان باید به آن توجه کنید این است حتی‌الامکان آپارتمانی را خریداری کنید که نوساز باشد. همچنین بهتر است واحدهای نورگیر را برای خرید انتخاب کنید زیرا در صورت نور گیر نبودن واحدهای مسکونی مجبور هستید هزینه‌ی زیادی را  برای روشن کردن خانه و گرم کردن آن مصرف کنید.

آشنایی با خرید آپارتمان و عوامل موثر بر آن 3

مزایای خرید آپارتمان

هرچند که بیشتر افراد به خانه‌هایی ویلایی و بزرگ برای زندگی کردن علاقه دارند اما جالب است بدانید که  خرید واحدهای آپارتمان دارای یکسری مزیت‌ها و ویژگی‌های خاصی می‌باشد که این امر باعث شده است تعداد زیادی از افراد به سمت خرید آپارتمان کشیده شوند و به خرید آن علاقه‌مند شوند.

شاید به نظر برسد که زندگی در واحدهای آپارتمانی برای افراد کسل کننده و خسته کننده باشد اما زندگی در این مکان دنج و مناسب دارای یکسری مزایا می‌باشد. یکی از مزیت‌های مهم و قابل توجه خرید آپارتمان این است که شما با همسایگان و افراد زیادی در ارتباط خواهید بود و از لحاظ اجتماعی بسیار قابل توجه می‌باشد، همچنین از دیگر مزیت‌های خرید واحدهای آپارتمانی آپارتمان این است که هزینه‌ی خرید آپارتمان نسبت به خانه‌های ویلایی بسیار پایین‌تر می‌باشد و با توجه به شرایط اقتصادی امروز بهترین گزینه برای خرید مسکن و زندگی کردن به شمار می‌آید.

همچنین زندگی در آپارتمان امروزه از امنیت بسیار بالایی نسبت به خانه‌های ویلایی برخوردار می‌باشد و با خیالی آسوده می‌توانید خانه را ترک کنید یا برای مدت طولانی در خانه نباشید. یکی دیگر از مزایای مهم خرید واحدهای آپارتمانی این است که با زندگی کردن در طبقات بالا می‌توانید از ارتفاع بالایی منظره زیبای شهر را به خوبی ببینید و از  زندگی در طبقات بالا به خوبی لذت ببرید. در حالت کلی می‌توان گفت زندگی درآپارتمان از مزایای بسیار زیاد دیگری نیز برخودار می‌باشد.